Ar jau įmanoma Vilniuje laisvai judėti „Nissan Leaf“, nekraunant elektromobilio namuose?

Prieš metus, kai išbandėme vokišką elektromobilį „Volkswagen e-Golf“, teigėme, kad tai yra patogi transporto priemonė, jei namuose turite garažą su elektros lizdu. Praėjus maždaug pusmečiui po „e-Golf“ apžvalgos, Vilniuje pradėjo dygti greitojo ir vidutinio greitumo įkrovimo stotelės ir susisiekimas elektromobiliu tapo fantastiškas. Ar tai reiškia, kad atėjo metas „sėsti ant laido“?
„Nissan Leaf“
„Nissan Leaf“ / Dainiaus Cuberos / 15min nuotr.

Išbandėme elektromobilį tokiomis sąlygomis, kokiomis gyvena didelė dalis vilniečių – neturint nuosavo garažo, kas reiškia, kad elektromobilio negalėsime krauti namuose, naktį. Automobilis „valgė“ tik greitojo įkrovimo stotelėse, kurių šiuo metu Vilniuje yra trys.

250 kilometrų

Važinėjome daugiau nei savaitę kol kas toliausiai galinčiu nuvažiuoti „Nissan Leaf“ automobiliu, su 30 kWh baterija. Gamintojas deklaruoja, kad šiuo automobiliu galima įveikti apie 250 kilometrų. Na, gerai, tokį atstumą įveikti gali tik ekonomiško vairavimo meistrai, tačiau norint nuvažiuoti juo 200 kilometrų mieste, nereikia būti ekonomiško vairavimo virtuozu.

Dainiaus Cuberos / 15min nuotr./„Nissan Leaf“
Dainiaus Cuberos / 15min nuotr./„Nissan Leaf“

Bandymai prasideda pirmadienį, ir netrunkame įsitikinti – rugsėjo pradžios kamščiai yra visiškas juokas su šiuo automobiliu. Juolab, kad šių eilučių autoriaus maršrutas iš namų į darbą driekiasi per Kalvarijų gatvę, kurios autobusų juosta galima keliauti kelis kilometrus. Atvykus į darbą bene pusvalandžiu anksčiau į galvą peršasi mintis – rytoj miegosiu ilgiau.

Tačiau visus elektromobilių privalumus žino daugelis. Apie tai, kad elektromobiliai gali judėti autobusų juostomis, nemokėti už stovėjimą, o šioms transporto priemonėms nereikia keisti filtrų, tepalų, žvakių ir t.t., žino visi, kurie domina technika.

Šis tekstas ne apie elektromobilių pliusus, kuriuos žino visi, o apie tai, ar elektromobilis patogi transporto priemonė, neturint galimybės jos įkrauti namuose.

Dainiaus Cuberos / 15min nuotr./„Nissan Leaf“
Dainiaus Cuberos / 15min nuotr./„Nissan Leaf“

3 greito įkrovimo stotelės

200 kilometrų per savaitę mieste įveikia ne dažnas vairuotojas. Tai yra išties solidus atstumas, visgi jeigu pageidaujate važiuoti šiltai, su įjungtu kondicionieriumi, klausant muzikos, atstumas gali sumažėti iki 150-170 kilometrų. Tačiau tai vis tiek yra gana daug.

Pirmasis mūsų bandomo automobilio įkrovimas vyko pačioje pirmoje greitojo elektromobilių įkrovos vietoje, operos ir baleto teatro aikštėje. Pirmą kartą pasikrauti pavyko sklandžiai – naujienų skaitymas, atsakymas į laiškus ir užkandžiavimas praėjo greitai, pusė valandos, ir elektromobilis vėl pilnai pakrautas. O kas svarbiausia – įkrovimas nemokamas.

Jau po dviejų dienų elektromobilio baterija pradėjo sekti – važinėjome daugiau nei įprasta. Tačiau vėl sėdėti automobilyje, valgyti bandeles ir skaityti naujienas neprireikė, elektromobilį pasikroviau, kol ėjau apsipirkti maisto produktų (dvi greito įkrovimo stotelės įrengtos prie „Akropolio“). Viena iš jų yra laisva visiems, o kita įkrovimo stotele naudojasi taksi įmonė.

Dainiaus Cuberos / 15min nuotr./„Nissan Leaf“
Dainiaus Cuberos / 15min nuotr./„Nissan Leaf“

Savaitgalį teko dar kartą apsilankyti Operos ir baleto teatro stovėjimo aikštėje. Šį kartą įkrovimas užtruko ilgiau, kadangi reikėjo laukti eilėje – priešais mus taksi paslaugas teikiantis „Nissan Leaf“.

Per visą savaitę tris kartus kraunant automobilį ir nuvažiavus beveik 600 kilometrų mieste, pavyko sutaupyti solidžią pinigų sumą. Dviejų valandų praleidimo elektromobilių įkrovimo stotelėse rezultatas – sutaupyti pinigai ir įdomūs pokalbiai su kitais elektromobilių savininkais.

Beje, didelis pliusas vairuojant „Nissan Leaf“ – jungtis. Čia ji tokia, kokia tinka visuose trijuose greitojo įkrovimo stotelėse, o ir tose, kurios yra automagistralėje, ties Vieviu ir Elektrėnais.

Taigi, važinėjant įprastu, kasdieniu maršrutu, lankytis greitojo įkrovimo stotelėse tenka vos kartą per savaitę. Beje, Vilnius pilnas neseniai trumpalaike automobilių nuoma pradėjusios užsiimti „Spark“ įkrovimo stotelių, kuriomis naudotis taip pat galima.

Ko trūksta iki pilnos laimės? Žinoma, geriausia būtų, kad Lietuvoje būtų tokia elektromobilių infrastruktūra kaip Estijoje. Šioje šalyje nėra didesnio negu 70 kilometrų atstumo nuo vienos iki kitos greitojo įkrovimo stotelės, tad judėjimas elektrine transporto priemone tampa labai lengvas visoje šalyje.

Ko gero, elektromobilis jau yra tinkama transporto priemonė sklandžiai judėti Vilniuje, tačiau kituose miestuose ir užmiesčiuose – štilis. Lieka tikėtis, kad situacija greitu metu pasikeis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs