2022 11 17

Ar sužinosime, kas kaltas dėl mirtinos „Tesla“ avarijos Kinijoje?

„Tesla“ automobiliai nuolat nuskamba incidentuose, kuriuos dažniausiai sukelia autopiloto klaidos ar sutrikimai. Ir kiekvieną kartą kyla klausimas, kas kaltas: vairuotojas ar saugumo sistemos?
„Tesla Model Y“ pristatymas
„Tesla Model Y“ / Tesla nuotr.

Šią savaitę pasaulio žiniasklaida itin aktyviai diskutuoja dėl avarijos Kinijoje, Guandongo provincijoje. Dviem mirtimis pasibaigusi tragedija įvyko lapkričio 5 d., avarijos vaizdo įrašas, darytas gatvių stebėjimo kamerų, išplatintas vėliau. Avarijos metu žuvo du žmonės, o trys buvo sužeisti. Avarijos vaizdo įrašą Weibo platformoje galite rasti čia.

Vaizdo įraše matosi, kad „Tesla“ iš pradžių važiuoja ramiai, netgi beveik sustoja šalikelėje. Tačiau, praleidusi pravažiuoti mopedo vairuotoją, ima jį vytis, aplenkia, cypdama padangomis. Tuomet ima staigiai greitėti. Taigi, nepanašu, kad veikė autopilotas, antraip jis būtų stabdęs, „matydamas“ kliūtį. Kita vertus, dėl prastos vaizdo kokybės sunku įžiūrėti, ar automobilio stabdžių žibintai įsijungę.

Toliau „Tesla“ lėkė kaip išprotėjusi, nuolat didindama greitį. Ir taip pusantro kilometro, kol apsisuko ir sudužo. Viename epizode netgi girdisi, kad vairuotojas signalizuoja. Dideliu greičiu jis pralenkė ne vieną motociklą ir automobilį, kliudė priešpriešine kryptimi važiavusį dviratininką, produktų motovežimėlį, studentę – dirbtinis intelektas į kliūtis tikrai nereagavo.

Todėl esminiai klausimai, kurie iškilo visuomenei: ar vairuotojas naudojosi autopilotu, ar tiesiog užstrigo jo koja, nuspaudusi akceleratorių? Plačiau apie užstrigusių akceleratorių problemą skaitykite čia.

Įvykio aplinkybės

Avariją sukėlė elektromobilis „Tesla Model Y“, kurį vairavo patyręs vilkiko vairuotoju kelis dešimtmečius dirbęs vyras (55).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis