Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ar vertikaliai montuojamos baterijos padidintų elektromobilių nuvažiuojamą atstumą?

Daugumos elektromobilių baterijos yra saugomos po grindimis. Tai automobiliui suteikia itin žemą svorio centrą, kuris yra svarbus stabilumui ir saugumui. Be to, tai – praktiška vieta baterijoms, nes ten jos niekam netrukdo. Bet Jungtinėje Karalystėje veikiantis startuolis „Page-Roberts“ teigia, kad geriausia vieta baterijai yra automobilio centras. Tai, pasak „Page-Roberts“ inžinierių, net padės išplėsti tarp įkrovimų nuvažiuojamą atstumą.
Elektromobilio įkrovimo stotelė
Elektromobilio įkrovimo stotelė / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.
Temos: 1 Elektromobilis

Svorio koncentravimas automobilio viduryje nėra nauja idėja – juk ten montuojami superautomobilių varikliai. Bet vidaus degimo variklio taip lengvai po automobilio grindimis nepaskleisi. Tuo tarpu modulinė baterijų architektūra elektromobiliams suteikia lankstumo – jas galima paskleisti po automobilio grindimis, kur jų taip lengvai ir nepastebėsi.

„Page-Roberts“ teigia, kad tokia riedlentės konstrukcija elektromobiliams suteikia nereikalingo aukščio. Be to, automobilio gamyba tampa sudėtingesnė, nes svarbus elektronikos komponentas yra paslepiamas. Taigi, „Page-Roberts“ nori savo baterijas montuoti automobilio viduryje.

Vertikaliai sumontuotos baterijos leistų „Page-Roberts“ automobilio keleiviams sėdėti žemiau, o kėbulas pasižymėtų žemesniu siluetu. Tai pagerintų ir elektromobilio aerodinamiką. Be to, baterijų modulis būtų kompaktiškesnis ir tankesnis, todėl automobilis būtų lengvesnis. Rezultatas – net 30 proc. didesnis tarp įkrovimų nuvažiuojamas atstumas ir 36 proc. mažesni gamybos kaštai.

Galinė „Page-Roberts“ automobilio sėdynė yra sumontuota atvirkščiai – pasaulį gale sėdintys keleiviai stebėtų pro galinį langą. Taip sukurta tobula erdvė baterijų moduliui, nors jis, panašu, trukdytų sėdynių atlošų reguliavimui.

„Page-Roberts“ nemano, kad tokia architektūra tinka visiems automobiliams. Dideliems visureigiams ji tiesiog nėra reikalinga. O štai maži sportiški automobiliai dėl tokios baterijos padėties turėtų naudos. Tik kažin, ar tai neliks tik eiline neišsipildžiusio startuolio vizija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos