Kadangi BMW automobiliai pasižymi sportiškumu ir galia, pažiūrėkime ar tikrai tarp galingiausių parduodamų naudotų automobilių Lietuvoje jų yra tiek daug. Bei kokie kiti sportiniai ir sportiški modeliai yra populiarūs pas mus.
Populiariausi galingi automobiliai Lietuvoje yra visai ne sportiniai automobiliai
Pasirinkime akivaizdžiausią sportinio automobilio parametrą – variklio galią. Matome, kad tarp galingesnių nei 300 kW naudotų automobilių populiariausi yra 7 serijos BMW, „Mercedes-Benz“ S klasės didžialitražės ir AMG versijos, „Audi“ A8 ir S8 modeliai bei „Porsche Panamera“.
„Visi šie automobiliai yra prestižiniai aukščiausios klasės sedanai. Tai statuso ir įvaizdžio automobiliai, o būtent tokius lietuviai mėgsta labiausiai. Tai nereiškia, kad šie modeliai yra itin sportiški, tiesiog dažnai jie komponuojami su didelio darbinio tūrio ir galingais varikliais“, – sako skelbimų ir atsiliepimų apie automobilius svetainės Autoasas.lt vadovas Nerijus Paketūras.
Pažvelkime į sportiškesnius automobilius nei minėti komfortiški sedanai, turinčius ne tik galingą variklį, bet ir geresnes valdymo savybes, sportiškesnę pakabą bei ne tiek komfortą kiek sportiškumą akcentuojantį saloną. Šiame segmente populiariausi žinoma BMW markės automobiliai – populiariausias iš jų yra „Grand Tourer“ klasės atstovas 6 serijos BMW ir dar labiau į sportiškumą orientuoti BMW M5 ir M3 modeliai.
Šiems nedaug populiarumu nusileidžia penkialitriniai „Ford Mustang“ modeliai. Toliau matome mažiau populiarius naujos kartos sportiškus automobilius – elektromobilius „Tesla Model S“ ir stipriai populiarėjantį „Tesla Model 3“ bei benzininį BMW M4 modelį.
Toliau pagal populiarumą rikiuojasi „Porsche“ atstovai – grynakraujis sportinis automobilis „Porsche 911“ ir dar vienas elektromobilis „Porsche Taycan“. Toje pačioje populiarumo kategorijoje sutinkame dar kelis itin lietuvių pamėgtus sportiškus automobilius – didelį prabangų kupė/kabrioletą „Bentley Continental GT“, artimą 3 serijos BMW konkurentą „Maserati Ghibli“, kuris pirkėjus vilioja gera kaina ir itališku egzotiškumu, bei tiesioginį „Ford Mustang“ konkurentą „Chevrolet Camaro“. Na ir sarašą užbaigia visada lietuvių mėgstami sportiškų „Audi“ serijų S6, S7 ir RS4 modeliai su savo artimais konkurentais iš „Mercedes-Benz“ kompanijos – C ir E klasių AMG versijomis.
Tarp populiariausių sportiškų automobilių ne vien vokiškos markės
Tačiau sportiški automobiliai yra nebūtinai tie, kurių galia yra didesnė nei 300 kW. Tad pažiūrėkime kokių sportiškų automobilių turime daugiausia „lengvesnėse“ mažesnės galios kategorijose, tačiau su kupė ar kabrioleto kėbulais.
Čia vienvaldžiai lyderiai yra 3 ir 4 serijos BMW automobiliai su kupė ir kabrioleto kėbulais bei „Audi A5“. Lyderiai tie, kurių ir tikėjomės, tačiau toliau matome nevisai tradicinius lyderius.
Toliau pagal populiarumą žengia amerikietiški „Ford Mustang“, nuo jų kiek atsilieka „Chevrolet Camaro“ modeliai. Žinoma, juos sunku priskirti „lengvesnei“ kategorijai, tačiau turint galvoje kad jie komplektuojami ir su neitin galingais ir net mažo darbinio tūrio varikliais (kaip kad paskutinės kartos „Ford Mustang“), priskirkime juos lengvesnių sportiškų automobilių grupei.
Matome, kad amerikietiškų automobilių populiarumas paskutiniu metu stipriai auga. Žinoma viena svarbiausių to priežasčių yra prieinama kaina, tačiau įdomu ir tai, kad anot Autoasas.lt svetainės lankytojų, „Ford Mustang“ automobiliai yra labai gerai vertinami. Tarkime „Ford Mustang“ modelis gamintas 2005 – 2014 metais yra vertinamas net 38 proc. geriau nei jo konkurentai. Panašu į tai, kad lietuviai pradeda vis labiau pasitikėti amerikietiška kokybe, bet to šie automobiliai gerai atrodo ir garsiai riaumoja – būtent to mes ir norime iš sportiškų automobilių.
Gerokai mažiau populiarūs nei amerikietiški „musclecarai“ yra Lietuvoje itin pamėgti priekiniais ir visais ratais varomi Audi TT, silpnesnius variklius turintys 6 serijos BMW ir kultinį statusą turintys Subaru WRX modeliai.
Dar toliau rikiuojasi dviviečių rodsterių klasika tapusi „Mazda MX-5“ modeliai. Šie Mazda jau ketvirtas dešimtmetis nuolat patenka tarp populiariausių sportiškų automobilių visame pasaulyje. „Mazda MX-5“ valdymo savybių ir nebrangaus išlaikymo kaštų dėka juos pamėgo ir lietuviai. Nuo Mazda rodsterių populiarumu beveik neatsilieka ir artimi jo konkurentai – galingesni ir gerokai brangesni rodsteriai BMW Z4, „Mercedes-Benz SLK“ ir „Porsche Boxster“ su viduryje montuojamu varikliu. Taip pat šioje populiarumo kategorijoje sutinkame „Lexus RC“ ir keletą puikių galiniais ratais ir nedidelio darbinio tūrio variklius turinčių Subaru BRZ/Toyota GT-86 automobilių.
Populiarumo lentelę užbaigia dvivietis „Nissan 370Z“ modelis, kurį dėka puikaus variklio ir solidžios Nissan kompanijos inžinerijos galima priskirti ir prie rimtesnių sportinių automobilių. Bei vienas nykstančios rūšies atstovas – tai „Mazda RX-8“ modelis su rotoriniu varikliu.