„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Ar gali krosoveris būti ne tik madingas, bet ir praktiškas?

Kompaktiniai SUV, krosoveriai ir vienatūriai dygsta lyg grybai po lietaus. Tik ar jie iš tiesų yra praktiški? Šiame teste vertinami pigiausi baziniai modeliai, praktiškumas, komfortiškumas, matomumas ir eksploatacijos paprastumas.
„Autobild“ testuoti automobiliai
„Autobild“ testuoti automobiliai / „Autobild“ nuotr.

Gamintojai varžosi, kas pristatys kuo originaliau atrodantį modelį, kuris dažnai gimsta kryžminant skirtingų klasių ir paskirties automobilius. Pirkėjai entuziastingai laukia dar vieno mažo vienatūrio ar SUV debiuto. Dažnai jie būna tokie originalūs, kad lengvai gali tapti naujos automobilių klasės pradininkais. Be to, tokių modelių pardavimas Europoje itin sparčiai auga.

Šįkart mes norime atsakyti į klausimą, ar originalūs automobiliai yra praktiški eksploatuojant juos kasdien. Tiesa, šį kartą vietoj sudėtingų bandymų ir matavimų bandysime atsakyti į paprastą klausimą – ar testuojamas automobilis yra komfortiškas ir praktiškas? Todėl užuot lyginę techninius parametrus, kurie dažnai yra suprantami tik nuodugniai besidomintiems automobiliais, šiame teste vadovaujamės kur kas paprastesniais metodais, suprantamais kiekvienam vartotojui.

Kaip mes vertinome? Pradėjome nuo įprastų dalykų, su kuriais neišvengiamai susiduriama sėsdami į automobilį. Patikrinome, ar lengva įsėsti į automobilį ir ar plačiai atsiveria durelės. Taip pat įvertinome automobilio sėdynes, jų dydį, sėdėjimo aukštį, taip pat sėdynės profilį, kuris turi itin didelę įtaką važiavimo komfortui ir gerai vairuotojo savijautai. Nepamiršome ir matomumo per šoninius ir galinį automobilio langą, nes tai itin svarbu manevruojant automobiliu mieste.

Testo dalyvis

Variklio galia

Kaina

Škoda Yeti 1.2 TSI

105 AG

nuo 14 246 eurų

Nissan Qashqai 1.2 DIG-T

115 AG

nuo 17 490 eurų

Renault Captur Energy TCe 90

90 AG

nuo 14 189 eurų

Opel Meriva 1.4

120 AG

nuo 13 915 eurų

Kia Soul 1.6 GDI

132 AG

nuo 18 990 eurų

Dacia Duster dCi 110 4x2

110 AG

nuo 14 342 eurų

„Autobild“ nuotr./„Dacia Duster“
„Autobild“ nuotr./„Dacia Duster“

Užimta vieta 6. „Dacia Duster“ 1.5 dCi: 61 taškas

Didžiausias šio automobilio privalumas – kaina. Už tokią sumą neįsigysi nė vieno kito SUV su dyzeliniu motoru. Nors variklis taupus ir žvalus, tačiau salono apdaila nuvilia, nes yra pigi. Sėdynių apmušalai itin minkšti, be to, jos neturi tinkamo šoninio prilaikymo, taip pat nėra sėdynės atlošo gylio reguliavimo. Dar vienas trūkumas yra tai, kad vairo kolonėlę galima reguliuoti tik aukštyn ir žemyn, todėl aukšti vairuotojai sunkiai ras tinkamą padėtį prie vairo. O ir priekinių sėdynių sėdimoji dalis itin trumpa. Išlipant iš automobilio lengva išsitepti į plačius jo slenksčius, nors daugiau įsėdimui ir išlipimui priekaištų nėra. Tad jei nebūtų šių slenksčių, kelnės liktų švarios.

Šiuolaikinės vairuotojo pagalbinės sistemos „Dacia“ automobiliui nėra siūlomos, o ksenoninių žibintų nėra net papildomos įrangos sąraše.

Išvada: iš esmės didžiausias trūkumas – pigi salono apdaila ir ne itin patogios sėdynės, taip pat galėtų būti didesnės papildomos įrangos pasirinkimo galimybės.

„Autobild“ nuotr./„Dacia Duster“
„Autobild“ nuotr./„Dacia Duster“
Techniniai duomenys

Variklis

keturių cilindrų, turbodyzelinis

Darbinis tūris (cm³)

1461

Galia kW (AG) esant aps./min.

81 (110)/4000

0–100 km/h (s)

12,2

Vid. degalų sąnaudos (l/100 km)

4,8

Maksimalus greitis (km/h)

169

Papildoma įranga

Ksenoniniai žibintai

N

Parkavimo pagalbininkas

N

„Aklosios“ zonos perspėjimo sistema

N

„Start-stop“ sistema

N

Kaina (eurais)

14 342

Patogumas Maks. taškų "Autobild" vertinimas

Įsėdimas/išlipimas

20

12

Sėdynių komfortiškumas

20

9

Matomumas

15

10

Funkcionalumas

15

11

Važiavimas

15

7

Kaina

15

12

Galutinis įvertinimas

100

61

„Autobild“ nuotr./„KIA Soul“
„Autobild“ nuotr./„KIA Soul“

Užimta vieta 5. „KIA Soul“ 1.6 GDI: 63 taškai

Kvadratinis ir praktiškas – vadinasi, geras? Nebūtinai. Nors kėbulas ir kampuotos, bet vairuotojas negali pasidžiaugti geru matomumu. Šoninį vaizdą labai riboja siauri stiklai, o važiavimą atbuline eiga apsunkina itin mažas galinis stiklas. Ir daiktus sudėti sudėtinga – sunkias dėžes, norint jas įdėti į bagažinę, nuo žemės tenka pakelti net 80 centimetrų.

„Soul“ sėdynės yra per minkštos, be to, trumpa sėdimoji jų dalis, kūnas nefiksuojamas stabilioje padėtyje, tad tolimoje kelionėje tai pradeda varginti. Keliaujant nepraverčia ir stipriau akceleruojant garsiai dirbantis variklis ir kieta važiuoklė su didelio diametro ratlankiais bei žemo profilio padangomis.

„Soul“ prietaisų skydeliui priekaištų nėra – medžiagos išvaizdžios ir kokybiškos, svarbiausi valdikliai išdėstyti matomoje ir patogioje vietoje. Tad ar grožis gali paslėpti trūkumus? Galbūt ir taip, bet tik ne šį kartą.

Išvada: šiek tiek aukštesnė sėdėjimo padėtis neužtikrina važiavimo be rūpesčių. Taip pat „Soul“ trūksta tiksliau suderinto pakabos darbo.

„Autobild“ nuotr./„KIA Soul“
„Autobild“ nuotr./„KIA Soul“
Techniniai duomenys

Variklis

keturių cilindrų, benzininis

Darbinis tūris (cm³)

1591

Galia kW (AG) esant aps./min.

97 (132)/6300

0–100 km/h (s)

11

Vid. degalų sąnaudos (l/100 km)

6,8

Maksimalus greitis (km/h)

185

Papildoma įranga

Ksenoniniai žibintai

1015 eurų

Parkavimo pagalbininkas

Yra

„Aklosios“ zonos perspėjimo sistema

N

„Start-stop“ sistema

N

Kaina

18 990 eurų

Patogumas Maks. taškų "Autobild" vertinimas

Įsėdimas/išlipimas

20

14

Sėdynių komfortiškumas

20

15

Matomumas

15

9

Funkcionalumas

15

9

Važiavimas

15

8

Kaina

15

8

Galutinis įvertinimas

100

63

„Autobild“ nuotr./„Opel Meriva“
„Autobild“ nuotr./„Opel Meriva“

Užimta vieta 4. „Opel Meriva“ 1.4 Turbo: 70 taškų

Tikras keistuolis. Šio „Opel“ galinės durelės atsidaro į priešingą pusę. Tačiau „keistuolis“ nebūtinai reiškia blogą charakterio savybę.

Automobilyje sumontuotos itin patogios ergonominės sėdynės, kurių teigiamą poveikį stuburui patvirtino ir Vokietijos medikų asociacija. Deja, nors sėdima gana aukštai, geram matomumui kliudo dėl ypatingos durelių konstrukcijos sumontuotas platus vidurinis statramstis. Be to, dėl aukštų sėdynių kraštų vairuotojui ir priekiniam keleiviui nėra itin patogu į automobilį įsėsti ir išlipti, o į galą sėdantys keleiviai gali durelėmis netyčia prisiverti pirštus.

Tai, kad į „Meriva“ vienatūrį galima lengvai pakrauti daiktus, jis važiuoja komfortiškai, variklis dirba tyliai – džiugina. O štai prastu sprendimu galima pavadinti tai, kad nesiūlomos važiavimo savo juosta palaikymo, taip pat nematomos zonos perspėjimo sistemos, nėra galimybės užsisakyti ksenoninių žibintų. Be to, pasiekti sėdynių reguliavimą gali tik itin plonų pirštų savininkai, tad nustatyti reikiamą sėdynės atlošo padėtį gana sudėtinga.

Išvada: tai geras vienatūris daug keliaujantiems, nes turi itin patogias sėdynes. Galutinį įvertinimą gadina tik kai kurios kasdieniame gyvenime erzinančios smulkmenos.

„Autobild“ nuotr./„Opel Meriva“
„Autobild“ nuotr./„Opel Meriva“
Techniniai duomenys

Variklis

keturių cilindrų, turbobenzininis

Darbinis tūris (cm³)

1364

Galia kW (AG) esant aps./min.

88 (120)/4800

0–100 km/h (s)

11,3

Vid. degalų sąnaudos (l/100 km)

5,9

Maksimalus greitis (km/h)

188

Papildoma įranga

Ksenoniniai žibintai

N

Parkavimo pagalbininkas

307 eurai

„Aklosios“ zonos perspėjimo sistema

N

„Start-stop“ sistema

N (tik „Drive“ ir „Cosmo“ komplektacijoje)

Kaina

13 915 eurų

Patogumas Maks. taškų "Autobild" įvertinimas

Įsėdimas/išlipimas

20

12

Sėdynių komfortiškumas

20

19

Matomumas

15

8

Funkcionalumas

15

8

Važiavimas

15

10

Kaina

15

13

Galutinis įvertinimas

100

70

„Autobild“ nuotr./„Opel Meriva“
„Autobild“ nuotr./„Opel Meriva“

Užimta vieta 3. „Renault Captur“ TCe 90: 72 taškai

Mažas, bet populiarus! „Captur“ atrodo kaip mažesnis „Nissan Qashqai“ su visais šiam modeliui būdingais privalumais – dėl siaurų statramsčių į automobilį patogu įlipti, sėdima aukštai (64 cm), lyg ant virtuvinės baro kėdės, o pačios sėdynės standžios ir patogios.

Nors „Captur“ atrodo išties puikiai, dailus automobilio dizainas turi ir trūkumų – šoniniai veidrodėliai itin maži, o galinis stiklas labiau primena durų akutę. Ir skaitmeninis spidometras patiks toli gražu ne visiems. Trijų cilindrų variklis veikia užtikrintai ir pasiekia 90 AG, kurių užtenka važiuojant bet kokiais režimais. Tad mums tik kyla nuostaba, kodėl vokiečių gamintojai, išskyrus „Opel“ markę, savo vienatūriams nesiūlo tokio puikaus trijų cilindrų motoro.

Išvada: kompaktiškas ir patogus važinėti mieste „Captur“ turi daug privalumų – patogų įsėdimą ir išlipimą, šiuolaikinį variklį ir patrauklią kainą.

„Autobild“ nuotr./„Renault Captur“
„Autobild“ nuotr./„Renault Captur“
Techniniai duomenys

Variklis

keturių cilindrų, turbobenzininis

Darbinis tūris (cm³)

898

Galia kW (AG) esant aps./min.

66 (90)/5250

0–100 km/h (s)

13

Vid. degalų sąnaudos (l/100 km)

5

Maksimalus greitis (km/h)

171

Papildoma įranga

Ksenoniniai žibintai

N

Parkavimo pagalbininkas

N

„Aklosios“ zonos perspėjimo sistema

N

„Start-stop“ sistema

N

Kaina

14 189 eurai

Patogumas Maks. taškų "Autobild" vertinimas

Įsėdimas/išlipimas

20

16

Sėdynių komfortiškumas

20

15

Matomumas

15

10

Funkcionalumas

15

9

Važiavimas

15

10

Kaina

15

12

Galutinis įvertinimas

100

72

„Autobild“ nuotr./„Nissan Qashqai“
„Autobild“ nuotr./„Nissan Qashqai“

Užimta vieta 2. „Nissan Qashqai“ 1.2 DIG-T: 73 taškai

Pirmos kartos modelis buvo itin populiarus, tad ir antros kartos „Qashqai“ pagamintas vadovaujantis ta pačia koncepcija, – tai praktiškas SUV, kuris iš esmės nesiskiria nuo lengvojo automobilio. Šis SUV maloniai džiugina, nes į jį lengvai įsėdama nesunkiai perkeliant kojas per neplatų slenkstį ir įsitaisoma patogioje, plačioje sėdynėje.

Nors sumontuota daug elektroninių pagalbininkų, centrinėje konsolėje jie išdėstyti patogiai ir naudotis jais lengva. Tiesa, dinamiška antros kartos „Qashqai“ modelio išvaizda neužtikrina geriausio panoraminio matymo, o norint įdėti krovinį į bagažinę, jį reikia pakelti į 79 cm aukštį. Nors šį automobilį galima užsisakyti su visų varančiųjų ratų pavara, pirkėjai tokią galimybę renkasi retai. Tiesiog „Nissan“ elektroninės pagalbinės sistemos puikiai valdo variklio galią ir tiksliai paskirsto sukimo momentą priekiniams ratams važiuojant slidžia kelio danga. Ir net mažas 1,2 l turbobenzininis motoras idealiai tinka šiam japoniškam SUV, nes užtikrina nedidelę bazinio modelio kainą ir mažas eksploatacijos išlaidas.

Išvada: didelis automobilis mažiau nei už 17 500 eurų – „Qashqai“ siūlo daug automobilio už palyginti nedidelę kainą ir pasižymi geromis važiavimo savybėmis.

„Autobild“ nuotr./„Nissan Qashqai“
„Autobild“ nuotr./„Nissan Qashqai“
Techniniai duomenys

Variklis

keturių cilindrų, turbodyzelinis

Darbinis tūris (cm³)

1197

Galia kW (AG) esant aps./min.

85 (115)/4500

0–100 km/h (s)

10,9

Vid. degalų sąnaudos (l/100 km)

5,6

Maksimalus greitis (km/h)

185

Papildoma įranga

Ksenoniniai žibintai

LED žibintai N-TEC ir „Tekna“ komplektacijoje

Parkavimo pagalbininkas

830 eurų

„Aklosios“ zonos perspėjimo sistema

„Tekna“ komplektacijoje

„Start-stop“ sistema

Yra

Kaina

17 490 eurų

Patogumas Maks. taškų "Autobild" vertinimas

Įsėdimas/išlipimas

20

18

Sėdynių komfortiškumas

20

15

Matomumas

15

10

Funkcionalumas

15

8

Važiavimas

15

13

Kaina

15

9

Galutinis įvertinimas

100

73

„Autobild“ nuotr./„Škoda Yeti“
„Autobild“ nuotr./„Škoda Yeti“

Užimta vieta 1. „Škoda Yeti“ 1.2 TSI: 80 taškų

Tiesiog praktiškas automobilis. Taip galima būtų apibūdinti „Škoda Yeti“, kurio kampuotas kėbulas su dideliais, stačiakampiais langais siūlo tiek gerą matomumą, tiek ir praktiškai panaudojamą erdvę. Priekinės durelės aukštos, į automobilį patogu įsėsti, nors gale šiek tiek trukdo išsišovusi galinio rato arka.

Praktiškame čekų automobilyje daug kam patiks gerai žinomi „Volkswagen“ gamintojo sprendimai – tai ir tradicinis užvedimo raktelis, ir paprastas stovėjimo stabdys. Prietaisų rodmenys ir valdikliai išdėstyti aiškiai ir po ranka, sėdynės patogios, jų apmušalai kokybiški.

Nepatogu tik tai, kad kaip ir kituose senesniuose „Volkswagen“ modeliuose, klimato kontrolės valdikliai sumontuoti itin žemai. Tačiau atsvara seniems sprendimams – modernus, elastingas ir tyliai veikiantis turbobenzininis 1,2 l variklis po kapotu.

Papildomai galima užsisakyti visų varančiųjų ratų pavarą, automatinę DSG pavarų dėžę, ksenoninius žibintus. Tačiau net ir be šios įrangos „Yeti“ praktiškumu gerokai lenkia savo konkurentus.

Išvada: „Yeti“ yra beveik idealus automobilis – jis kompaktiškas, išsiskiria puikiu matomumu, yra komfortiškas ir nebrangus.

Techniniai duomenys

Variklis

keturių cilindrų, turbobenzininis

Darbinis tūris (cm³)

1197

Galia kW (AG) esant aps./min.

77 (105)/4000

0–100 km/h (s)

11,4

Vid. degalų sąnaudos (l/100 km)

6

Maksimalus greitis (km/h)

177

Papildoma įranga

Ksenoniniai žibintai

1007 eurai

Parkavimo pagalbininkas

935 eurai

„Aklosios“ zonos perspėjimo sistema

N

„Start-stop“ sistema

N

Kaina

14 246 eurai

Patogumas Maks. taškų "Autobild" įvertinimas

Įsėdimas/išlipimas

20

16

Sėdynių komfortiškumas

20

17

Matomumas

15

14

Funkcionalumas

15

10

Važiavimas

15

11

Kaina

15

12

Galutinis įvertinimas

100

80

„Autobild“ nuotr./„Škoda Yeti“
„Autobild“ nuotr./„Škoda Yeti“

Techniniai gamintojo duomenys

Škoda

Nissan

Renault

Opel

Kia

Dacia

Modelis

Yeti 1.2 TSI

Qashqai 1.2 DIG-T

Captur Energy TCe 90

Meriva 1.4

Soul 1.6 GDI

Duster dCi 110 4x2

Variklis

turbobenzininis

turbobenzininis

turbobenzininis

turbobenzininis

turbobenzininis

turbodyzelinis

Variklio darbinis tūris (cm3)

1197

1197

898

1364

1591

1461

Galia kW (AG) esant aps./min.

77 (105)/5000

85 (115)/4500

66 (90)/5250

88 (120)/4800

97 (132)/6300

81 (110)/4000

Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.)

175/1550

190/2000

135/2500

175/1750

161/4850

240/1750

Maks. greitis (km/h)

177

185

171

188

185

169

Pavarų dėžė

6 mech.

6 mech.

5 mech.

5 mech.

6 mech.

6 mech.

Varantieji ratai

priekiniai

priekiniai

priekiniai

priekiniai

priekiniai

priekiniai

Krovimo aukštis (vidinis)

35 mm

10 mm

10 mm

105 mm

60 mm

0 mm

Krovimo aukštis (išorinis)

700 mm

790 mm

720 mm

640 mm

785 mm

755 mm

Sėdėjimo aukštis***

620 mm

675 mm

640 mm

620 mm

655 mm

660 mm

Bagažinės talpa (l)

405–1760

430–1585

377–1235

400–1500

354–1367

443–1604

Ilgis/plotis/aukštis (mm)

4222/1793–1956**/1671

4377/1806–2070**/1590

4122/1778–1945**/1566

4300/1812–1994**/1615

4140/1800–2010**/1618

4315/1822–2000**/1625

Degalų sąnaudos (l/100 km)*

7,1/5,4/6

6,9/4,9/5,6

6/4,4/5

7,8/4,8/5,9

8,5/5,8/6,8

5,5/4,5/4,8

Bazinio modelio kaina

14 246

17 490

14 189

13 915

18 990

14 342

Patogumas

Maks. taškų

Škoda

Nissan

Renault

Opel

Kia

Dacia

Įsėdimas/išlipimas

20

16

18

16

12

14

12

Sėdynių komfortiškumas

20

17

15

15

19

15

9

Matomumas

15

14

10

10

8

9

10

Funkcionalumas

15

10

8

9

8

9

11

Važiavimas

15

11

13

10

10

8

7

Kaina

15

12

9

12

13

8

12

Galutinis įvertinimas

100

80

73

72

70

63

61

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“