Apie teisę taisyti labai garsiai kalba ūkininkai. Traktorių gamintojai dažnai naudoja specialiai jiems sukurtą diagnostikos įrangą, kuri nėra prieinama nei gamintojams, nei tų traktorių savininkams.
Negana to, jei garantinis laikotarpis dar nėra pasibaigęs, ūkininkas savo mašinos remontuoti apskritai negali – jis privalo kreiptis į gamintoją. Ir tai nėra tik intelektinės nuosavybės apsauga ar nenoras, kad neprofesionalūs meistrai padarytų klaidų, dėl kurių vėliau būtų kaltinamas gamintojas. Tai yra strategija, skirta išlaikyti klientų ratą.
Taip pat elgiasi ir kai kurie elektronikos gamintojai. Nepriklausomos remonto dirbtuvės negali tiesiai iš gamintojo gauti schemų ar detalių. Taip tyčia ir apgalvotai sudaromo kliūtys nepriklausomų remonto dirbtuvių plėtrai.
Tačiau viena kompanija, kurią galbūt esate girdėję anksčiau, nori leisti savo automobilių pirkėjams juos remontuoti patiems. Tai – „Aptera Motors“, ruošianti rinkai itin aerodinamišką triratį elektromobilį.
„Aptera Motors“ veikė 2005-2011 metais. Tuomet kompanija sugriuvo dėl finansinių sunkumų. Pernai „Aptera“ pakilo iš pelenų ir dabar vėl ruošiasi pardavinėti triratį „Aptera 3“.
„Aptera 3“ yra iš kompozitinių medžiagų pagamintas dvivietis triratis elektromobilis yra nepaprastai aerodinamiškas ir lengvas. Skaičiuojama, kad be įkrovimų ši mašina nuvažiuos iki 1600 km. „Aptera 3“ bus siūlomas su 100 arba 60 kWh baterijomis.
Gamintojai skaičiuoja, kad dėl itin lengvo ir aptakaus kėbulo „Aptera 3“ net 2,5 karto efektyviau naudos savo baterijų resursus nei „Tesla Model 3“. Prie to ilgo nuvažiuojamo atstumo prisidės ir saulės energijos elementai, išdėstyti per visą elektromobilio stogą.
Taigi, „Aptera 3“ yra mažas, bet įdomus ir efektyvus elektromobilis. Jam turėtų pasisekti, tiesa? Na, kompozitinės medžiagos, saulės baterijos ir ratuose montuojami varikliai nėra pigūs. „Aptera 3“ kainuos 34-59 tūkstančius dolerių. Be to, ši kompanija kartą jau buvo išnykusi – ar tikrai galime tikėti, kad ji niekur nedings dabar?
„Aptera“ nusprendė įtikinti būsimus pirkėjus, kad ji čia ilgam. Tam reikalingas aptarnavimo dirbtuvių tinklas, tačiau kompanija tokio turėti negali. Taigi, automobilius taisys atvykstantys meistrai. Dar įdomiau tai, kad „Aptera“ tieks detales vietinėms dirbtuvėms ir netgi automobilių savininkams. Tai – labai drąsus žingsnis, kuris šiais laikais yra labai retas.
Negana to, savo automobilį bus galima remontuoti ir kai jam galios gamintojo garantija. Viena iš priežasčių, kodėl gamintojai įprastai neleidžia net atidaryti savo prietaiso korpuso, yra atsakomybė. Jie nenori vėliau aiškintis, ar klientas pats sugadino daiktą, ar jis buvo sugedęs anksčiau. Tačiau „Aptera“ lipdukų „Warranty void if removed“ ant savo automobilių neklijuos.
Tiesa, kol kas tai – tik marketingas ir planai. Apie viską konkrečiau kalbėsime tik tada, kai „Aptera 3“ važinės gatvėmis.