Per 20 metų Kru gamykloje buvo sukurta daugiau nei 100 tūkst. britiškos galios pavyzdžių. Paskutinis ir galingiausias W12 variklis bus sumontuotas į itin riboto leidimo „Batur“ modelį.
Pirmąkart „Bentley“ 6 litrų ir 12 cilindrų variklį pristatė su naujos gamintojo eros modeliu – „Continental GT“. Net ir šiandien visi 12 cilindrų varikliai laikomi galios ir inžinerijos etalonais, tačiau „Bentley“ W12 variklis pakeitė taisykles vienu unikaliu sprendimu.
Pradėjo naują „Bentley“ erą
12 cilindrų varikliai įprastai išdėstyti V forma ir būna pakankamai ilgi, todėl dažniausiai montuojami į superautomobilius. Tuo tarpu W12 variklyje cilindrai išdėstyti W forma, o tai leidžia pagaminti variklį, kuris yra 24 proc. trumpesnis nei tokio paties darbinio tūrio V12 variklis.
2003 metais pristatytas „Continental GT“ su W12 varikliu ir dviem turbinomis išvystė 550 AG, kas net ir šiandien pakeltų ne vieną antakį. Unikali variklio konstrukcija leido sukurti ne tik galingą, bet ir erdvų keturvietį kupe. Tačiau čia „Bentley“ W12 variklio istorija tik prasidėjo.
Per 20 metų „Bentley“ inžinieriai nuolat tobulino variklio valdymo programą, aušinimo, tepimo ir įpurškmo sistemas bei turbinas. Taip pavyko variklio galią padidinti 37, o sukimo momentą 54 procentais. Dėka didesnio efektyvumo šių variklių emisijos sumažėjo 25 procentais.
Pavyzdžiui, 2015 m. kartu su „Bentayga“ buvo pristatyta naujausia W12 variklio versija, kuri naudojama iki šiol. Tai buvo pirmas kartas, kai šiame variklyje buvo panaudota cilindrų išjungimo sistema, dvigubas įpurškimas ir turbinos su dvigubomis sparnuotėmis.
Rankomis kuriama galia
Šiandien kiekvieną W12 variklį rankomis renka „Bentley“ inžinierių komanda ir šis darbas užtrunka beveik 7 valandas. Vėliau variklis valandą bandomas 3 skirtinguose diagnostikos stenduose. W12 varikliai yra itin sudėtingas inžineriniai kūriniai, todėl kas savaitę atsitiktinai atrenkamas vienas iš variklių, kuris turi praeiti ilgesnį diagnostikos ciklą. Po jo, variklis išrenkamas, ieškant dilimo požymių arba kitų netobulumų. Taip maksimaliai sumažinama klaidos tikimybė gamybos procese.
W12 variklis „Bentley“ gamykloje turi atskirą padalinį, kuriame per pastaruosius 20 metų buvo surinkta 105 tūkst. garsiųjų „Bentley“ variklių. Tačiau paskutinė jo versija bus ypatinga. Ji išvystys net 750 AG ir 1000 Nm sukimo momentą, kuris bus pasiekiamas varikliui sukantis vos 1,750 aps./min. – klasikinis rafinuotos „Bentley“ galios pavyzdys. Šis paskutinis ir galingiausias W12 variklis bus montuojamas į „Bentley Batur“ modelį. Jų bus pagaminta tik 18 vienetų ir visi jau yra užsakyti.
Paskutinis šansas
Tačiau tai dar nereiškia, kad pavėlavote į W12 traukinį. Kol kas dar galima užsisakyti „Bentley“ modelių su W12 varikliu, išvystančiu 660 AG. Jis bus montuojamas „Continental GT“, „Bentayga“ ir „Flying Spur“ modeliuose su sportiška „Speed“ komplektacija. Taip pat paskutinieji W12 varikliai dar bus montuojami į rafinuotus „Continental GT Mulliner“ ir „Flying Spur Mulliner“ modelius.
Kaip pasakoja „Bentley“ namų Vilniuje pardavimų vadovas Evaldas Kuzminas, lietuviai gana dažnai rinkosi modelius su W12 varikliais, nes jie pasižymėjo prabangia, bet neiššaukiančia galia.
„Bentley“ automobiliai išsiskiria savo prabanga ir rafinuotumu, tačiau lygiai tokie patys standartai taikomi ir jų galiai. Modeliai su 12 cilindrų varikliais jau nuo žemų apsūkų pradeda sparčiai greitėti ir tai įvyksta be jokios dramos. Nenuostabu, kad klientai dažnai rinkosi šiuos variklius, ypač kai W12 variklius gali pasiūlyti tik „Bentley“, – pasakoja jis.
E. Kuzminas pabrėžia, kad nuo kitų metų balandžio, kai oficialiai bus nutraukta W12 gamyba, kiekvienas „Bentley“ modelis su tokiu varikliu taps ypatingas, nes simbolizuos vieną ryškiausių inžinerinių pasiekimų automobilių istorijoje.
„Galima sakyti, kad kiekvienas modelis su paskutiniuoju W12 varikliu jau bus laikomas kolekcine vertybe, nes turės tai, ko nuo šiol nebus jokiame kitame „Bentley“ modelyje. Ir tai nėra jokia paslaptis, todėl gamintojas tikisi, kad paskutinieji modeliai su W12 varikliais bus greitu metu užsakyti. Tuo tarpu mes modeliams su W12 varikliais užsakymus dar galėsime pildyti iki 2023 metų spalio mėnesio arba kai kvotos bus išnaudotos“, – atskleidžia „Bentley Vilnius“ pardavimų vadovas.
Svarbaus plano dalis
W12 variklio gamybos stabdymas nebuvo netikėta naujiena, mat prieš keletą metų „Bentley“ pristatė savo „Beyond100“ strategiją, pagal kurią iki 2030 metų visi gamintojo modeliai bus visiškai elektriniai ir į aplinką neišmes CO2 emisijų. Šis planas prasidėjo nuo hibridinių „Bentayga“ ir „Flying Spur“ modelių, kurių paklausa pranoko gamintojo lūkesčius. Planuojama, kad kitais metais, kai bus išleistas paskutinis W12 variklis, svarbiausias „Bentley“ modelis „Continental GT“ taip pat turės hibridinę versiją.
30 patyrusių meistrų, kurie rankomis rinko ir testavo kiekvieną W12 variklį, toliau liks dirbti „Bentley“ gamykloje. Tuo tarpu šių variklių surinkimo padalinys bus pritaikytas iš tinklo įkraunamų hibridinių jėgainių surinkimui, taip užtikrinant stabilią pasiūlą klientams.