Alternatyvos, jei nenori pirkti automobilio

Retas kuris šiuolaikinis žmogus savo gyvenimą įsivaizduoja be automobilio. Šeima, net ir gyvenanti centre ar netoli jo, paprastai turi bent dvi transporto priemones. Tačiau kuras, draudimai ir techninės apžiūros savininkui reikalauja ne tik laiko, bet ir nemenkų finansinių galimybių. Atsiradusi automobilio dalinimosi (angl. carsharing) galimybė vis labiau populiarėja, nes nereikia sukti galvos dėl jo priežiūros. Ar tai gali pakeisti nuosavo automobilio kultą?
„CityBee“ elektromobilių įkrovimo stotelės prie Vilniaus savivaldybės atidarymas
„CityBee“ elektromobilių įkrovimo stotelės prie Vilniaus savivaldybės atidarymas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Dalijimosi principas, naudingas visiems

Šiuolaikiniame pasaulyje beveik viskas tapo įmanoma – žmonės dalijasi ne

tik idėjomis, patirtimi, tačiau ir automobiliais. Atsisiuntus specialią programėlę į išmanųjį telefoną grįžti iš vakarėlio jau galima ne tik taksi, tačiau ir kito vairuotojo transporto priemone. Principas ganėtinai paprastas – svarbiausia turėti pakankamą stažą ir tvarkingą automobilį. „Taxify“ atstovas Lietuvoje Tadas Čekavičius teigia, jog tuo užsiimantys žmonės – ne eiliniai darbuotojai.

„Tai žmonės, kurie laisvai rinkdamiesi kada ir kiek jiems dirbti naudojasi mūsų programėle tam, kad užsidirbtų pinigų. Jog jie galėtų dirbti naudojantis „Taxify“ programėle, reikia turėti bent 2 metų vairavimo patirtį be nusižengimų, bei ne daugiau nei 10 metų senumo automobilį. Visi vairuotojai taip pat turi pateikti neteistumo pažymą. Per mėnesį šiuo metu „Taxify“ programėle vairuotojai atlieka daugiau nei 350 tūkst. pervežimų. Vien Vilniuje jų atliekame daugiau nei 20 000 per mėnesį“.

Svarbiau gyvenimo kokybė nei daiktai kieme

Pasibaigusi techninė apžiūra, draudimo sutartis, barškanti važiuoklė ar perdegusi lemputė – anksčiau ar vėliau su šiais rūpesčiais susiduria kiekvienas vairuotojas. Nepaisant to, jog autoservisų pasirinkimas miestuose didelis, žmogus, norėdamas saugiai važinėti, vis tiek turi atrasti geriausią sprendimą ir gaišti laiką. Tačiau šių visų rūpesčių padeda išvengti alternatyvos.

„Dalinimasis automobiliais suteikia galimybę naudotis naujais ir techniškai tvarkingais automobiliais tada, kada jums reikia, mokant už realų naudojimosi laiką – be jokių papildomų išlaidų ir rūpesčių, tokių kaip draudimas, techninė apžiūra, automobilio remontas ir kitų. Visų šių aspektų vartotojas neišvengs, įsigydamas nuosavą automobilį“, – alternatyvą siūlo „Citybee“ direktorius Aurimas Drūtys.

Taip pat, pasak A. Drūčio, reiktų atsižvelgti į tai, jog jaunoji karta, palyginus su jų tėvais ar seneliais, nebemato būtinybės įsigyti nuosavą automobilį. „Nyksta materialių daiktų savininkiškumo aspektas, vis daugiau dėmesio skiriama tam, kas iš tiesų ateityje turės įtakos gyvenimo kokybei – naujoms žinioms ir išsilavinimui, o ne dar vienam daiktui, stovinčiam kieme“.

Finansiškai naudingas sprendimas

Perkant automobilį šis procesas neišvengiamai reikalauja daug laiko, pastangų ir svarbiausia – finansinių išteklių. Apie nuosavos mašinos įsigijimą verta galvoti tiems, kurie gyvena toliau nuo miesto, vežioja vaikus į mokyklą, būrelius ar dirba kitame mieste. Tačiau vis populiarėjantis dalinimasis automobiliu daugelyje situacijų taip pat gali pagelbėti.

„Keičiasi suvokimas – vartotojai supranta, jog nuosavas automobilis, 80 proc. paros laiko tiesiog stovintis po langais, nėra ekonomiškai protingas sprendimas ir renkasi tokius kelionės būdus, kai mokama už realų automobilio naudojimo laiką“, – komentuoja „Citybee“ direktorius.

Pašnekovas ypatingai išskiria patogią automobilio dalinimosi aspektą – norintys laisvai keliauti ir mėgautis šiuo malonumu, atvykę į norimą vietą automobilį gali palikti jiems patogioje vietoje kitiems keliautojams. Svarbiausia, jog šis būdas nepririša mašinos savininko prie transporto priemonės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis