Abu šie modeliai Baltijos šalių žurnalistams buvo pristatyti Latvijoje vykusiame renginyje. Abu jie gali važiuoti, naudodami tik elektros energiją ir tuo metu į aplinką neišmesdami nė gramo anglies ar azoto oksidų.
Na taip, elektroskeptikai prisimins apie akumuliatorių arba elektros pramonės taršą, tačiau šios dvi „Golf“ versijos demonstruoja tai, apie ką dabar dyzeliniai automobiliai galėtų tik pasvajoti. Ar tokie automobiliai gali pažadėti galimybę koncernui greičiau atsigauti po istorinio taršos skandalo?
„Volkswagen“ jau kurį laiką investuoja į hibridinių ir elektra varomų automobilių kūrimą. Volsfburgo kompanijai jau seniai buvo aišku, kad esamos ir ateičiai parengtos automobilių taršos normos privers automobiliuose naudoti elektros pavarą, todėl pastaraisiais metais pasirodė net keletas elektrifikuotų „Volkswagen“ modelių.
Dabar mūsų rinką pasiekusių „Golf GTE“ ir „e-Golf“ kainos tarpusavyje yra labai artimos ir tikrai nemažos: pirmasis kainuoja nuo 37 065 eurų, antrasis – nuo 38 516 eurų. Galima sakyti, kainos požiūriu jie netgi konkuruoja. Tačiau jų pirkėjai tikrai skirsis ir tikrai pasižymės neeiliniu požiūriu į automobilius.
Naujas „Golf GT“ modelių šeimos narys
„Golf GTE“ yra įkraunamas hibridinis automobilis, todėl jo šeimininkai gaus abiejų pasaulių geriausias ypatybes: galės 50 kilometrų atstumą įveikti, naudodami tik elektros energiją ir, nieko nebijodami, lakstyti iš Vilniaus į Klaipėdą ir atgal.
Susidaro įspūdis, kad dauguma Lietuvos vairuotojų yra užsiėmę važinėjimu „iš Vilniaus į Palangą“
Nežinau, ar turėjote progą tai pastebėti, bet kalbant apie elektromobilius ir jų energijos atsargas, susidaro įspūdis, kad dauguma Lietuvos vairuotojų yra užsiėmę važinėjimu „iš Vilniaus į Palangą“. Todėl jiems kiekvieną dieną gyvybiškai reikia bent 700 kilometrų be sustojimo nuvažiuojančio automobilio.
Taip, šiandieniniai elektromobiliai neatitinka šio kriterijaus, bet hibridiniams tai nesukelia jokių vargų. Išsikrovus 8,7 kWh talpos ličio jonų akumuliatoriui, „Golf GTE“ važiuoja kaip „paprastas“ hibridas, naudodamas 1,4 litro tūrio, 150 AG turbobenzininį TSI variklį ir pagalbinį 101 AG elektros motorą. Bendras pavaros sistemos pajėgumas siekia 204 AG ir 350 Nm.
Ir jeigu jūs galvojate, kad tokios charakteristikos leidžia važiuoti smagiai, jūs neklystate: masyvus (1525 kg svorio) hečbekas nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 7,6 sekundės ir gali važiuoti maksimaliu 217 km/val. greičiu. Tai visiškai pateisina GTE abreviatūrą, tiesiogiai užsimenančią apie „giminystę“ su sportiška versija GTI.
Dar pridėkime 10 mm žemesnę šio modelio pakabą, žemą svorio centrą bei 18 colių ratlankius ir gauname tikrai smagų hibridą. Belieka paminėti, kad vien elektros pavara leidžia važiuoti pakankamai sparčiai ir pasiekti maždaug 130 km/val. greitį. „Elektromobilio“ režimas leidžia kasdien į darbą važinėti nepaprastai taupiai, naudojant tik elektros energiją.
Prietaisų skydelyje – ir degalų, ir elektros sąnaudų rodmenys
Teorinės „Golf GTE“ degalų sąnaudos siekia vos 1,5 litro benzino 100 kilometrų kelio, tačiau šis skaičius yra dar viena statistinė apgaulė, atsiradusi dėl beviltiškai netobulos degalų sąnaudų matavimo metodikos. Turbūt šis faktas niekada nesukels jokio skandalo – tiesiog kažkada bus ištaisytas. O tikrosios „Golf GTE“ benzino sąnaudos beveik siekia versijos su 1,4 litro TSI varikliu sąnaudas ir sudaro apie 6,5 l/100 km kelio.
Besidžiaugdami dinamika, sąnaudas pakelsite iki 10 l/100 km. Tiesa, visuomet laimėsite miesto spūstyse, kuriose automobilis važiuoja, maksimaliai išnaudodamas elektros pavaros privalumus ir sąnaudas „numušdamas“ iki kokių 4 l/100 km, arba net ir dar mažesnių. Puiku, tiesa?
Dviejų variklių technikos šou puikiai iliustruoja prietaisų skydelis, kuriame matyti ir benzino, ir elektros energijos sąnaudos, kairėje esančiame ciferblate matyti naudojamos galios indikatorius, kartu rodantis energijos regeneravimą, o apačioje įkomponuotas mažytis tachometras.
„Golf GTE“ yra turi dar vieną privalumą – jo variklis gali veikti kaip generatorius, įkraunantis akumuliatorių. Tai kiek padidins degalų sąnaudas, bet po kurio laiko vėl atsiranda galimybė važiuoti elektromobilio režimu. Tuo tarpu pilnas akumuliatoriaus krovimas iš elektros tinklo trunka kiek daugiau, nei 4 valandas.
Jeigu labai norisi surasti šios sistemos trūkumus, kliūva tik trys dalykai: visų pirma – kaina, tuomet – nemenkas svoris (300 kg sunkesnis už GTI) ir pagaliau – sudėtinga pavaros sistema, sudaryta iš turbokompresorinio variklio su dviem atjungiamais cilindrais, elektros motoro ir dviejų sankabų DSG transmisijos. Dabar išties smalsu, ar „Volkswagen“ hibridinės sistemos bus tokios pat patikimos ir ilgaamžės, kaip „Toyota“...
Susipažinkite: „Golf“ elektromobilis
Antroji nauja „Golf“ versija – „e-Golf“ visiškai nenaudoja degalų, nes neturi net degalų bako.
Antroji nauja „Golf“ versija – „e-Golf“ visiškai nenaudoja degalų, nes neturi net degalų bako. Ji taip pat neturi nei išmetimo vamzdžio, nei variklio aušinimo sistemos, nei turbokompresoriaus, nei pavarų dėžės. Kompaktinis elektromobilis yra varomas 115 AG ir 270 Nm pasiekiančio elektros motoro, kuriam energiją tiekia 24,2 kWh talpos ličio jonų akumuliatorius.
Gamintojai skelbia, kad jo įkrova turėtų būti pakankama 190 kilometrų kelionei, bet realiomis sąlygomis, nevaržydami dešinės kojos ir neribodami klimato kontrolės galimybių, tikėkitės nuvažiuoti 100-120 kilometrų. Na taip, iš Vilniaus į Palangą važiuoti tektų ne vieną dieną, nes pilnas akumuliatoriaus įkrovimas iš buitinio elektros lizdo trunka 13 valandų. Užsakius specialią, ant sienos įrengiamą krovimo įrangą, šis laikas sutrumpinamas iki 8 valandų.
Greitojo įkrovimo stotelė suteikia galimybę per pusvalandį akumuliatorių įkrauti iki maždaug 80 procentų talpos, bet kol kas Lietuvoje tokias stoteles galima suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų. Žadama, kad tai ilgai nesitęs.
Geriausia realizacija – mieste
Dabartiniai elektromobiliai (išskyrus akumuliatoriais „farširuotas“ „Tesla“) geriausiai realizuojami miesto sąlygomis, bet jomis realizuojami taip, kad vidaus degimo varikliai atrodo visiški autsaideriai tiek kaštų, tiek važiavimo komforto požiūriu. „e-Golf“ pasižymi visomis geriausiomis „Golf“ savybėmis, tačiau leidžia važiuoti labai tyliai ir ekonomiškai.
Žemas svorio centras ir itin nedidelis triukšmo lygis yra visų elektromobilių privalumai ir „e-Golf“ nėra išimtis. Važiuojant 100 km/val. greičiu, jo salone girdimas triukšmas prilygsta 50 km/val. greičiu važiuojančio įprastos „Golf“ versijos salone girdimam triukšmui. Patikėkite, skirtumas juntamas ir be specialios įrangosǃ
Patiko „e-Golf“ suteikiama galimybė keisti energijos regeneravimo pajėgumą. Stumdydami pavarų svirtį, galite elektromobiliui leisti lengvai riedėti arba sparčiai lėtėti, į akumuliatorius vėl gražinant elektros energiją.
Ar, neskaitant didelės kainos ir nedidelių energijos atsargų, „Golf“ elektromobilis turi daugiau trūkumų? – Ko gero, verta paminėti 1,5 tonos svorį, „tik“ 140 km/val. siekiantį maksimalų greitį ir 39 litrais sumažėjusią bagažinę. Tiesa, pastarosios talpa vis dar siekia 340 litrų, taigi ji nėra maža. Greitėjimas nuo 0 iki 100 km/val. trunka 10,4 sekundės, tačiau greitėjimas nuo 0 iki 50 km/val. keltų pavydą ne vienam greitam automobiliui.
Laikas naujovėms dar neatėjo?
Abi naujosios „Golf“ versijos naudotojo atžvilgiu labai mažai skiriasi nuo tradicines pavaros sistemas naudojančių modelių. Jos yra pavyzdingai valdomos, komfortabilios, praktiškos ir solidžios. Svarbiausi abiejų automobilių privalumai Vakarų rinkose – itin maža arba nulinė aplinkos tarša. Gal taršos skandalo purtomam „Volkswagen“ tokie modeliai galėtų atrodyti kaip švarią ateitį žadančios pirmosios kregždės?
Bet Lietuvoje tai nereiškia nieko, jeigu nekalbėsime apie kai kuriuose automobilių parkuose nustatytą maksimalią anglies dvideginio taršą. Todėl Baltijos šalyse su šiomis versijomis nesiejami jokie didesni lūkesčiai. „Volkswagen“ pardavimų vadovas Baltijos šalyse Maris Jansonas sako, kad kur kas daugiau vilčių siejama su vidutinės klasės įkraunamu hibridu „Passat GTE“, kuris taip pat jau pasirodė šiose rinkose.
Ir viena, ir kita elektrifikuota „Golf“ versija yra puikūs savo sričių atstovai ir savo savybėmis pastebimai pranoksta galimus artimiausius varžovus. Bet abu jie tebėra brangūs ir, matyt, jų valandos dar teks luktelėti.