Nes rinkoje parduodamų naujų elektromobilių kainos labai skiriasi, jos svyruoja nuo 30 tūkst. iki 150 tūkst. EUR. Tad logiška, kad 5000 EUR parama vienu ir kitu atveju sudarytų skirtingą kainos dalį.
Aplinkos ministerija patvirtino, kad, pasibaigus šių metų kvietimams įsigyti elektromobilį su valstybės subsidija iš Klimato kaitos programos, nustatys už subsidiją įsigyjamo naujo elektromobilio kainos lubas, kad gyventojai valstybės paramos nenaudotų prabangos prekėms pirkti.
„Subsidijos tikslas – paskatinti įsigyti elektromobilius tuos žmones, kurie šiandien neišgali jų įpirkti. Todėl kaip ir kitose Vakarų šalyse numatome įvesti kainos lubas ir labiau skatinti ekonominės klasės elektromobilius – tiek gyventojų poreikiams, tiek įmonių komercinei veiklai. Juk prabangos klasės elektromobilių pirkėjai tokius gali įsigyti visa kaina ir be subsidijos", – komentavo aplinkos viceministrė Gintarė Krušnienė.
Europos vartotojų organizacija (BEUC) taip pat nurodo, kad kainų lubos yra vienas iš įrankių paskatinti gamintojus ir importuotojus neužkelti transporto priemonių kainų.
Pasak Gintarės Krušnienės, kol kas per anksti įvardyti tikslų kainos lubų dydį, nes elektromobilių rinka greitai kinta. Atnaujintą Klimato kaitos programą, kurios nuostatos galios ketveriems metams, Aplinkos ministerija pradės rengti rudenį.
Beje, kaip tik ketvirtadienį Aplinkos projektų valdymo agentūra skelbė kvietimą teikti paraiškas kompensacijoms įsigytiems elektriniams paspirtukams, įprastiems ir elektriniams dviračiams, viešojo transporto metiniams ar kitiems bilietams, taip pat e-piniginės papildymui viešojo transporto ir dalijimosi paslaugų išlaidoms kompensuoti.