Aplinkos ministerija konkurso būdu lapkričio pradžioje nutarė pirkti „Volkswagen Phaeton“.
Naujasis V.Mazuronio kelionėms skirtas automobilis kainuoja 194900 Lt. Tai – 3 litrų darbinio tūrio dyzelinį variklį ir keturių varančių ratų pavarą turintis reprezentacinis sedanas.
V.Mazuronis išsirinko standartinę tokios klasės automobilių spalvą – „Volkswagen Phaeton“ bus juodas.
Konkurso sąlygose buvo nurodoma, kad automobilis privalo būti keturiais ratais varomas ne mažesnės nei E2 klasės (pagal „Autotyrimai“ klasifikaciją) sedanas bei turėti mažiausiai 170 kW galios dyzelinį variklį.
Pirkimas buvo vykdomas mažiausios kainos principu. Tačiau konkurse dalyvavo vienintelė įmonė UAB „Moller auto“, Lietuvoje atstovaujanti „Volkswagen“ bei „Audi“ prekės ženklams.
Konkurse dalyvavo vienintelė įmonė UAB „Moller auto“, Lietuvoje atstovaujanti „Volkswagen“ bei „Audi“ prekės ženklams.
„Volkswagen Phaeton“ yra pigiausias reprezentacinis automobilis – kiti šios klasės atstovai „Audi A8“, BMW 7 ar „Lexus LS“ yra bent trečdaliu brangesni.
Už 200 tūkst. Lt galima būtų įsigyti nebent šių gamintojų žemesnės klasės automobilius – BMW 5, „Lexus GS“ ar „Audi A6“.
Į naująją transporto priemonę ministras persės 2014-ųjų pirmoje pusėje (naujas automobilis bus pateiktas per 5 mėnesius nuo konkurso pabaigos), o iki tol naudosis senuoju „Audi A6“. Vėlesnis šio automobilio likimas nėra aiškus – Aplinkos ministerijos Bendrųjų reikalų skyriaus vyresnysis specialistas Ričardas Grauslys teigė, kad senasis „Audi A6“ turėtų būti perduotas vienai iš pavaldžių organizacijų arba liks ministerijoje bendram naudojimui.
Aplinkos ministrui – neekologiškas automobilis
Aplinkos ministerijos atstovų teigimu, dar prieš konkurso pradžią buvo atmesti hibridinių automobilių ir elektromobilių variantai. Hibridai yra per brangūs, o prabangūs elektromobiliai Lietuvoje neparduodami.
Konkurso laimėtoju tapo automobilis, kuris turbūt nėra pats tinkamiausias reprezentuoti aplinkosaugininkams. Vidutinė „Volkswagen Phaeton“ su trijų litrų darbinio tūrio dyzeliniu varikliu CO2 dujų emisija yra net 224 g/km. Tai beveik dvigubai viršija naujų automobilių vidurkį 2012 m. – 132 g/km.
Pagal Europos Sąjungos reguliavimus, nuo 2015 m. visi vieno gamintojo parduodami automobiliai privalės turėti ne didesnę nei 130 g/km CO2 emisiją. Tai reikštų, kad „Volkswagen“, pardavęs vieną neekologišką „Phaeton“, privalės parduoti, pavyzdžiui, du mažus ir ekologiškus „Volkswagen Up!“, kad pasiektų reikalaujamą vidurkį.