Šią savaitę pasaulio žiniasklaida itin aktyviai diskutuoja dėl avarijos Kinijoje, Guandongo provincijoje. Dviem mirtimis pasibaigusi tragedija įvyko lapkričio 5 d., avarijos vaizdo įrašas, darytas gatvių stebėjimo kamerų, išplatintas vėliau. Avarijos metu žuvo du žmonės, o trys buvo sužeisti. Avarijos vaizdo įrašą Weibo platformoje galite rasti čia.
Vaizdo įraše matosi, kad „Tesla“ iš pradžių važiuoja ramiai, netgi beveik sustoja šalikelėje. Tačiau, praleidusi pravažiuoti mopedo vairuotoją, ima jį vytis, aplenkia, cypdama padangomis. Tuomet ima staigiai greitėti. Taigi, nepanašu, kad veikė autopilotas, antraip jis būtų stabdęs, „matydamas“ kliūtį. Kita vertus, dėl prastos vaizdo kokybės sunku įžiūrėti, ar automobilio stabdžių žibintai įsijungę.
Toliau „Tesla“ lėkė kaip išprotėjusi, nuolat didindama greitį. Ir taip pusantro kilometro, kol apsisuko ir sudužo. Viename epizode netgi girdisi, kad vairuotojas signalizuoja. Dideliu greičiu jis pralenkė ne vieną motociklą ir automobilį, kliudė priešpriešine kryptimi važiavusį dviratininką, produktų motovežimėlį, studentę – dirbtinis intelektas į kliūtis tikrai nereagavo.
Todėl esminiai klausimai, kurie iškilo visuomenei: ar vairuotojas naudojosi autopilotu, ar tiesiog užstrigo jo koja, nuspaudusi akceleratorių? Plačiau apie užstrigusių akceleratorių problemą skaitykite čia.
Įvykio aplinkybės
Avariją sukėlė elektromobilis „Tesla Model Y“, kurį vairavo patyręs vilkiko vairuotoju kelis dešimtmečius dirbęs vyras (55).