Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Ar tikrai „Start-Stop“ technologija taupo degalus? O gal trumpina starterio gyvenimą?

„Start-Stop“ technologija automobiliuose užgesina variklį, vos jam visiškai sustojus (tarkime, prie šviesoforo). Vėliau variklis vėl užsikuria vos nuspaudus akceleratoriaus pedalą. Teigiama, kad ši technologija, sutinkama net ir „Ferrari“ automobiliuose, padeda sutaupyti degalų, tačiau tuo tiki ne visi. Juk užkurdami automobilį sunaudojame daugiau ar beveik tiek pat degalų, kaip leisdami varikliui dirbti laisva eiga, tiesa?
„Bosch“ sukūrė start/stop sistemą automatinėms greičių dėžėms
„Bosch“ sukurta start/stop sistema / Gamintojo nuotr.

Reikėtų pasakyti, kad „Ferrari“ su „Start-Stop“ technologija iš tikrųjų yra nesąmonė. Ką bandome apgauti? Senas geras „Ferrari FF“ turi didelį V12 variklį be jokio turbokompresoriaus – kokius degalus mes dar galime taupyti jam stovint prie šviesoforo signalo? „Ferrari“, nejuokauk.

Tačiau kur ta riba, kai nedirbdamas variklis sutaupo daugiau degalų, nei sunaudoja užsikurdamas?

Senosios rekomendacijos

Dar prieš „Start-Stop“ įsigalėjimą buvo paplitusi rekomendacija užgesinti variklį kaskart, kai automobilis paliekamas stovėti bent 30 sekundžių. Nors sutaupymas iš tiesų yra nežymus, per vienerius ar daugiau metų jį galima pajusti. Tačiau svarbiausia tai, kad, jei daugiau automobilių turėtų šią sistemą, miestuose kamščiai nesukeltų tokios didelės taršos, kokią sukelia dabar. Stovėjimas spūstyje, kurioje pilna automobilių su užvestais varikliais, tikrai trumpina jūsų gyvenimą.

Tačiau iš kur atsirado šis mitas, kad „Start-Stop“ sistema nėra naudinga? Na, šiuolaikiniai automobiliai turi tiesioginio įpurškimo sistemas, tačiau taip buvo ne visada.

Anksčiau automobilių karbiuratoriuose buvo maišomi oras ir degalai. Užvedant variklį, karbiuratoriuje būdavo daugiau degalų nei jam dirbant įprastu režimu. Todėl užvedimas iš tikrųjų pareikalaudavo šiek tiek daugiau degalų nei variklio darbas laisva eiga. Pavyzdžiui, leisti varikliui tiesiog dirbti 10-40 sekundžių buvo taupiau nei jį užgesinti ir po 10-40 sekundžių vėl užkurti. Tačiau dabar – kiti laikai.

Šiuolaikinio variklio užvedimas nereikalauja daugiau degalų nei jo darbas laisva eiga. Tai reiškia, kad „Start-Stop“ technologija iš tikrųjų tausoja degalus.

Lazda turi du galus

Aišku, sutaupo nedaug, bet iš esmės padaro tai, kam buvo sukurta. Tai, kad „Start-Stop“ technologija neveikia, nes užvedant sunaudojama daugiau kuro, tėra mitas, tačiau ši technologija vis tiek turi didelių trūkumų.

Alkūninis velenas ir jo guoliai labiausiai dėvisi užvedant automobilį. Kartu didesnį krūvį patiria ir akumuliatorius, o ir naudojamas starteris nėra amžinas. Kitaip tariant, kai kurie automobilio komponentai dėvisi greičiau, nes su „Start-Stop“ technologija yra naudojami labiau. Kai kurie mechanikai „Start-Stop“ pataria vengti būtent dėl krūvio elektros sistemoms – teigiama, kad jos tarnauja ženkliai trumpiau būtent dėl šios technologijos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos