„Porsche“ automobilių dizainas yra lengvai atpažįstamas. Tai – apvalios formos ir nugludinti kampai. Nors, aišku, buvo išimčių – štai „Porsche 914“ iš tikrųjų neprimena kitų šios markės automobilių. Tačiau C88 yra dar keistesnis – jo net nepuošia „Porsche“ logotipai.
„Porsche“ yra gerai žinoma automobilių markė, tačiau visų pirma tai yra verslo įmonė, kurios tikslas – uždirbti pinigų. Kai 1994 metais Kinijos vyriausybė pakvietė keletą automobilių gamintojų sukurti pigios šeimyninės transporto priemonės dizainą, „Porsche“ negalėjo atsakyti neigiamai. Finansine prasme kompanija tada išgyveno ne geriausius laikus, o auganti Kinijos rinka viliojo it medus.
„Porsche“ jau anksčiau buvo sukūrusi kelis labai pigius šeimyninius automobilius – „Lada Samara“ ir „Seat Ibiza“ yra būtent „Porsche“ inžinierių kūriniai. Taigi kinų kvietimas pasirodė kaip labai pelninga galimybė išsiplėsti į tolimųjų rytų rinką ir tuo pačiu užbaigti nuostolingą laikotarpį.
Ir laikas žengti į Kinijos rinką buvo labai geras. Dar visai neseniai daugelis kinų negalėjo net pasvajoti apie automobilius, tačiau tuo metu viskas keitėsi. Kinija ieškojo pigių šeimai skirtų automobilių, todėl gamintojus ir kvietė kurti tokį dizainą. Tarp reikalavimų buvo kiek įmanoma paprastesnė gamyba ir ekonomiški varikliai. Aišku, naujasis automobilis privalėjo būti gaminamas Kinijoje. „Porsche“ su kinų inžinieriais užbaigė C88 prototipą vos per keturis mėnesius.
1994 metais Pekino šeimos automobilių parodoje pasirodęs „Porsche C88“ nepriminė jokio kito šios markės automobilio. Tai buvo kompaktiškas sedanas, kuris tarsi iš tolo šaukė „aš pigus!“ Aišku, saugodama markės vardą, savo logotipų „Porsche“ ant šio automobilio neklijavo, tačiau jis buvo pristatomas būtent kaip „Porsche C88“. Dar daugiau – Pekine šį prototipą pristatė tuometinis „Porsche“ vadovas Wendelinas Wiedekingas, kuris mintinai išmoko pristatymo tekstą mandarinų kalba.
Buvo planuojama, kad bus siūlomi du C88 variantai – sedanas ir hečbekas. „Porsche“ taip pat numatė du variklių pasirinkimus – 1,1 litro 47 ag (35 kW) ir 1,6 litrų 67 ag (49 kW) agregatus. Pastarasis variklis leido 980 kg svorio automobiliui įsibėgėti iki 165 km/h. Tiesa, tai būtų užtrukę – iki 100 km/h šis automobilis bėgėjosi net 16 sekundžių. Su kinais taip pat buvo diskutuojama dėl turbodyzelinio variklio naudojimo.
Dizaino prasme „Porsche“ C88 buvo pakankamai keistas. Nors automobilis buvo žalsvai-mėlynas, plastikiniai bamperiai, durelių ir veidrodėlių apdailos detalės buvo matinės juodos spalvos. Posūkių žibintai buvo atskirti nuo pagrindinių. Priekinio C88 stiklo švara rūpinosi vienas didelis valytuvas.
Viduje viskas taip pat buvo įrengta itin kukliai, siekiant išlaikyti žemą automobilio kainą. Tiesa, čia buvo viena specialiai vaikui skirta vieta – taip siekta įsiteikti kinams, kurie tuo metu taikė vieno vaiko politiką, ribodami populiacijos augimą. Trijų narių šeimą simbolizuoja ir trikampis logotipas, matomas ant ratų, kapoto ir vairo – juk C88 turėjo būti būtent standartinei kinų šeimai skirtas automobilis.
Beje, pats pavadinimas taip pat nebuvo visiškai atsitiktinis. C raidė, aišku, reiškė Kiniją, o 88 pasirinktas kaip kinų kultūroje sėkmę simbolizuojantis skaičius. Porsche tikrai įdėjo daug darbo, kad Kinijos valdžią įtikintų savo prototipo potencialu – simbolika, domėjimasis kinų politika ir kultūra, ir tas pristatymas mandarinų kalba. „Porsche“ pasirodė puikiai, tačiau kinai C88 atmetė. Na, bent jau oficialiai atmetė.
„Porsche“ namo iš Pekino grįžo tuščiomis, bet C88 įkurdino „Porsche“ muziejuje Štutgarte. Buvęs muziejaus direktorius Dieteris Landenbergeras puikiai pamena C88 istoriją Kinijoje ir teigia, kad kinai prototipo idėjas oficialiai atmetė, tačiau vėliau vis tiek nukopijavo. Ar galite tai įsivaizduoti?
Kinai pakvietė „Porsche“ sukurti automobilį kinų šeimai, tuomet atmetė „Porsche“ pasiūlymą, bet idėjas pasiliko nemokamai. Landenbergeras teigia, kad iki šiol kiniškuose automobiliuose galima įžvelgti C88 bruožų.