Aišku, realybė dažnai yra kitokia nei filmai, bet šis motyvas jums tikriausiai yra matytas ne kartą. Be to, pati laidų sujungimo procedūra atrodo labai paprasta, todėl lengva įsivaizduoti, kaip dažnai tuo pasinaudotų vagys. Bet ar tai nėra tik filmų kūrėjų išsigalvojimai? Ir kaip šis automobilio užvedimo metodas apskritai veiktų?
Ar įmanoma užvesti automobilį tiesiog sujungiant laidus?
Automobilio variklio užvedimas yra elektromechaninis procesas. Šiais laikais automobiliai turi galybę apsaugų, o ir paties raktelio veikimo principas yra pasikeitęs. Todėl šiam kartui apsimeskime, kad turime senamadiškai rakteliu užvedamą automobilį.
Supaprastintai automobilio užvedimo procesą galima apibūdinti taip:
- Pasukant raktelį įjungiamas degimas – aktyvuojama automobilio elektros sistema;
- Tolesniu raktelio pasukimu duodamas signalas aktyvuoti starterį, degalų siurblį ir degimo žvakes, jei automobilis jas turi;
- Starteris – elektros variklis, skirtas vidaus degimo varikliui užvesti – susijungia su smagračiu ir ima sukti alkūninį veleną;
- Stūmokliai ima judėti cilindruose, į degimo kameras tiekiamas degalų mišinys yra suslegiamas ir uždegamas degimo žvakių kibirkštimis;
- Vidaus degimo variklis ima dirbti sava eiga.
Pasikartosime – tai yra supaprastintas paaiškinimas. Esmė ta, kad pirmoji proceso dalis vykdoma naudojant elektros sistemą ir baterijoje saugomą energiją. Taigi filmuose matomas laidų sujungimas turėtų apeiti vieną šio proceso dalį – raktelio pasukimą spynelėje.
Automobilio degimo spynelė yra savotiškas jungiklis. Ją pasukus, įsijungia degimas ir sistemai duodamas signalas pradėti užvedimo seką. Taigi, šiame straipsnyje keliamas klausimas iš esmės yra ar įmanoma aktyvuoti šio jungiklio funkcijas nepasukus spynelės. Ar galite įjungti šviesą kambaryje nenuspaudę jungiklio?
Atsakymas – taip! Filmų kūrėjai to neišsigalvojo. Kaip galite išardyti šviesos jungiklį ir sujungę porą laidų priversti lemputę šviesti, taip įmanoma sujungti kelis laidus ir aktyvuoti užvedimo seką.