Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Apyvartą auginusios „Elinta Charge“ vadovas: įkrovimo stotelių rinka bręsta

Elektromobilių įkrovimo stotelių kūrėja ir gamintoja „Elinta Charge“ praėjusiais metais apyvartą išaugino daugiau nei 60 proc. Apie du trečdalius pardavimo pajamų 2023 m. Lietuvos įmonė sugeneravo užsienio šalyse, didžiausias pastangas nukreipusi ne į naujas rinkas, bet į pozicijos stiprinimą esamose – Vakarų Europoje bei Skandinavijoje.
Įkrovimo stotelės
Įkrovimo stotelės / Elinta nuotr.

Šiemet įmonė planuoja mažiausiai 50 proc. didinti pardavimus, daugiausia užsienio rinkose, reikšmingiausių rezultatų tikėdamasi Vokietijoje ir Prancūzijoje.

Elinta nuotr./Ignas Mikutis
Elinta nuotr./Ignas Mikutis

Praėjusiais metais pasaulio ekonomikos svyravimai šiek tiek sulėtino ir elektromobilių sektoriaus augimą. „Elinta Charge“ vadovo Igno Mikučio teigimu tai reiškia, jog šiemet galima tikėtis kiek brandesnio sektoriaus vystymosi ir atsakingesnio rinkos dalyvių elgesio, vertinant tiekėjų finansinį stabilumą bei siūlomų produktų kokybę.

„Rinkoje turėtų sumažėti oportunistų, kuriems kur kas labiau rūpi trumpalaikis pelnas, nei ilgalaikis šalių ir miestų EV infrastruktūros likimas, kalbant apie ilgaamžiškų produktų tiekimą“, – sako daugiau nei į 45 valstybių visame pasaulyje savo produkciją eksportuojančios įmonės vadovas. Lietuvių kurtas ir gamintas įkrovimo stoteles galima rasti ne tik visoje Europoje, bet ir prie poliarinio rato, Izraelio dykumoje, drėgnuosuose miškuose Barbadose ir Nepalo aukštikalnėse.

Per 3 metus apyvartą išaugino 7 kartus

Išankstiniais duomenimis, „Elinta Charge“ pardavimo pajamos 2023 m. padidėjo daugiau nei 60 proc. iki 7,7 mln. eurų, lyginant su 2022 m., kuomet jos siekė 4,8 mln. eurų. Per pastaruosius trejus metus įmonės apyvarta išaugo lygiai 7 kartus – nuo 1,1 mln. eurų 2020 m.

Per metus padaugėjo ir darbuotojų beveik dvigubai – nuo 25 iki 47, sustiprėjo tiek komandos vadovų, tiek inžinierių, tiek surinkimo grandys. 33% augo ir pelnas, nuo beveik 300 tūkst. eurų 2022 m. iki beveik 400 tūkst. 2023 m . „Turint omenyje, kad pelningai dirbančių elektromobilių įkrovimo stotelių gamintojų Europoje yra nedaug, rezultatu džiaugiamės. Tai taip pat įrodymas, jog rinka bręsta, vis dažniau pasirinkdama nebekartoti praeities klaidų bei įsigyti nors ir ne žemiausios kainos, tačiau kokybišką, patikimą ir ilgus metus veikti suprojektuotą įrangą“, – kalba I. Mikutis.

Praėjusiais metais lietuvių įmonė pardavimus didino ypač tose šalyse, kuriose itin atsakingai paisoma Europos sertifikavimo bei kitų taisyklių, saugumo bei kokybės reikalavimų laikymosi – Prancūzijoje, Vokietijoje, Austrijoje, taip pat reikalavimų griežtumu neatsiliekančiose Beneliukso valstybėse, Skandinavijoje. „Kadangi šiose rinkose tiek jų dalyvių, tiek reguliuojančiųjų institucijų kompetencijos (įskaitant technines) yra aukštos, vyksta lygiavertis dialogas tarp valdžios institucijų bei verslo, ir abi pusės ieško sprendimų, kurie būtų maksimaliai naudingi visuomenei, galvojant apie ateitį. Būtent to trūksta Lietuvoje, kad sektorius sėkmingai vystytųsi“, – sako I. Mikutis.

Tarp įgyvendintų projektų – 176 įkrovimo taškų aikštelė

Stiprinti pozicijas minėtose rinkose lietuvių įmonei padeda praėjusiais metais gautas „Eichrecht“ sertifikatas, patvirtinantis maksimaliai skaidrią elektros apskaitą įkraunant elektromobilį. Šio sertifikato įgijimas laikomas vienu didžiausiu iššūkių elektromobilių įkrovimo stotelių gamintojams, norintiems Vokietijoje tiekti viešąsias įkrovimo stoteles su apmokestinta krovimo paslauga bei siekiantiems dalyvauti viešuosiuose pirkimuose. „Baltijos šalyse tokį sertifikatą turime vieninteliai. Praėjus metams, kovo mėn. pradžioje įvyko kasmetinis auditas, kurio metu fiziškai tikrinamos gamybos ir testavimo procedūros, ir sertifikato galiojimas buvo sėkmingai pratęstas“, – teigia I. Mikutis.

Tarp praėjusiais metais pasiektų tikslų bei įgyvendintų projektų verta paminėti – 176 įkrovimo taškus turintį ir absoliučiai visose parkavimo vietose galimybę įkrauti elektromobilį užtikrinantį „S28” verslo centro projektą Vilniuje. Taip pat beveik 100 įkrovimo taškų prie viešbučių ir restoranų Maljorkoje, laimėtus viešuosius pirkimus Islandijos sostinėje Reikjavike.

„Elintai Charge“ postūmį davė 2022 metų antroje pusėje pritrauktos 7 mln. eurų investicijos, kurių dėka įmonė galėjo sustiprinti komandą, investuoti į tyrimus ir plėtrą (RnD), inovatyvių sprendimų vystymą bei užtikrino pakankamą apyvartinių lėšų lygį. „Prisidėjo ir tai, kad buvome nuoseklūs – atkakliai laikėmės aukštų kokybės standartų, net ir esant aršiai konkurencijai, kai rinkoje siūloma abejotino patikimumo produkcija už žemesnę kainą. Deja, rinkose, kuriose nėra griežtesnio e-mobilumo infrastruktūros reguliavimo, pirkėjai dažnai neturi pakankamai patirties ar kompetencijų, todėl kai kurie vis dar pakimba ant pigesnės, bet vėliau nuviliančios produkcijos kabliuko“, – sako I. Mikutis. Pasak jo, vystant EV įkrovimo infrastruktūrą Lietuvoje neišvengiamai artėja laikas diskusijoms ir sprendimų dėl įkrovimo infrastruktūros patikimumo, kokybės standartų užtikrinimo bei kiniškos produkcijos patekimo į rinką apribojimo priėmimui.

Šių metų planuose – tolimesnė plėtra esamose rinkose ir nauji sprendimai

Nuosekliai auganti įmonė planuoja tęsti įdirbį ir plėtrą Europoje, prioretizuojant verslo ir institucinius klientus Vokietijos bei Prancūzijos rinkose. „Mūsų pardavimo ciklas tęsiasi nuo 9 iki 12 mėnesių, tad tikimės, kad praeitais metais padėti pamatai šiemet leis toliau augti“, – sako I. Mikutis. Tarp kitų planų – dalyvavimas tarptautinėse „e-mobility“ parodose ir prekės ženklo atnaujinimas.

Įmonė taip pat aktyviai dirba naujų produktų kūrimo ir esamų atnaujinimo, papildant naujais funkcionalumais, srityje. Viena iš inovacijų – technologinis atsiskaitymo už įkrovimą sprendimas „plug&charge”, kuris veikia be mobiliosios aplikacijos, nes pats elektromobilis save gebės identifikuoti kaip vartotoją (jame bus užregistruota savininko ar vairuotojo kortelė) ir už krovimo paslaugą bus atsiskaitoma automatiškai, vairuotojui tereikės prijungti krovimo kabelį prie automobilio ir krovimas prasidės. „Mes jau senokai savo įkrovimo stotelėse esame įdiegę „ad-hoc“ krovimo sprendimą su banko kortelių skaitytuvu. Greitai savo partneriams galėsime pasiūlyti ir kitą „ad-hoc“ charging technologinį sprendimą – dinaminio QR kodo atvaizdavimą ekrane“, – sako I. Mikutis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų