Ar jums tikrai reikia miesto visureigio? Jei taip, kokį SUV rinktis

SUV rinka Lietuvoje ir visoje Europoje auga kosminiu greičiu. 2016 m. – 27 proc. naujų automobilių rinkos, 2017 m. – 38 proc. su trupučiu. Toks žvėriškas rinkos augimas ne tik veikia kaip katalizatorius tolimesniam rinkos augimui, bet ir nustato tendencijas renkantis naują automobilį.
„Nissan Qashqai“
„Nissan Qashqai“ / Gamintojo nuotr.

Kaip vystėsi ir nuo ko prasidėjo SUV rinka?

„Nissan“ koncernas 2007 m. stovėjo ant bedugnės krašto. Ir tada kažkam šovė į galvą idėja pagaminti tokį aukso viduriuką tarp visureigio ir sedano. Niekas nesuprato, kam to reikia. Juk jie kartu puikiai užpildė rinkos poreikį. Ir kaip smarkiai klydo tokios koncepcijos priešininkai!

Taigi „Nissan“ ėjo „va bank“, gamykla, stovinti ant bedugnės krašto, rizikavo. Netrukus gatvėse pasirodė pirmieji Nissan „Qashqai“ modeliai. Niekam net nesisapnavo tokia sėkmė!

O ją atnešė moterys ir merginos. Pasirodo, niekas neįvertino moterų noro sėdėti truputį aukščiau. Tuo metu rinkoje esantys visureigiai buvo paprasčiausiai per dideli ir nepatogūs. O vairuojančių merginų ir moterų rinkos dalis pasirodė esanti labai didelė. Ir vos po metų „Nissan“ sunkiai spėjo vykdyti užsakymus. Gamykla atsigavo ir ieškojo dar vieno stebuklo.

Tiesa, „Qashqai“ modelis buvo per didelis ir per brangus vairuojančioms jaunoms merginoms, kurios norėjo tokios pačios vairuotojo pozicijos, bet negalėjo įpirkti „Qashqai“. Taip 2010 metais gimė „Nissan Juke“. Staiga jis tapo naujausia mada ir pačiu trokštamiausiu kėbulu Europoje.

Į Lietuvą ši nauja mada ateiti neskubėjo. Čia vis dar karaliavo „universalai“, kurie buvo talpūs, patogūs ir pakankamo pravažumo.

Tačiau nemaža dalis Lietuvos namų ūkių dalinasi vienu automobiliu. Ir draugių, žmonų žodis čia būdavo lemiamas. „SUV, SUV. Noriu SUV“, – sakydavo. Ir čia įvyko mažas stebuklas – vyras dažnu atveju pasiduodavo ir taip šeimoje atsirasdavo SUV.

Ilgainiui SUV versija pradėjo patikti ir vyrams. Ir tada „Nissan“ konkurentai suprato – nėra kito kelio, reikia kurti rinkai, o ne stengtis modeliuoti rinką pagal savo gamybos gamą.

Todėl labai greitai beveik kiekvienas prekės ženklas jau turėjo pasiūloje ne vieną, bet kelis SUV modelius: didesnius, mažesnius, greitesnius, saugesnius, brangesnius, pigesnius.

O kaip išsirinkti?

SUV – padidinto pravažumo automobilis. Būtent dėl to jis visada bus truputėlį brangesnis už rinkoje siūlomus sedanus ir universalus. Erdve lenkiantis kai kuriuos sedanus, tačiau bagažinės talpa, dažnu atveju, nusileidžiantis universalams.

Taigi prieš renkantis SUV reiktų sau atsakyti į klausimą: kokias dabartines problemas išspręs naujas automobilis? Arba kuo dabartinis automobilis netenkina?

Jei dabartinis automobilis jums atrodo nepakankamai galingas, vadinasi, reikia galingesnio variklio. Jei dabartinis automobilis nepakankamai talpus – bagažinė turi būti jūsų kriterijus. Jei dažnai važinėjate ne vienas (draugai, vaikai) – ko gero jums reikia tokio, kuriame patogu ir keleiviams.

Kitas žingsnis – aiškiai apsibrėžti savo biudžetą. Žmogaus prigimtis yra norėti visko ir stengtis bet kokia kaina tai pasiekti. Turite būti griežti sau ir stengtis neperlipti savo biudžeto, nes ilgainiui automobilis gali nebedžiuginti, o tapti sudėtinga finansine našta.

Stenkitės atsiriboti nuo emocijų, kurias sukelia prekės ženklai ir išlikite objektyvūs. Išsirinkite labiausiai patinkančius (iki 5 modelių). Stenkitės suplanuoti bandomuosius važiavimus – visus tą pačią dieną. Tokiu atveju emocijos bus „šviežios“ ir taip bus lengviausiai atskirti labiausiai sužavėjusį modelį.

Laikydamiesi šių pagrindinių taisyklių lengvai išsirinksite labiausiai sau tinkamą SUV.

Daugiau „Deals on Wheels“ patarimų rasite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis