Apklausos parodė, ką sostinės gyventojai ir verslininkai mano apie kilpinio eismo įvedimą

Nuo liepos mėnesio Vilniaus senamiestyje įvesto kilpinio eismo idėją palaiko dauguma vilniečių gyventojų bei maitinimo verslų. Tai atskleidė Vilniaus miesto savivaldybės užsakymu atliktos dvi apklausos. Ir gyventojai, ir verslininkai pritaria, kad tranzitinio eismo naikinimas Senamiestyje Vilniui sukuria daugiau naudos nei žalos, rašoma pranešime.
Kilpinis eismas Vilniaus senamiestyje
Kilpinis eismas Vilniaus senamiestyje / S.Žiūros nuotr.
Temos: 2 Vilnius Eismas

„Kilpinio eismo sprendimas keičia daugelio gyventojų, kurie lankosi Vilniaus senamiestyje, įpročius, todėl suprantame, kad šis projektas susilauks įvairių vertinimų. Tačiau pirmieji vertinimai rodo, kad einame teisingu keliu – tyrimais nustatyta, kad Senamiestyje sumažėjo automobilių tranzitas, o šiuos pokyčius palaiko dauguma gyventojų ir verslų“, – sakė Vilniaus vicemeras Vytautas Mitalas.

Atlikus reprezentatyvią Vilniaus gyventojų apklausą, kurios metu buvo apklausti 1003 vilniečiai, paaiškėjo, kad 45 proc. apklaustųjų pritaria kilpinio eismo Senamiestyje įvedimui, idėjos nepalaiko ketvirtadalis apklaustųjų (25 proc.), o 30 proc. vilniečių šiuo klausimu nuomonės neturi.

Dar didesnio palaikymo kilpinio eismo įvedimas sulaukė maitinimo verslų – restoranų, kavinių, barų – sektoriuje. Savivaldybė apklausė 101 kavinę. 54,4 proc. apklaustųjų verslų teigia, kad pritaria kilpiniui eismui. Iš jų 6 proc. verslų teigia pajutę didesnius pėsčiųjų ir klientų srautus Senamiestyje. Kilpiniam eismui nepritaria tik 8 iš 100 apklaustų maitinimo įstaigų (8 proc.). 14 proc. apklaustųjų nuomonės neturi, o likusiais daliai verslų ši tema neaktuali, kadangi jie veikia už Senamiesčio ribų.

VIDEO: Kilpinis eismas Vilniaus senamiestyje: su „Waze“ iš Vokiečių gatvės į Universiteto gatvę važiavome ratais

„Girdime ir vertiname gyventojų bei verslo išsakomus pasiūlymus, kaip gerinti įvestą eismo tvarką. Ten, kur būtina, keičiame kelių eismo ženklus, planuojame patogesnes taksi bei pavežėjų laukimo vietas, turistinių autobusų privažiavimo galimybes prie Senamiesčio viešbučių – tikiu, kad šios idėjos palaikytojų skaičius dar labiau augs“, – teigė V.Mitalas.

Kilpinio eismo įvedimas jau pirmą mėnesį davė teigiamą efektą Senamiesčio automobilių srautų mažinimui. Rugpjūčio mėnesio eismo Senamiestyje stebėjimo duomenys rodo, kaip po truputį keičiasi gyventojų judėjimo po miestą įpročiai. Lyginant 2020 m. birželio paskutinę savaitę ir 2020 m. liepą, vidutinis darbo dienos paros transporto srautų sumažėjimas Senamiestyje yra 6 proc.

Tuo tarpu darbo dienomis rytinis pikas sumažėjo beveik 10 proc., vakarinio piko metu eismas mažesnis 2,1 proc. Kai kuriose gatvėse eismo srautas dėl mažesnio tranzito jau dabar pasikeitė ryškiai – pavyzdžiui, Klaipėdos gatvėje automobilių po kilpinio eismo įvedimo maždaug 40 proc. mažiau, Pamėnkalnio – apie 27 proc. mažiau.

Pastebima, jog žmonėms Senamiestis pasidarė mielesnis savaitgaliais ir vakarais – lyginant birželio paskutinę savaitę ir liepą, vidutinis savaitgalio transporto srautų padidėjimas Senamiestyje yra 16 proc. Tai rodo, kad savaitgaliais Senamiestis pritraukia vis daugiau lankytojų renginiais, viešosiomis erdvėmis, lauko kavinėmis ir t.t., jo gatvės naudojamos ne tranzitui, o apsilankymui konkrečiai šioje miesto dalyje.

Judėjimas kilpomis Vilniaus senamiestyje įvestas šių metų liepos pradžioje, siekiant panaikinti tranzitinį eismą, kuris Senamiestyje sudarydavo net 40 proc. viso automobilių srauto, o rytais – net iki 70 proc. Kilpinio eismo įvedimas mažins Senamiesčio aplinkos ir triukšmo taršą, leis daugiau erdvių paskirti pėstiesiems ir dviratininkams. Analogiškus eismo pokyčius miesto centre ne vienerius metus vykdo daugelis Europos valstybių.

Reprezentatyvią vilniečių nuomonės apklausą savivaldybės užsakymu atliko UAB „Jarinta“. Tyrimas vyko nuo 2020 m. rugpjūčio 17 d. iki rugsėjo 3 d., jo metu buvo apklausti 1003 respondentai visame mieste.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis