Kol kas geltonai iš tolo švyti tik Kalvarijų gatvės ir Konstitucijos prospekto sankryža, iki rugsėjo 1-osios planuojama paženklinti dar šešias: Kalvarijų – Kareivių – Ozo gatvių, Žirmūnų – Kareivių gatvių, Laisvės prospekto – Rygos gatvės, Kalvarijų – A.Juozapavičiaus gatvių, Švitrigailos – J.Basanavičiaus gatvių ir Savanorių prospekto – Žemaitės gatvės sankryžą. Per metus geltonai gali nušvisti ir dar apie 20 miesto sankryžų.
Linijos keis įpročius?
Anot Vilniaus vicemero Gintauto Palucko, geltonos spalvos ženklinimu siekiama atkreipti dėmesį į ir šiuo metu galiojančią taisyklę, kurios drausmingai laikantis mieste galėtų sumažėti spūsčių. Bet pats vicemeras pripažįsta – nupiešti linijas yra lengva, o štai pakeisti vairuotojų įpročius daug sunkiau.
Meras Remigijus Šimašius tvirtina, kad toks ženklinimas tėra viena iš plano, kaip mažinti spūstis sostinėje, sudedamųjų dalių. „Pagal pesimistinį variantą tai sutaupys vilniečiams per dieną kelis šimtus valandų, optimistinį – kelis tūkstančius valandų, turint omenyje, kad per šimtą tūkstančių žmonių kasdien važiuoja Vilniaus mieste ir bent vieną minutę papildomai jie sugaišta kamščiuose dėl to, jog žmonės nežino taisyklių ar tyčia chuliganiškai elgiasi. Jeigu bent kas dešimtas iš tų žmonių pakeis savo įpročius, bus sutaupyta šimtai valandų, o nervų ląstelių – juo labiau“, – kalbėjo R.Šimašius.
„Reikia skaityti situaciją“
Vilniaus aps. VPK Kelių policijos valdybos laikinasis viršininkas Egidijus Tučis paaiškino, ką vairuotojui reikia daryti pamačius štai tokį ženklinimą: „Čia ne kvadratėliai yra esmė. Esmė ta, kad pravažiuojant sankryžą Kelių eismo taisyklėse yra numatytas reikalavimas, kad įvažiuoti į sankryžą negalima, jeigu už jos yra grūstis ir vairuotojo įvažiavimas yra kliūtis skersiniam transportui pravažiuoti. Tai yra paprastų paprasčiausias punktas, kurio reikia laikytis, nesvarbu, ar toks kvadratas yra, ar jo nėra.“
Pagal pesimistinį variantą tai sutaupys vilniečiams per dieną kelis šimtus valandų, optimistinį – kelis tūkstančius valandų, – kalbėjo R.Šimašius.
Policijos pareigūnas pateikė dar vieną pavyzdį: „Prisiminsiu krepšinį: treneriui nepatinka tie žmonės, kurie neskaito žaidimo. Gatvėje sėdint už vairo irgi reikia skaityti situaciją ir priartėjus prie sankryžos žiūrėti, ar suspėsi su srautu, ar ne.“
Policijos patruliai ketina stebėti sankryžas jau artimiausiu metu, tad įžūliems vairuotojams reikėtų pasisaugoti. Administracinių teisės pažeidimų kodeksas numato, jog už kelio ženklų ar ženklinimo nesilaikymą vairuotojams gali būti skiriama nuo 28 iki 86 eurų bauda.
Imsis ir kitų gaišintojų
„Susisiekimo paslaugų“ laikinoji direktorė Modesta Gusarovienė teigė, kad ženklinimas tėra viena iš sudėtinių viso plano dalių. Ateityje ketinama imtis smulkias avarijas patyrusių vairuotojų, kurie neretai dėl nelabai reikšmingo brūkštelėjimo stovi ir pildo deklaracijas valandą ir ilgiau. „Yra paprasčiausias būdas nusifotografuoti įvykio vietą, patraukti automobilius į šoną ir užsipildyti deklaracijas“, – sakė M.Gusarovienė.
Norint pakeisti šį įprotį ketinama rengti didelę viešinimo kampaniją.