Ir neturi būti – žinau, nežiūrėkite į viską per daug rimtai. Tačiau tikriausiai nesu vienintelis, kuris nustebo sužinojęs tikrąjį „Formulės 1“ bolido dydį. Juk tai – atviras vienvietis automobilis, pasižymintis labai lengva konstrukcija. Kodėl jis toks ilgas?
Išrikiuokite šiuos automobilius pagal ilgį: 2019-ųjų „Bentley Flying Spur“ limuzinas, 2012-ųjų „Range Rover“ visureigis, 2014-ųjų „Mercedes-Benz S-Class“ limuzinas su ilga ratų baze, standartinis 2015-ųjų „Ford F-150 “ pikapas ir 2020-ųjų „Formulės 1“ „Alfa Romeo Racing C39“. Kuris iš jų ilgiausias? Žinoma, kad „Alfa Romeo“.
Jei nežiūrėtume į veidrodėlius, tai „Alfa Romeo C39“ ar bet kuris kitas modernus „Formulės 1“ bolidas dar būtų ir plačiausias tame sąraše. „Formulės 1“ automobilių dydį griežtai reglamentuoja taisyklės. Dabar bolidai yra 5,5 metrų ilgio ir 2 metrų pločio.
Palyginimui, penkiavietis „Bentley Flying Spur“ limuzinas su 6 litrų W12 varikliu priekyje ir milžiniška bagažine gale, yra tik 5,3 metrų ilgio. Šio automobilio plotis net nesiekia 2 metrų. Taigi, „Formulės 1“ bolidas yra žymiai didesnis už tikrų tikriausią limuziną. Tik, žinoma, žemesnis – „Formulės 1“ automobilio aukštis siekia vos 95 cm.
„Formulės 1“ bolidai yra gaminami iš anglies pluošto ir kitų kompozitų. Anglies pluoštas – labai lengva, stipri ir standi medžiaga, tačiau jos viename „Formulės 1“ automobilyje yra iš tikrųjų daug. Be to, sveria ir 1,6 litrų turbobenzininis variklis su visa hibridine sistema. Su vairuotoju, bet be degalų, vienas „Formulės 1“ automobilis sveria 728 kg. Maksimalus leistinas degalų svoris vienoms lenktynėms – 105 kg (142 l).
Taigi, „Formulės 1“ bolidai yra dideli. Tai ypač gerai matyti, kuomet jie lenktyniauja siauromis Monako gatvėmis. Tačiau iki pat 1998-ųjų „Formulės 1“ bolidai būdavo dar šiek tiek platesni – dažnas viršijo 2 metrų plotį.
Tai trukdė lenkimui, todėl 1998 metais „Formulės 1“ automobilio plotis apribotas iki 1,8 m. Vėliau ši taisyklė buvo švelninama ir dabar maksimalus „Formulės 1“ automobilio plotis siekia 2, ilgis – 5,5 metrus. Ir gamintojai stengiasi išnaudoti kiekvieną centimetrą.
Kai varžomasi staigiuose posūkiuose, atrodo, mažesnis automobilis galėtų suteikti pranašumą. Tačiau ilgesnė ratų bazė suteikia reikalingą stabilumą. Be to, ilgesnis automobilio korpusas suteikia galimybę pasitelkti visą eilę aerodinaminių gudrybių.