Geriausias metų pasiūlymas! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti
08 21 /08 26 17:19

APVA parama elektromobiliams įsigyti sėkmingai augina šių automobilių patrauklumą

Pirmą kartą Aplinkos projektų valdymo agentūros (APVA) finansavimas elektromobiliams buvo paskelbtas 2020 m. viduryje. Tuomet Lietuvoje buvo registruota kiek daugiau nei 1,5 tūkstančio elektromobilių. Nuo to laiko šalyje jų skaičius išaugo beveik 10 kartų. Neabejotinai prie to prisidėjo ir finansinė paskata įsigyti elektromobilius. Parama tęsiasi – išskirtinis dėmesys skiriamas juridiniam sektoriui: kompensacijos ne tik elektromobiliams, bet ir viešų krovimo stotelių tinklui.
Elektromobilis
Elektromobilis / Shutterstock nuotr.

Paramą elektromobiliams teikianti APVA pastebi, kad nuo paramos teikimo pradžios iki i 2022 m. sausio 1 d. elektromobilių skaičius pasiekė daugiau kaip 5 tūkstančius. Vėliau pastebėta, kad nutrūkus finansavimo priemonėms, elektromobilių įsigyjimo tempai šalyje sulėtėja. Tai rodo, kad finansinės paskatos pirkėjams yra labai svarbios.

Elektromobilių nuosekliai daugėja

Privatiems asmenims paraiškos paramai priimamos iki 2026 m. gruodžio 31 dienos. Bendrai 2022–2026 m. laikotarpiu paramai skiriama 35 mln. eurų. Privatiems asmenims už naują grynajį elektromobilį kompensuojami 5000 eurų, o už naudotą – 2500 eurų. Juridiniams asmenims tam pačiam laikotarpiui skirta 15 mln. eurų. Vieno tokio elektromobilio kompensacija sudaro 4000 eurų.

APVA nuotr./Agnė Markauskienė
APVA nuotr./Agnė Markauskienė

Agnė Markauskienė, APVA Žaliosios transformacijos departamento direktorė, atkreipė dėmesį, kad 2022 metais, atsiradus finansavimui ne tik gyventojams, bet ir įmonėms, pastarųjų įsigyjamų elektromobilių skaičius taip pat didėjo kasmet. Kasmet stabiliai aukštyn kylantys elektromobilių skaičiai, pastaruoju metu net šiek tiek spartėja.

Tiesa, direktorė pažymi, kad viešasis sektorius yra ta sritis, kurioje elektromobilių įsigijimas vis dar palyginti lėtas ir norėtųsi didesnės spartos elektrifikuojant valstybės institucijų automobilių parką. Valstybės ar savivaldybių institucijoms, įsigyjančioms naujus elektromobilius, taip pat siūloma 5000 eurų parama, įsigyjančioms naudotus – per pus mažesnė.

A. Markauskienė pabrėžė, kad APVA yra numatyti kvietimai ir viešų įkrovimo stotelių įrengimui. Tikimasi, kad parama aktyviai naudosis juridiniai asmenys, o šios investicijos paskatins įrengti ne mažiau kaip 3840 elektromobilių įkrovimo prieigų 42-ose savivaldybėse.

Šiek tiek iškalbingos statistikos. Nuo kvietimo pradžios iki šiol iš fizinių asmenų gauta apie 1,4 tūkst. prašymų naujiems elektromobiliams už 7 mln. EUR ir per 2 tūkst. prašymų naudotiems elektromobiliams už daugiau nei 5 mln. EUR. Iš juridinių asmenų gauta per 1,7 tūkst. prašymų naujiems M1 klasės elektromobiliams už daugiau nei 7 mln. EUR. ir 130 prašymų N1 klasės elektromobiliams už 520 tūkst. EUR. Bendrai nuo 2022 metų jau finansuota per 5,1 tūkst. elektromobilių. Iš viso pareiškėjams jau išmokėta apie 19 mln. eurų paramos.

Paramą gauti paprasta!

Ar sudėtinga gauti paramą elektromobiliui? A. Markauskienė tvirtina, kad viskas vyksta automatiškai – įvedamas VIN numeris, nurodoma pareiškėjo sąskaita ir kontaktiniai duomenys. Viskas! Paraiška užpildyta ir dviejų mėnesių laikotarpyje tereikia sulaukti apmokėjimo.

Tai padaryti ypač paprasta.

„Šia parama galima pasinaudoti jau ne pirmus metus. Tai padaryti ypač paprasta, todėl daug klausimų nesulaukiame. Pagrindiniai paramos gavėjų klausimai susiję su įsipareigojimų laikymusi. Pareiškėjai turi nepamiršti, kad, gavę finansavimą, turi 2 metus išlaikyti automobilį ir jo neperleisti“, – teigė A Markauskienė.

Taigi, pirkėjui kaupti jokių dokumentų nereikia. Teikiant paraišką APVA svetainėje visi duomenys gaunami automatiškai iš VĮ „Regitra“. Įvertinamas automobilio tinkamumas gauti finansavimą. Pagal VIN numerį išsiaiškinama, ar automobilis nėra gavęs finansavimo anksčiau, ar jis yra grynasis elektromobilis ir ar nėra senesnis nei reikalaujama.

Įsigyjant ne naują elektromobilį

Įsigyjant ne naują elektromobilį svarbu įsitikinti, ar elektromobiliui dar nebuvo skirta parama, ankstesnio savininko prašymu. Elektromobilis su tuo pačiu VIN numeriu kompensuojamas tik vieną kartą.

Paraiškos pateikimas be galo paprastas. Sistemoje https://apvis.apva.lt/ reikia pasirinkti9 vieną iš šių kvietimų: fiziniams arba juridiniams asmenims. Jei fizinis asmuo įsigytą elektromobilį naudos ar planuoja naudoti ūkinei/komercinei veiklai, tuomet paraišką turi pateikti kvietimui skirtam juridiniams asmenims.

Svarbu, kad nuo elektromobilio pirmosios registracijos datos (B kodas registracijos liudijime) iki įsigijimo ir registravimo valdytojo vardu (I.1 kodas registracijos liudijime) būtų praėję ne daugiau nei 6 mėnesiai. Kitu atveju tai būtų laikoma naudotu elektromobiliu, kuris jau pretenduoja į mažesnę – 2500 eurų paramą .

Įsigyjant ne naują, o naudotą elektromobilį, nuo kurio pirmosios registracijos praėjo daugiau nei 6 mėnesiai, visais atvejais pirmosios registracijos Lietuvoje data (registracijos liudijime nurodytas B.1 kodas) turi būti ne ankstesnė kaip 2022 m. kovo 23 d. Naudotu elektromobiliu laikomi elektromobiliai, nuo kurių pirmosios registracijos ar modelio metų iki automobilio registracijos jo valdytojo vardu metų yra praėję ne daugiau kaip 4 metai.

Apie „eJudėjimo“ festivalį

Rugpjūčio 22 dieną pirmą kartą įvykęs renginys buvo skirtas elektromobilumo temai. Renginį organizavo naujienų portalas 15min ir Ignitis. Renginyje vilniečiai ir miesto svečiai galėjo išvysti ir visą būrį 17 gamintojų, 26 skirtingų elektromobilių modelių, kuriuos pristatė 11 auto atstovų ir importuotojų. Diskusinėje renginio dalyje auto, ekonomikos ir energetikos ekspertai diskutavo apie šios transporto rūšies dabartį ir ateitį.

Agnė Markauskienė (APVA Žaliosios transformacijos departamento direktorė), Tomas Pulikas (Swedbank, Vartojimo paskolų ir automobilių finansavimo departamento direktorius) ir Ignas Brazdauskas („Spark“ vadovas) diskutavo tema „Ar turėti elektromobilį apsimoka?“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas
Reklama
Skrydžio režimu: atviras „Gurtam“ vadovo interviu su Benediktu Vanagu
Reklama
Kokias tvoras ir kodėl šiemet renkasi namų savininkai?
Reklama
Daugiau Pliusų sporto entuziastams:„Gym+“ vėl plečiasi