Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ar įmanoma nusipirkti naudotą automobilį su garantija?

Rida, eismo įvykiai ir priežiūra – trys svarbiausi dalykai, kuriuos norime žinoti, kai perkame naudotą automobilį. Galima tikėti pardavėju ir savo iliuzijomis. Galima tikrinti automobilio realią istoriją, naudojantis VIN kodu, ir toliau riedėti be iliuzijų. O ar galime įsigyti automobilį ne su pardavėjo pasakomis, bet tikra rida, reguliaria privaloma priežiūra ir būti tikram, kad automobilis „neprikeltas iš mirusių“ po avarijos?
Kauno automobilių turgus
Kauno automobilių turgus / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Daugeliui naudotų automobilių pirkėjų didžiausia įmanoma garantija yra pardavėjo žodžiai ir buvusio savininko įvaizdis. Absoliuti dauguma pirkėjų dažnai „pasimauna“ ant tradicinės pasakos, kad rida tikra, serviso knygelė švari, važinėjo močiutė iki bažnyčios ir atgal. Tvarkingumo iliuziją sustiprina tai, kad mašina kruopščiai išvalyta, nupoliruota. Galime tai neigti, tačiau pardavėjai patvirtina – jei neatsuksi ridos ir nesukursi legendos, neparduosi.

Nuo šiol rinka gali gerokai pasikeisti. Lietuvos gyventojai vieni iš nedaugelio Europoje turi galimybę tiesiogiai be tarpininkų aukciono būdu pirkti 1-5 metų senumo automobilius tiesiai iš lizingo bendrovių. Automobilis nebus pagražintas ar nublizgintas. Anksčiau tokiu būdu automobilius pirkdavo tik tarpininkai – prekeiviai.

Ką reiškia, jei automobilį parduoda lizingo bendrovė? Tai neabejotinai vienam fiziniam ar juridiniam savininkui priklausęs automobilis su tikra rida. Visi aptarnavimo darbai privalomai buvo atliekami tik oficialiuose gamintojo autorizuotuose servisuose.

Dažniausiai tai automobiliai iš Vokietijos, Belgijos, Olandijos, Prancūzijos lizingo bendrovių. Kasdien aukcione Exleasingcar.com būna 3000-5000 automobilių. Jokių apgavysčių. Pirkėjams pateikiami visi mokesčiai, todėl iš karto aiški galutinė suma.

„Exleasingcar“ nuotr./Įmonės automobilių parkas
„Exleasingcar“ nuotr./Įmonės automobilių parkas

Katė maiše – pigiau?

Kaip automobilius pirkdavome iki šiol? Žmogus nuvyksta į automobilių turgavietę ir ten renkasi sau patinkantį modelį. Ši tiesioginės prekybos erdvė pastaruoju metu gerokai susitraukusi dėl plačiai įsigalėjusios prekybos internetu, tačiau vis dar daugelyje vietų veikia.

Net ir pažįstamo pardavėjo žodžiai iš esmės lygūs nuliui. Vienintelis būdas kažką sužinoti apie automobilį – tikrinti VIN kodą specialiose internetinėse svetainėse. Taip pat galima kreiptis į patikimą automobilių servisą, kuriame specialistai nurodo pagrindinių detalių būklę.

Dažnai šios istorijos baigiasi tuo, jog žmogus sužino apie dvigubai didesnę ridą ir realų techninį stovį. Dar šiek tiek pasidera dėl kainos ir perka – spjauna į ridą, nes jį tenkina stovis ir žema kaina.

Panašiai istorijos dėliojasi ir skelbimuose. Jų dabar gausu ne tik tam skirtuose puslapiuose, bet ir socialiniuose tinkluose. Skelbimus rašo privatūs asmenys ir įmonės.

Internetiniuose skelbimuose didesnį pasitikėjimą kelia technikoje besigaudantis buvęs savininkas, kuris nurodo visus pliusus ir minusus. Taip pat dėmesį traukia tie, kurie moka kūrybingai sukurti aprašymą.

Tačiau pasitaiko ir tokių pardavėjų, kurie teigia, jog automobilis visiškai tvarkingas, bet jis dar brangs, jei praeis techninę apžiūrą. Pirk katę maiše dabar – nesigailėsi!

Neatsilieka ir įmonės. Štai viena pardavinėja gana aukštos klasės 8-erių metų senumo automobilį.. Programomis apdorotos studijinės automobilio nuotraukos baltame fone kelia įtarimą – kam tiek daug pastangų? Mažomis rodyklėmis nurodytos rūdys ant slenksčių taip pat pagražintos. Rašo, jog variklis sukasi, bet nesikuria. Galimai remontas kainuos apie 600 eurų. Keista įmonės pozicija, kai prašoma beveik 8,8 tūkst. eurų. Ši automobilio ir problemos kaina galutinė.

Viskas kaip ant delno ir 6 mėnesių garantija

Ar įmanoma sumažinti pirkėjo riziką ir kaip tai padaryti? Internetinio aukciono Exleasingcar.com pardavimų vadovas Aivaras Jakulevičius teigia, kad įmanoma. Dar daugiau – jau galima įsigyti mažai naudotą automobilį tiesiai iš lizingo bendrovės be tarpininko antkainio. Tai gali padėti sutaupyti apie 10-12 procentų automobilio kainos.

Žinoma, galima pirkti naują automobilį, tačiau statistinio lietuvio požiūriui ir kišenei tai dar nėra optimalus variantas. Prekeiviai žino, kad Lietuvoje pirkėjas automobiliui dažniausiai gali skirti 5-6 tūkst. eurų. Skelbimų kainų vidurkis dėl platesnio pasirinkimo dar žemesnis.

Asmeninio albumo nuotr./Aivaras Jakulevičius
Asmeninio albumo nuotr./Aivaras Jakulevičius

Ar galima teigti, kad žmonės galėtų automobiliui skirti žymiai daugiau, jei būtų mažesnė rizika, jei būtų garantija? Galima. Jau 11 metų gyvuojantis aukcionas Exleasingcar.com siūlo privatiems asmenims automobilius įsigyti tiesiai iš lizingo bendrovių. Tokios galimybės privatiems pirkėjams neteikia joks kitas tokio lygio aukcionas Lietuvoje. Taip pat tokių reta Europoje.

Fizinių asmenų įsigytiems automobiliams taikoma 6 mėn./6000 km greičių dėžės ir variklio garantija. Taip pat galima per 14 dienų pareikšti pretenzijas, jei automobilio būklė neatitinka anksčiau nurodytos, arba neparodyti pažeidimai bendroje sumoje viršytų 250 eurų.

A.Jakulevičius išvardija ne vieną aukciono privalumą. Svarbiausia – automobilio istorija aiški kaip ant delno, nes jis priklauso lizingo bendrovei. Pirkėjui suteikiama tiek informacijos, kad jis gali lengvai apsispręsti šio pirkinio gyvai jo nematęs. Visgi prieš teikiant savo kainos pasiūlymą svarbu atidžiai išnagrinėti visą pateiktą informaciją apie automobilį – nuotraukas, aprašymus, priešpardaviminės ekspertizės ataskaitą, kadangi aukcione visi statymai yra įpareigojantys ir neatšaukiami.

Jokių tarpininkų gudrybių

Pirkėjas pats sprendžia, ar remontuoti esamus trūkumus, ar eksploatuoti automobilį toliau. „Jokios apgaulės ir dirbtinio salono ar kėbulo blizginimo. Pirkėjas tiksliai žino, kada buvo keisti tepalai, koks stabdžių kaladėlių susidėvėjimas. Dažnai pasitaiko, kad paskutinis automobilio servisas buvo atliktas prieš mėnesį ar du“, – pasakoja pašnekovas.

Tiesa, galima įsigyti automobilį iš Exleasingcar.com jau sutvarkytą iki blizgesio. Vadovas teigia, kad yra tokių pirkėjų, kurie nori paimti raktelius ir važiuoti. Tačiau ir jie gauna visą informaciją apie šio automobilio istoriją ir kas konkrečiai buvo sutvarkyta po aukciono. Šiame aukcione smarkiai pažeistų automobilių nebūna. Lizingo bendrovės tokius tiesiog nurašo.

Kur prasideda ar baigiasi garantija? A.Jakulevičius teigia, kad nesąžiningi pardavėjai įvairiose prekybos vietose ir aukcionuose paprastai ieško kuo pigesnio automobilio, kurį sutvarkęs gaus didesnį pelną. Dažnai tai būna daužtas apynaujis aukštesnės klasės automobilis. Po remonto, atsukus kelias dešimtis ar net šimtus tūkstančių kilometrų, automobilis pasidaro dar patrauklesnis.

„Lizingo bendrovės niekada nesukioja ridos. Mes taip pat. Jie yra didieji pardavėjai, o mes – vartai, pro kuriuos jie keliauja naujiesiems šeimininkams. Mes iš tiesų esame tie, kurie giname ir užtikriname pirkėjo teises. Mes neakcentuojame automobilio kainos, nes ji mums nelabai aktuali – juk mes turime aiškiai nurodytą savo mokestį už paslaugas. Pabrėžiame aiškų pardavimo šaltinį, tikrą ridą ir nepriekaištingą servisą. Tai savotiškas filtras, kad automobilis nebus patyręs rimtų eismo įvykių“, – teigia pardavimų vadovas.

Jis taip pat atskleidė, kad aukcione parduodamų automobilių kaina būna labai įvairi, tačiau dažnai siekia apie 10 tūkstančių eurų. Pasitaiko ir pigesnių variantų. Pavyzdžiui, ketverių metų prancūziškas universalas su 150 tūkst. kilometrų rida gali kainuoti apie 6000 eurų su visais mokesčiais.

Jei pirkėjui lizingo bendrovės ir aukciono ekspertų išvadų mažoka, jam visada prieinamas automobilio VIN numeris, todėl kiekvienas gali patikrinti jo būklę ir istoriją pas gamintojo atstovą ar atitinkamose svetainėse.

„Parvežtus automobilius paprastai tikriname išoriškai ir vertiname, ar jų būklė sutampa su deklaruota aukcione, tačiau privačių klientų automobilius papildomai patikriname mūsų serviso komplekse ir pateikiame patikros ataskaitą. Taip užtikriname kokybę, o klientui suteikiame galimybę pakeisti eksploatacines detales, jei patikros metu buvo nustatytas jų nusidėvėjimas“, – tikino A.Jakulevičius.

Taip pat pagalvota ir apie dokumentų tvarkymo rūpesčius. Kiekvienas pirkėjas atsiima automobilį, kuriam jau būna atlikta techninė apžiūra, užregistruoti valstybiniai numeriai ir suteiktas civilinis draudimas mėnesiui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs