Vietoj galingo monstro po šio mažiaus variklio dangčiu – vos 1,4 l 100 AG variklis, kuris net ratus ant asfalto sunkiai prasuka, ką jau kalbėt apie kažkokį sportiškumą.
Tačiau sutikite, atrodo išties įspūdingai. Taigi, ko jis vertas?
Galia ir dinamika
„Corsa“ kaip miesto automobilis – visai neblogas pasirinkimas. Tai pakankamai ekonomiškas, palyginus nebrangus ir vidutiniškai patikimas automobilis. TUV patikimumo reitinge tarp 2-3 metų senumo automobilių „Corsa“ užima garbingą 39 vietą iš 128 paminėtų automobilių. Tai nėra blogai. Pagal šį rodiklį jis lenkia „Renault Clio“, „Mitsubishi Colt“ ir dar kelis savo klasės konkurentus.
Automobilis gali būti komplektuojamas su pačiais įvairiausiais varikliais – nuo 1,0 l 65 AG iki 1.6 Turbo 192 AG, tad pasirinkti tikrai yra iš ko.
Mano bandytas modelis būtų visai neblogas – vidutiniam važiavimui mieste jo galios pilnai pakanka, tačiau tie nelemti lipdukai ant kėbulo – kiekvienam garbės reikalas tave aplenkti nuo šviesoforo, o pasipriešinti tam ši „Corsa OPC Line“ neturi jokių galimybių...
Pakaba ir važiuoklė
Pakaba nėra itin kieta, duobėtomis mūsų gatvėmis jis rieda gan užtikrintai. Neteko važinėti tikru OPC automobiliu, todėl kalbėti apie galingiausią versiją negaliu, tačiau kitos, „civilinės“ versijos puikiai susitvarko su net didžiausiomis duobėmis.
Iš pavarų dėžių primygtinai siūlau vengti pusiau automatinės „Easytronic“. Niekaip neišvengsite kinknojimo galvomis. Geriau pakrapštyti kišenę ir pirkti tikrą automatinę dėžę arba tenkintis mechanika.
Pedalai neinformatyvūs, vairo mechanizmas taip pat, bet „Corsa“ ir nepretenduoja į „driver car“ titulą.
Įvaizdis ir saugumas
Ramūno Fetingio/GAZAS.LT nuotr./„Opel Corsa 1.4 OPC Line“ |
Reikia pripažinti, kad „Opel“ įvaizdis mūsų šalyje nėra geras. Nors gamintojas stengiasi jį keisti ir naujausios kartos „Astra“ ar „Insignia“ tikrai puikūs, tačiau liaudies opinija – inertiškas dalykas. Užtruks, kol šis įvaizdis pasikeis. Dėl to ir „Corsa“ nėra tas, kuriam pravažiavus žmonės atsisuka.
Tačiau šis – visai kitoks. Baltas, su juodais dideliais ratais, galiniu oro aptaku ir tom dviem juostom išilgai kėbulo. Žavu!
Bet žinot kiek kainuoja tos dvi lipdukų juostelės imituojančios anglies pluoštą? 3000 litų! Tris tūkstančius! Tai apiplėšimas! Kodėl už dvi juosteles – trys tūkstančiai?
Na o dėl saugumo – automobilis prieš penkerius metus EuroNCAP testo metu uždirbo maksimalų saugumo įvertinimą – penkias žvaigždutes, tad dėl savo (ar savo žmonos) galite nesirūpinti.
Interjeras ir ergonomika
Ramūno Fetingio/GAZAS.LT nuotr./„Opel Corsa“ daugiafunkcinis vairas |
Viduje taip pat viskas alsuoja praėjusiu amžiumi – dauguma konkurentų nužengė labai toli. Tačiau reikia pripažinti, kad apdailos medžiagos kokybiškos ir surinktos gan gerai.
Vienintelis tikras ergonomikos trūkumas – pernelyg žemai įrengtas navigacinis ekranas. Neužsisakinėkite – tai ne tik nepatogu, bet ir nesaugu. Važiuojant nežinomu keliu, ypač mieste, tenka važiuoti ištisai nuleidus galvą.
Prietaisų skydelis taip pat nepasižymi itin didele raiška – įžiūrėti rodmenis vos užmetus žvilgsnį sudėtinga.
Konkurentai ir kainos
„Ford Fiesta“ (nuo 37 960 lt.), „Citroen C3“ (nuo 39 900 lt.), „Volkswagen Polo“ (nuo 37 731 lt.). Yra ir gerokai atsinaujinusių korėjietiškų „priešų“.
Pigiausia „Corsa“ („nuoga basa“ 1,0 l 54 AG “Selection”) kainuoja nuo 36 812 litų. Bet tai tik įmonėms skirtas variantas. Pridėkit kiek padoresnę įrangą ir kainas lengvai persiris per 40 000.
Mano bandytas variantas kainuoja (geriau prisėskit)... daugiau kaip 60 000 litų!
Skaičiukų vergams
Ramūno Fetingio/GAZAS.LT nuotr./„Opel Corsa 1.4 OPC Line“ |
Opel Corsa 3D 1.4 Selection
Variklis: 1 398 cm3; 100AG/6000 aps/min; 130 Nm/4000 aps/min.
Išmatavimai: ilgis 3999 mm; plotis 1713 mm; aukštis 1488 mm; ratų bazė 2511 mm;
Talpos: bagažinė 285 l (su nulenktomis sėdynėmis 1050 l).
Svoris: 1100 kg.
Dinamika: maksimalus greitis 180 km/h; įsibėgėjimas (0-100 km/h) per 11,9 sek.
Kuro suvartojimas: vid. 5,5 l/100 km.
Kaina: 41 227 lt. be papildomos įrangos (bandyta versija – daugiau kaip 60 000 lt.; bazinė versija – 36 812 lt.)