Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Antrosios kartos „Škoda Scout“: numetė svorio, bet priaugo raumenų

Naująją antrosios kartos „Škodą Scout“ nesunku pažinti iš tolo, nors itin radikalių dizaino pokyčių kūrėjai vengė. Vis dėlto agresyvesnė išvaizda, plastmasinės dugno ir sparnų apsaugos, 33 mm paaukštinta pakaba sufleruoja, kad tai – gerokai daugiau, nei vien tik keturiais ratais varoma „Škoda Octavia“.
Antrosios kartos „Škoda Scout“: praktiškas, pravažus, patogus
Antrosios kartos „Škoda Scout“: praktiškas, pravažus, patogus / Žilvino Pekarsko / 15min nuotr.

Automobilio kuro sąnaudos išlieka stebėtinai mažos (modelis palengvėjo 29 kg, vien tik „Haldex-5“ sankaba lengvesnė 1,4 kg), o vilkimo galia padidėjo 25 proc. Gamintojai su pasididžiavimu pareiškė, kad naujoji „Škoda Scout“ gali vilkti 2 t priekabą! Dar vienas dalykas, kuriuo pagrįstai džiaugiasi gamintojai, kad pirmą kartą pirkėjams siūlomas modelis su 2 l TDI 184 arklio galių 6 pavarų DSG (tai – „Octavia VRS“ montuojamas variklis).

Ši kombinacija veikia tikrai labai smagiai, automobilio charakteris atsiskleidžia važiuojant ir miesto režimu, ir smagiai greitėjant automagistralėje.

Be šio variklio Lietuvoje rudenį bus siūloma įsigyti „Scout‘us“ su 2 l TDI 150 AG ir benzininiu 1,8 TSI (180 AG).

Emocijos

Pirmas įspūdis, važiuojant šiuo nauju modeliu, Hamburge pristatytu Europos žurnalistams, labai konkretus: automobilyje tikrai visko labai daug, bet nieko nereikalingo.

O kur dar puikus galios ir sąnaudų santykis. Kitaip tariant, jei skaičiuotume, kiek technologijų, arklio galių ar tiesiog automobilio DNR galite gauti už vieną pinigo vienetą, tai „Škoda Scout“ būtų tikrai tarp lyderių. O „Škodos“ pirkėjas, būkite tikri, pirkdamas tokį automobilį tikrai skaičiuos, ir labai skrupulingai.

VIDEO: „Škoda Octavia Scout“

Vokiški genai

Be jokios abejonės – čekiška „Škoda Scout“ paveldėjo vokiškus „Volkswagen“ genus. Ir tai labai jaučiasi vertinant patogumą bei ergonomiką. Automobilio valdymas – stebėtinai tikslus. Todėl vairavimas teikia tik malonumą. Lyginant su korėjietiškais konkurentais, galima pagirti vairo tikslumą ir pavaras. Tiek DSG, tiek mechaninė pavarų dėžė dirba itin preciziškai. Jungiant pavarą mažiau patyrusiems vairuotojams, suklysti beveik nėra šansų. Stumiant svirtį tarsi nematoma ranka užfiskuoja ją ten , kur reikia. Vairuojant, tarkime, japonišką „Subaru“, tokio pojūčio nėra.

Prabanga – papildomoje įrangoje

Ką pirkėjas gaus, sumokėjęs 92-100 tūkst. litų?

Bent jau man labai gaila, kad puikios kokybės garso sistemos „Canton“, navigacinės sistemos „Columbus“, važiavimo eismo juostomis kontrolės sistemos „Lane assistant“ ir atstumo palaikymo radaro bazinėje įrangoje nebus.

Bet ar tradiciniam „Škoda“ pirkėjui būtent to labiausiai reikia? Abejoju. Na, nebent vilkties ir stogo sijų. Jei ieško praktiško, gero, patikimo automobilio (o „Škoda“ giriasi itin mažomis aptarnavimo sąnaudomis) įspūdį bazinėje įrangoje turėtų daryti tokios malonios smulkmenos kaip Start/Stop sistema, lengvojo lydinio ratlankiai, chromo paketas (langų apvadai), trijų stipinų oda trauktas vairas ir žinoma, tradicinės saugumo sistemos (ABS, MSR, ASR, EDS ir HBA), įkalnės asistentas, „Climatronic“ ir t.t.

VIDEO: Kaip veikia „Haldex“ sankaba

 Labai patiko dar viena smilkmena, matoma iš vairuotojo vietos – LED posūkių žibintas, integruojamas į veidrodėlius. Tokiu būdu vairuotojui nereikia žvilgčioti į prietaisų skydelį, norint įsitikinti, kad posūkis įjungtas.

„Haldex“ daugiadiskė sankaba ir 4x4

Tai tikrai nėra automobilis, skirtas važinėti pelkynais. Tačiau mūsų išbandytos trasos vieškeliais ir duobėtais miško keliais „Scout‘ui“ – pats tas. Įvairiais režimais važinėjome Vokietijos ūkininkams įprastais siaurais keliukais tarp laukų. Duobes automobilis įveikė puikiai, per klampias balas važiavo nė nekrūptelėdamas. Galiausiai pasiekėme garsųjį ADAC bandymų poligoną.

VIDEO: ADAC bandymų poligonas

Čia automobilis elgėsi nuspėjamai ir galėjo parodyti visus savo sugebėjimus. Trasa nebuvo sudėtinga, - tai tikrai nėra bekelė, o tik skirtingų važiavimo sąlygų mišrainė.

Teko mėgautis važiuojant maždaug 30 laipsnių į šoną pasvirusia plokštuma. Paskui, darant posūkį, į statų kalną. Čia puikiai veikė „Haldex“ daugiadiskė sankaba. Įprastomis aplinkybėmis automobilį varo priekiniai ratai. Tačiau, jei jie prasisuka, „Haldex“ akimirksniu priverčia suktis ir galinius ratus. Tokiu būdu važiavimas žvyru į kalną – vienas malonumas.

Tačiau po to laukė dar ir kvapą gniaužiantis nusileidimas žemyn... Nuolydis – milžiniškas, pradėdamas juo važiuoti, kol automobilio nosis ima nerti žemyn, matai tik žydrą dangų. Bet visas jaudulys baigiasi pajutus, kad automobilis nuo kalno leidžiasi ramiai, net nedrebėdamas.  

Išvada

Labai funkcionalus, taupus (kuro sąnaudos sumažėjo apie 20 proc.), patogus ir išlaikantis „Škodos“ DNR, nors revoliucingų sprendimų išvengta. Puikiai tinka vairuotojams, turintiems sodybą, auginantiems žirgus ar mėgstančius keliauti su kemperiais. Ir, žinoma, vertinantiems vokišką (čekišką) kokybę. Tiesiog be galo praktiškas geras automobilis, norintiems turėti šį tą daugiau, nei vien erdvią „Octavią“. O kaina? Nors ir atrodo nemaža, lyginant su naujo „Subaru Outback“, „Scout“ kainodara yra keliais tūkstančiais palankesnė pirkėjui.

„Škoda Scout“ kainoraštis
„Škoda Scout“ kainoraštis

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs