Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ar tikrai nuo šiol kas mėnesį teks susimokėti už šildomas sėdynes automobiliuose?

Socialiniuose tinkluose plinta žinutės apie tai, kad automobiliuose šildomos sėdynės ar vairas netrukus taps mokami. Nors skaitytojus gali klaidinti antraštė – senesnėse transporto priemonėse jau esantys patogumai apmokestinti nebus, tačiau BMW tikrai siūlė tokią prenumeratą naujoms transporto priemonėms.
Automobilio vairas
Automobilio vairas / Vytauto Pilkausko nuotr.

Reaguodami į „Facebook“ tinkle pasirodžiusios publikacijos antraštę, dalis internautų klaidingai pamanė, neva mokestį už šildomą vairą ar sėdynes ketina įvesti Lietuvos valstybė. Atsirado nemažai besipiktinančių socialinių tinklų dalyvių.

Tačiau planuotas mokestis už šildomas sėdynės ar vairą nebuvo Lietuvos politikų sprendimas, tą bandė įvesti automobilių gamintojas, konkrečiai – BMW.

Publikacijoje aiškiai nurodoma, kad patogumų prenumerata – paslauga, skirta naujiems automobilių modeliams.

„Jeigu iki šiol, norėdami įsigyti transporto priemonę, pavyzdžiui, su šildomomis sėdynėmis, už tai sumokėdavote iš karto, dabar vairuotojams to daryti nebus būtina. Gamintojai skelbia, kad tiesiog reikės užsisakyti prenumeratą, už kurią vėliau tektų sumokėti atitinkamą mokestį“, – skelbiama straipsnyje.

Jau įsigiję automobilius, net BMW markės, neturėtų sunerimti – mokestis buvo siūlomas tik naujiems modeliams Vokietijoje, Jungtinėje Karalystėje, Naujoje Zelandijoje ir Pietų Afrikoje.

Tiesa, dėl menkos paklausos BMW apsigalvojo.

Atšaukė galimybę prenumeruoti

Pirmą kartą BMW automobilių gamintojai apie tokią prenumeratą paskelbė 2020 m., tai turėjo būti vienas iš daugelio būdų suteikti lankstumo klientams, kurie galėtų pasirinkti mokėti už transporto priemonės funkcijas, kai jiems patogu, ir nustoti mokėti, kai jų nebereikia.

Tačiau vietoj tokių galimybių, kaip padidintas elektromobilio našumas, kurį vėliau pasiūlė „Mercedes“, ar kitų technologijomis paremtų funkcijų, pavyzdžiui, autonominio parkavimo ar 5G duomenų ryšio, BMW sulaukė kritikos dėl to, kad sugalvojo imti abonentinį mokestį už jau gamykloje sumontuotas šildomas sėdynes.

Tačiau vėliau BMW nusprendė, kad siūlant prenumeratos paslaugas koncentruosis į kitas sritis.

Praėjusių metų lapkritį kalbėdamas su transporto naujienų portalu „Autocar“, Pieteris Nota – BMW valdybos narys, atsakingas už pardavimus ir rinkodarą, sakė: „Iš tikrųjų dabar su šiomis „funkcijomis pagal poreikį“ daugiausia dėmesio skiriame programinei įrangai ir su paslaugomis susijusiems produktams, pavyzdžiui, pagalbai vairuojant ir parkavimo pagalbai, kurią galima pridėti vėliau, įsigijus automobilį, arba tam tikroms funkcijoms, kurioms reikalingas duomenų perdavimas, už kurį klientai yra įpratę mokėti kitose srityse.“

Jis patvirtino, kad BMW nesiūlys prenumeratos, skirtos aktyvuoti sėdynių šildymą.

„Mes daugiau to nebedarysime – nesiūlysime sėdynių šildymo. Jis arba yra, arba jo nėra. Siūlome jį įsigyti gaminant“, – tvirtino BMW atstovas.

Pasak jo, koncerno turima informacija nurodo, kad šildomų sėdynių prenumerata nebuvo labai populiari.

P.Nota pridūrė: „Žmonės manė, kad buvo priversti mokėti dvigubai – iš tikrųjų tai netiesa, bet visada sakau, kad suvokimas yra realybė. Todėl tai buvo priežastis, dėl kurios mes nutraukėme šią paslaugą.“

Konkursas „Europos metų automobilis 2024 m.“
Konkursas „Europos metų automobilis 2024 m.“

Siekia patogumo

„Automobilių gamintojams patogumų prenumeratos modelio pranašumas yra akivaizdus. Jie ne tik gauna pasikartojančias pajamas daugelį metų po pirmojo pirkimo, bet ir gali tikėtis palaikyti ilgalaikius santykius su klientais ir stiprinti lojalumą prekės ženklui“, – pareiškė Kristin Kolodge, „J.D. Power“ viceprezidentė ir automobilių lyginamosios analizės ir mobilumo plėtros skyriaus vadovė.

Toks modelis taip pat gali leisti automobilių gamintojams racionalizuoti gamybą gaminant transporto priemones pagal vienodesnes specifikacijas, „Insider“ sakė Markas Veikfildas, vadovaujantis konsultacijų bendrovės „AlixPartners“ automobilių ir pramonės gamybai. Vėliau savininkai galės užsisakyti norimas funkcijas pagal pageidavimą.

Auto Bild nuotr./Automobilio sėdynės
Auto Bild nuotr./Automobilio sėdynės

Visa tai tapo įmanoma dėl „over-the-air“ programinės įrangos atnaujinimų, kuriuos maždaug prieš dešimtmetį pradėjo diegti „Tesla“, o dabar jie tampa įprasti.

Šiuolaikinės transporto priemonės yra labiau nei bet kada anksčiau sujungtos su internetu ir kompiuterizuotos, o tai reiškia, kad automobilių bendrovės gali pasiekti automobilio vidų ir per atstumą pridėti naujų galimybių bei atlikti patobulinimus.

Tokie prekių ženklai kaip „Lexus“, „Toyota“ ir „Subaru“ kviečia savininkus susimokėti už patogumą – galimybę užrakinti ar užvesti automobilį nuotoliniu būdu naudojantis programėle.

15min verdiktas: tiesa. BMW išties buvo paleidusi patogumų prenumeratos programą, tačiau vėliau nusprendė papildomai neapmokestinti šildomų sėdynių funkcijos. Tačiau akcentuotina, kad apmokestinimo iniciatyva nebuvo Lietuvos Seimo.

Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Meta“, ja siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle. Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais