„Uber“ – išbandymų metas
15min jau rašė, kad „Uber“ pasaulyje šiuo metu išgyvena ne pačius geriausius laikus. Naujausiais duomenimis „Uber“ savo akcininkams pranešė, kad per ketvirtį patyrė 1,46 mlrd. dolerių nuostolių.
Be to, kaip buvo rašyta, įsilaužėliai iš JAV kompanijos „Uber Technologies Inc.“ pavogė 57 mln. klientų ir vairuotojų asmeninius duomenis. Bendrovė slėpė šį įsilaužimą daugiau nei metus.
Tačiau, paklausta, ar tarp pavogtų duomenų yra ir Lietuvos vairuotojų (aktyvių yra apie 200, o kiti teikia paslaugas retkarčiais) – Outi Karonen, komunikacijos vadovė Suomijai ir Baltijos šalims, atsakė labai lakoniškai: šiuo metu vyksta derybos su atsakingomis institucijomis, todėl įmonė pateikti išsamesnės informacijos dar negali.
„Uber“ taip pat neseniai skelbė, kad ruošiasi žengti į savavaldžių automobilių rinką – taip sumažėtų nuostoliai, nes nereikėtų mokėti algų vairuotojams. Nuo 2019 iki 2021 metų kompanija planuoja įsigyti 24 tūkst. savavaldžių „Volvo“ automobilių.
Tačiau, paklausti, ar šiuos automobilius netrukus išvysime ir Lietuvoje, kompanijos atstovai netryško entuziazmu. Akivaizdu, kad Vilniaus infrastruktūra autonominiams automobiliams nepritaikyta. Todėl iš pradžių šią funkciją „Uber“ išbandys anapus Atlanto.
Skandalai
Kompanija turi ir kitų galvos skausmų – primena BNS.
„Uber“ pastaraisiais metais minima įvairiuose skandaluose, jai pateikta daug ieškinių – šalių, kur vewikia įmonė, vyriausybės siekia įrodyti, kad „Uber“ yra įprasta taksi įmonė. Šiuo metu „Uber“ rengiasi bylinėjimuisi su „Google“, kuri ją kaltina autonominių automobilių technologijų vagyste.
Paaiškėjus, jog bendrovės vidaus kultūroje būta seksualinio priekabiavimo apraiškų, šiemet iš „Uber“ vadovo pareigų buvo pašalintas Travisas Kalanickas.
Kuo džiaugiasi „Uber“ atstovai
Kompanijos atstovai džiaugėsi, kad per 2 veiklos metus Lietuvoje vidutinis vairuotojų reitingas tapo vienu pirmaujančių Europoje (vertinimą jiems suteikia keleiviai išmaniojoje programėlėje).
„Vidutinis „Uber“ partnerių-vairuotojų reitingas Vilniuje yra 4,9 balai iš 5, toks įvertinimas yra fenomenalus ir vienas geriausių Europoje. Mus itin džiugina tai, kad reitingas išliko toks aukštas ganėtinai ilgą laiko tarpą, o tai reiškia, kad paslaugos kokybė ir toliau išlieka labai gerai vertinama“, – sakė „Uber“ vadovas Baltijos šalyse Ennas Metsaras.
„Pavėžėjimo paslaugos yra visuomeninis fenomenas, todėl mes džiaugiamės matydami, jog vairuotojai Vilniuje taip pat gerai atsiliepia apie pakeleivius. Vidutinis pakeleivio reitingas yra itin aukštas – 4,89 – o tai rodo, jog vilniečiai yra itin mandagūs ir padeda užtikrinti malonią partnerių-vairuotojų patirtį“, – pridūrė E. Metsaras.
20 populiariausių krypčių – kelionės, verslas ir naktinis gyvenimas
Apžvelgdamas pakeleivių Lietuvoje įpročius E.Metsaras išskyrė populiariausias kelionių kryptis. Pasak bendrovės vadovo Baltijos šalyse, dažniausiai pakeleiviai „Uber“ kviečia norėdami pasiekti įvairias susisiekimo jungtis, prekybos centrus ar tiesiog pasilinksminti miesto centre.
„20 populiariausių „Uber“ kelionių krypčių Vilniuje atskleidė, jog programėlė palengvina kasdienius pakeleivių planus planuojant verslo reikalus, keliones ar laisvalaikio pramogas. Partneriai-vairuotojai jau gerai įsidėmėjo visų populiariausių verslo centrų Vilniuje adresus. Pavyzdžiui, „Vilnius Techpark“ – lietuviškų startuolių ir technologinių kompanijų namus, turinčius itin inovatyvią bendradarbystės (angl. co-working) erdvę, „3 bures“, „Vilniaus vartus“ ir A.Goštauto gatvę, kurioje įsikūrę didelių Lietuvos įmonių biurai“, – teigė E. Metsaras.
„Be to, tarp populiariausių „Uber“ kelionių krypčių Vilniuje – Islandijos gatvė, garsi geriausiomis vietomis praleisti vakarą mieste, ryškiausiais naktiniais klubais ir barais. Mūsų partneriai-vairuotojai užtikrina, kad kelionė į namus būtų kuo saugesnė ir patogesnė taip paverčiant pakeleivių patirtį Vilniuje nepriekaištinga.“
2 metai „Uber“ kelionių Vilniuje
Lietuvoje iš Jungtinių Amerikos Valstijų kilusi pavėžėjimo platforma „Uber“ veiklą pradėjo 2015-ųjų rudenį. Pasak „Uber“ vadovo Baltijos šalyse Enno Metsaro, per dvejus veiklos metus bendrovė lengvai įsitvirtino Lietuvos rinkoje ir tapo neatsiejama miestiečių gyvenimo dalimi.
„Mūsų atlikto tyrimo rezultatai rodo, kad „Uber“ paslauga Lietuvoje besinaudojantys pakeleiviai ją vertina ypač teigiamai – dauguma apklausos dalyvių aiškiai įvardino, kad paslauga ne tik smarkiai palengvina susisiekimą mieste, bet ir tapo neatsiejama pagalbininke socializuojantis ir dalyvaujant miesto gyvenime“, – sako E. Metsaras.
Vadovo teigimu, savo nuomonę pakeleiviai iš esmės grindė sakydami, kad naudotis „Uber“ labai patogu – pasitelkus mobiliąją programėlę paprasta išsikviesti vairuotoją bei lengva susimokėti už pačią paslaugą, mat programėlė automatiškai pasirūpina visu mokėjimo procesu. Absoliučią daugumą pakeleivių tenkina ir „Uber“ paslaugos kokybė – tai įrodo partnerių-vairuotojų reitingavimo sistema.