Ar Vilniaus valdžia apmokestins stovėjimą visuose daugiabučių kiemuose?

Antradienio Vilniaus savivaldybės Ekonomikos ir finansų komiteto posėdis sukėlė daug aistrų. Jame pateiktas siūlymas plėsti ir branginti mokamas parkavimo zonas sostinėje. Ir įvesti naujas, „baltąsias“ parkavimo zonas daugiabučių kiemuose.
Vilniaus Minties gatvėje nuo šiol parkavimas mokamas – žalia zona
Vilniaus Minties gatvėje nuo šiol parkavimas mokamas – žalia zona / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Susiję: kiek kainuos pabrangęs automobilių stovėjimas Vilniaus mieste

Pastarasis pasiūlymas sulaukė didžiausio rezonanso: nejaugi bus apmokestintas stovėjimas netgi pagarbiu atstumu nuo centro nutolusiuose rajonuose? Ar Vilniaus valdžia tokiu būdu nori išstumti automobilius iš miestų – vien perbraižytų gatvių nepakanka?

Pristatydami projektą „Parkavimo sistemos pokyčiai Vilniuje“, jo autoriai paaiškino, kad tokiu būdu, išplėsdami mokamo parkavimo zonas, politikai siekia reguliuoti eismo srautus ir skatinti alternatyvius kelionių būdus, pagerinti ekologinę būklę.

Vilniaus miesto savivaldybės Infrastruktūros skyriaus vadovas Ilja Karužis taip pat atkreipė dėmesį, kad kai kur brangios rinkliavos zonos (pvz. „mėlyna“) ribojasi su gerokai pigesne (pvz. „geltona“), todėl pigesnė gerokai perkrauta. Pertvarką valdžia planuotų įgyvendinti nuo kitų metų balandžio iki liepos, nes, pasak I.Karužio, reikės pakeisti daug ženklų.

Baltoji zona – (ne)privaloma?

Ilja Karužis siūlo leisti bendruomenėms nustatyti „baltosios“ parkavimo zonos teritorijas. t.y. kiemus, kurie iki šiol nepatenka į mokamo parkavimo zonas. Ar tai reiškia, kad visi daugiabučių kiemai bus apmokestinti siūlomu 20 centų už valandą tarifu (nebent gyventojai išsipirks leidimus, kurių kaina nurodyta iliustracijoje)?

Savivaldybės iliustr./Rinkliavos gyventojams už automobilių parkavimą
Savivaldybės iliustr./Rinkliavos gyventojams už automobilių parkavimą

Tokį siūlymą sukritikavęs savivaldybės Tarybos narys Aleksandras Nemunaitis po posėdžio sakė, kad kol kas ir jam projektas nėra iki galo aiškus, todėl lauks trūkstamų paaiškinimų ir vizualizacijų. Tačiau, A.Nemunaičio nuomone, „baltosios“ zonos nebus privalomos. Jam toks projektas atrodo keistas.

Siūlantys naują parkavimo zoną daugiabučių kiemuose politikai galvoja, kad „baltosios“ zonos padės tiems gyventojams, kurių kiemai prigrūsti „svečių“ automobilių, todėl nelieka vietos tikriesiems kiemo šeimininkams. Tai pagal naują tvarką, kurią Taryba dar svarstys kitą savaitę, „baltųjų“ zonų savivaldybės turėtų prašyti patys gyventojai, susiduriantys su tokiomis problemomis. Žinoma, jiems patiems tai kainuos (išsipirkti leidimus), tačiau svetimų automobilių savininkus turėtų atgrasyti 20 centų už valandą mokestis.

Kitas Tarybos narys, Vydūnas Sadauskas, pastebi, kad neaišku, kaip tokios zonos bus nustatomos, kitaip tariant, užteks rašto ar prašymo, tokiu atveju visi taptų potencialiais tokio mokesčio mokėtojais. Be to, įvedus tokią zoną, sąlygas nustatant galima keisti kitu žingsniu. Tai reiškia, kad visi statantys kiemuose taps potencialiais tokio mokesčio mokėtojais, nors gyvenamuosiuose rajonuose tokia infrastruktūra net nėra sukurta.

Pasak projektą pristačiusio I.Karužio, namų bendrijos sprendimą apmokestinti savo kiemą galės priimti Civiliniame kodekse numatyta tvarka, jei už balsuos 50 proc. „plius vienas“ žmogus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis