Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ar superautomobiliams reikia būti ekologiškiems?

Kas norėtų atėjęs į aukščiausio lygio restoraną gauti plastikinius įrankius maistui valgyti? Tikriausiai niekas, kol kas nors nesuriktų, kad taip ekologiškiau. Bet man tai neįdomu! Aš moku didelius pinigus ir tą skanų maistą noriu valgyti su sidabriniais įrankiais! Ačiū.
Vytenis Kudarauskas
Vytenis Kudarauskas / Asmeninio archyvo nuotr.

Ekologiškumas šiuo metu yra madingas. Todėl visi, kurie skelbiasi, kad yra ekologiški, yra mylimi ir gerbiami. Tuo tarpu visi, kurie toliau be saiko srebia kurą, nerūšiuoja šiukšlių ir nenaudoja perdirbamų medžiagų gali būti sudeginti ant laužo. Automobilių gamintojai to bijo ir nori kuo galima labiau prisigerinti prie aplinkos ir tapti patrauklūs. Niekaip nesuprantu, kaip visa tai galima kišti į superautomobilius? Kodėl „Lamborghini“ nusprendė, kad „Aventador“ gali vaidinti „Toyota Prius“ ir turėti „Start-Stop“ sistemą?

Pripažinkite, tai juokinga. Juo labiau žinant, kad kai kuriais atvejais, ta pati „Start-Stop“ sistema ne tokia jau ir ekonomiška kaip skelbiama. O „Aventador“ savininkas tikrai nėra tas, kuriam kišenės ženkliai papilnės, jei bus suvartota puse litro mažiau kuro. Todėl visa tai labiau atrodo kaip reklama, o ne reali nauda. „Lamborghini“ tampa patraukliu tiems, kurie visada šaukė, kad superautomobiliai yra kenkėjai. Trumpiau tariant, vartotojui naudos nėra, tuo tarpu gamintojas gauna kelias simpatijas iš ekologijos mėgėjų.

Tačiau panašu, kad tai gali būti tik pradžia. Kad ir kaip bebūtų gaila, vis daugiau superautomobilių gamintojų atitenka didiesiems automobilių gigantams. Nesenas pavyzdys – į „Volkswagen“ rankas patekę „Porsche“. Labai jau graudu matyti „Porsche“ su dyzeliniu varikliu. Ne, jokios kritikos dyzeliniam varikliui. Šiuo metu jie pasiekę tokį lygį, kad savo galia ir važiavimo komfortu prilygsta benzininiams. Ir neturiu nieko prieš kasdienius automobilius, vežančius šeimas į pajūrį ar besimalančius mieste. Bet superautomobilis? Tik ne tai!

Bent jau gaima pasidžiaugti, kad ne visi tam pasiduoda. Nori eiti tuo keliu, bet klientai neleidžia. Geriausias to pavyzdys – „Rolls-Royce“. Pirmas jų mėginimas buvo su elektra varomu „Phantom“ limuzinu. Koncepciją pristatė, visi ją pamatė, tačiau niekam ši mintis nepatiko. Klientai tiesiog pasakė, kad tai neturi prasmės. Jiems patinka vidaus degimo variklis, deginantis degalus. Tuomet „Rolls-Royce“ klientams uždavė kitą klausimą. Gal būt juos tenkintų dyzeliniai varikliai? Gamintojas dar kartą gavo neigiamą atsakymą ir tikėkimės kuriam laikui nusiramins ir nebekvaršins galvos nesąmonėmis.

Kita galimybė būti ir galingiems ir ekologiškiems, manau dar pateisinama. Tai vis daugiau galingų automobilių, apginkluotų turbinomis. Jos užtikrina, kad variklis būtų galingas, tuo pačiu leidžia sutaupyti ir vieną kitą litrą kuro. Pavyzdžiui, BMW tai puikiai išnaudoja ir kuria galingus variklius, kurie nenuvilia vairuotojų. Turbinos ir kompresoriai tikrai nėra naujiena ir superautomobiliuose šios technologijos naudojamos sėkmingai.

Ačiū, bet nemanau, kad norėčiau į prabangų restoraną atriedėti su gražuoliu „Lamborghini“, kurį sustojęs pradėsiu krauti iš elektros lizdo, o nuėjęs valgyti austrių, gaučiau plastikines šakutes. Vakaras būtų visiškai sugadintas. Ne, ne ir dar kartą ne. Tai košmaras, kuris tikiuosi niekada netaps realybe.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos