„Kaina yra vienas svarbiausių aspektų renkantis tiek mažus, tiek didesnius pirkinius, ne išimtis ir automobiliai. Pastebime, kad jei pirkėjas randa du identiškus automobilius, tačiau vienas jų, nors ir kiek prastesnės komplektacijos, bet pigesnis, dažniausiai jis ir bus pasirenkamas. Be to, į neregėtas aukštumas iššokus degalų kainoms pirkėjai paskutiniais mėnesiais nebekreipia tiek dėmesio į automobilio taršą ir renkasi kuo ekonomiškesnius, naudotus dyzelinius automobilius“, – teigia tyrimą inicijavusio BRC Autocentro pardavimų vadovas Zbignevas Podskorbis.
Nemažai apklausos dalyvių nurodė markės bei modelio (30 proc.) ir pagaminimo metų (29 proc.) svarbą renkantis automobilį.
Ieško automobilių iki 7 tūkst. eurų
Kainos faktorius svarbus daugeliui apklausos dalyvių, net ir gaunantiems aukštesnes pajamas. Nors labiausiai kainą išskyrė gyventojai, kurių namų ūkio vienam nariui per mėnesį tenka 500-700 Eur (78 proc.), tačiau nedaug atsilieka ir tie, kurių pajamos viršija 700 Eur vienam namų ūkio nariui per mėnesį (76 proc.).
Pasak pašnekovo, pirkėjai jau žino, kad pastaruoju metu naudotų automobilių kainos yra labai padidėjusios. Dažniausiai šiuo metu žmonės ieško automobilių, kainuojančių iki 7 tūkst. Eur, tačiau ir 50 tūkst. Eur yra ne riba – tokius iki 3 metų senumo automobilius paprastai renkasi apsisprendusieji nelaukti naujų automobilių, kurie dėl įvairių komponentų trūkumo gaminami kur kas ilgiau.
BRC Autocentro duomenimis, šiuo metu labiausiai perkami naudotų automobilių rinkoje yra „Volkswagen Passat“, antroje vietoje yra BMW. Pastebima nemaža hibridinių „Toyota Prius“, „Toyota C-HR“ automobilių paklausa.
Kalbėdamas apie populiariausią degalų rūšį, Z. Podskorbis sako, kad naudotų automobilių besidairantys pirkėjai yra labiau linkę rinktis dyzelinius, naujų – varomus benzinu ar hibridinius automobilius. Dyzeliniai automobiliai yra pasirenkami dėl mažesnių degalų sąnaudų bei žemesnės kainos, nors jų eksploatacija ir priežiūra yra brangesnė palyginti su benzinu varomais automobiliais.
„Naujų automobilių rinka šiuo metu susiklosčiusi kitaip – šiais metais daugiausiai yra parduodami benzininiai, antroje hibridiniai, o dyzeliniai automobiliai tik trečioje vietoje. Nors jų pardavimai statistiškai yra labai padidėję, mažiausiai paklausūs šiuo yra elektromobiliai. Jų paprastai yra apsisprendžiama nepirkti dėl vienu įkrovimu nuvažiuojamo gana nedidelio atstumo ir, žinoma, aukštesnių kainų“, – komentuoja jis.
Spalva ir dizainas svarbesni jauniems vairuotojams
Apklausa atskleidė ir tai, kad mažiausiai pirkėjams svarbus modelio naujumas (2 proc.), spalva (3 proc.), dizainas bei variklio galia (po 4 proc.).
Dizainas ir spalva labiausiai rūpi jauniausiems, 18-25 m. gyventojams: šių dviejų dalykų svarbą išskyrė 6-7 proc., kai tuo tarpu kitų amžiaus grupių – po 2-3 proc.
Skirstant rezultatus pagal atsakiusiųjų lytį, išryškėjo, jog vyrai dažniau išskyrė markės ir modelio (34 proc., moterų – beveik 27 proc.) bei ridos (beveik 19 proc., moterų – beveik 14 proc.) svarbą. Moterys tuo tarpu dažniau kaip svarbius įvardino pavarų dėžės (beveik 19 proc., vyrų – 12,5 proc.) bei ekonomiškumo (35 proc., vyrų – beveik 28 proc.) aspektus.
Z. Podskorbis kalba, kad apklausos rezultatai tarsi „nupiešė“ automobilių pirkėjų portretus, patvirtino kasdien bendraujant su automobilių pirkėjais matomas tendencijas.
„Štai jauniausiems gyventojams automobilis dažnai yra tarsi stiliaus išraiška, todėl jie dažniau kreipia dėmesį į spalvą ir dizainą, jiems mažiau svarbus ekonomiškumas ar kaina. Vidutinio amžiaus gyventojai, turintys šeimas, vaikus, vadinasi, ir daugiau išlaidų, akcentuoja automobilio kainą, ekonomiškumą, taip pat ir talpą. Be abejo, yra ir išimčių, tačiau tokių tendencijų žinojimas padeda lengviau parinkti tinkamiausią automobilį“, – dalijasi jis.
„Spinter tyrimai“ Lietuvos gyventojų apklausą atliko gegužės 27 – birželio 6 dienomis, joje dalyvavo 1010 respondentų nuo 18 iki 75 metų amžiaus.