Padangas sudaro daugiau nei 200 įvairių medžiagų. Be gamtinės ir sintetinės gumos jų sudėtyje yra ir tekstilės bei įvairių metalų, pavyzdžiui, titano, kobalto. Beje, anksčiau padangos būdavo baltos, nes gamintojai į jų mišinį dėdavo cinko oksido, o juodą spalvą gumai suteikia anglies užpildas.
Šiuolaikiniame pasaulyje padangų poreikis yra didžiulis – skaičiuojama, kad kasdien jų pagaminama apie 6,8 milijono. Aplinkos apsaugos agentūros naujausiais duomenimis, 2020-aisiais į Lietuvą buvo įvežta apie 31 tūkst. tonų padangų. Dar nemaža dalis padangų į mūsų šalį patenka su užsienyje pirktais automobiliais. Nebetinkamos naudoti padangos negali būti išmetamos bet kur. Patekusios pas atliekų tvarkytojus jos yra perdirbamos, o iš jų gali būti pagaminta įvairių naudingų daiktų.
„Technologijoms vis tobulėjant perdirbtų padangų gumą galima panaudoti įvairiose srityse. Iš perdirbtų padangų gali būti gaminami automobilių kilimėliai, atitvarai stovėjimo aikštelėse. Atgaunama žaliava tinka vaikų žaidimų ir sporto aikštelių dangai, keliams, batų padams. Padangas įmanoma perdirbti net į kitas padangas ar kurą. Pakartotinai panaudoti galima ir iš padangų atgautą metalą“, – sako Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) vadovė Veronika Masalienė.
Nors kasmet miškuose, pakelėse, upėse ar ežeruose senų padangų randama vis mažiau, o kai kur ši problema visai išnykusi, aplinkosaugos specialistai primena, kad senos padangos suyra tik per 120-140 metų. O jeigu jos deginamos tam nepritaikytose krosnyse, į aplinką patenka daug pavojingų cheminių medžiagų.
„Kuo daugiau senų padangų pateks pas atliekų tvarkytojus, tuo mažiau bus teršiama gamta, o gamtos ištekliai bus taupomi“, – priminė V.Masalienė.