Priminsime, kad nuo 2021 metų varžybose laimi komanda, per 6 valandas nuvažiavusi didžiausią atstumą. 30 automobilių vienu metu startuoja nuo Vilniaus miesto savivaldybės ir finišuoja greta Druskininkų savivaldybės. Pernai automobiliai buvo suskirstyti į 3 klases pagal baterijų talpą. Nugalėtojais tapo „Autojuta GT“ su „Audi e-tron GT“ (įveikė 551 km), „Vilnius dūzgia“ su „Peugeot e-208“ (450 km) ir „1000 WOW“ komanda su „FIA 500 La Prima“ (360 km). Šiemet organizatoriai pakeitė automobilių skirstymo į klases sistemą ir remsis gamintojo oficialiai nurodomu įveikiamu atstumu.
Klasei „Nida“ bus priskiriami automobiliai, vienu įkrovimu galintys nuvažiuoti iki 357 km, tiek kiek skiria Vilnių ir Nidą. „Varšuvos“ klasėje bus automobiliai, įveikiantys nuo 358 iki 474 km, o „Talino“ – galintys nuvažiuoti daugiau nei 474 km. Tačiau pergales lems ne teoriniai kilometrai, bet žymiai daugiau faktorių. Tai ir įkrovimo greitis, efektyvus energijos naudojimas ir, žinoma, vairuotojų ekonominio vairavimo įgūdžiai.
Iš varžyboms užsiregistravusių automobilių, daugiausiai vienu įkrovimu – 784 km gali nuvažiuoti „Mercedes EQS“. Komanda „Įelektrinta žvaigždė“, kurią sudaro Dainius Leonavičius ir Justas Lengvinas, į elektromobilių varžybas grįžta efektyviai ir komfortiškai – tokie apibūdinimai šiemet komandai tinkami labiausiai dėl jų pasirinkto elektromobilio. Praėjusiais metais važiavę EQA iš Mercedes-EQ automobiliu, vyrukai šiemet persėdo į vokiečių gamintojo flagmaną, vieną prabangiausių modelių ne tik tarp elektromobilių, bet ir tarp visų savo gaminių – naująjį EQS. Kitas ištvermės rekordininkas – „Inchcape motors“ „Ford Mustang Mach-E“. Komanda kol kas neatskleidžia ekipažo narių, tačiau žvelgiant į deklaruojamą 610 km įveikiamą atstumą, visai tikėtina matyti juos tarp prizininkų „Talino“ klasėje. Organizatoriai tikri, kad dėl pergalės varžysis ir „Moller Auto“ „Audi e-tron GT“ bei šiemet net du „Porsche Taycan“ užregistravusi „Porsche Lietuva“.
Šiemet netrūks ir įvairių „Volkswagen“ modelių. Tai „ABB“ komandos „VW ID.4“, Susisiekimo ministerijos „VW ID.3 Pro S“ bei „Spark“ „VW ID.3 Pure Performance“. Ir tai dar ne viskas, nes du automobilius užregistravo Volkswagen atstovybės Lietuvoje, tačiau modelių pavadinimai kol kas laikomi paslaptyje sklindant gandams, kad „Juta“ ir „Moller auto“ pasirinkimas visus nustebins. Labai tikėtina, kad tarp prizininkų matysime varžybose debiutuojančią „Cupra Born“, juo labiau, kad už vairo sės daugybę pergalių lenktynių trasose iškovojęs Ignas Gelžinis.
„Ignitis ON:pažink Lietuvą!“ varžybose dar daugiau visai nesenai Lietuvoje debiutavusių elektromobilių. „Ivuanos“ komanda į trasą išriedės su „KIA EV6“. „Hyundai Ioniq 5“ komandą sudarys pirmasis vairuotojas, automobilių pasaulyje gerai žinomas, Renaldas Gabartas, o jam morališkai padeda oficialaus „Hyundai“, „Citroen“, „Suzuki“, „Isuzu“ bei „SsangYong“ automobilių atstovo UAB „Autofortas motors“ marketingo vadovė Emilija Gramauskaitė. „EV Motors“ „Seres 3“ jau matėme pernai, o štai „Lexus Vilnius“ „Lexus UX300E“ visiškai nesenai pasiekė salonus. Dar vienas debiutantas – „Renault Megane E-TECH Electric“ bus labai rimtas varžovas „Varšuvos“ klasėje.
Visai tikėtina, kad varžybų automobilių parką papildys ir daugiau staigmenų, nes Energetikos ministerijos, „Autovici“, „Ignitis“, „FIAT“, „DPD Lietuva“, Vilnius dūzgia“ ir „Įkrautas“ komandos kol kas neatskleidžia savo technikos. Beje, „Įkrautas“ ekipažas pernai iškovojo „Efektyviausiai energiją naudojusios“ komandos vardą. Jų „Hyundai Ioniq“ vidutinis suvartojimas buvo vos 6,9kWh 100 km, o tai, įkraunant namuose, kainavo vos 76 centus.