„Ford“ jau kelis mėnesius kalbėjo apie naują elektromobilį. Pirmasis tikras serijinės gamybos elektrinis „Ford“ privalo būti ypatingas jau vien dėl to, kad elektromobilių rinka nebėra tokia tuščia kokia buvo prieš keletą metų. Dabar joje jau daugėja gyventojų ir jiems jau tenka pasistumdyti pečiais. Ir gerai – nuo to pirkėjas tik laimės. „Ford“ nusprendė išnaudoti jau pasiteisinusį kozirį – „Mustang“ vardą.
Ir štai jo sulaukėme – elektrinis „Mustang“ jau čia. Tai – keturių durų visureigis su kupė primenančiu siluetu. „Mustang Mach E“, kaip šis modelis vadinasi, su tikruoju senuoju „Mustang“ beveik neturi nieko bendro. Galbūt tik išvaizdą, bet ir tai – tuos panašumus matome tik todėl, kad „Ford“ liepė juos matyti.
Kodėl pasirinktas šis vardas? Nes tai yra naujas elektromobilis, nauja kompanijos kryptis ir jei tai bent šiek tiek, bent truputį padidins pardavimus, naudoti pasiteisinusį konkurencinį pranašumą tiesiog būtina. Dabar „Mustang“ keičia „Mustang“ šeima“. Jei „Ford“ būtų pristačiusi dyzelinį visureigį, jam „Mustang“ vardas nebūtų lipdomas, o dabar – juk tai taip šviežia ir įdomu, kaip raugintų agurkėlių tortas.
Ir gaila. Nes „Mustang Mach E“ iš tikrųjų dizainu yra įdomus automobilis. Nieko baisaus, kad jis yra įkvėptas „Mustang“ – tai kaip tik yra puikus sprendimas. „Jaguar“ pasinaudojo „F-Type“ pamokomis kurdama savo visureigius. Tik va vardus pakeitė.
Bet „Mustang“ tėra simbolis, tiesa? Na gerai, tegul naujausias „Mustang“ į mokyklą veš vaikus ir jį vairuos tie žmonės, kurie nekenčia visko, kas darė legendinį „Mustang“ šauniu.
O kaip jums „Porsche Taycan Turbo“?
Šis gražuolis „Turbo“ pavadinimą nešioja kaip prekės ženklą, žymintį greičiausias modelio versijas. Tai gal nieko blogo? Galbūt, bet „Turbo“ ženklas ant automobilio kėbulo reiškia, kad kažkur šalia vidaus degimo variklio sukasi ir turbokompresorius. Tik „Taycan Turbo“ jo neturi, nes neturi ir variklio. „Porsche“ teisinasi, kad šį vardą jau turi, naudoja ir jis padės įvesti „Taycan“ į įprastų modelių liniją – juk visi žino, kokie yra „Porsche 911 Turbo“? Na taip, bet „Taycan Turbo“ su juo neturi nieko bendro!
Taigi „Turbo“ nebereiškia nieko, o kaip „Pro“? Na, jei šis žodis ką nors ir reiškė, tai „Apple“ tą prasmę pasiėmė, aplankstė, nublizgino ir ėmė klijuoti kur pakliuvę. Ir ne tik ant telefonų. Nuotraukoje – naujos „AirPods Pro“. Supraskit – visiškai belaidės „Apple“ ausinės, profesionali jų versija.
„Pro“ ausinės irgi nėra tik „geros ausinės“. Tai – garso inžinierių ir muzikantų darbo įrankis. Kitaip tariant, „Pro“ rūšies ausinės yra skirtos profesionalams, kurie gali išnaudoti visą jų potencialą. Na, išskyrus tai, kad dabar „AirPods Pro“ nešioja šį vardą, nors yra tik mėgėjiškos ausinės visiškai netinkamos profesionalams. Audiofilams ir, juo labiau, garsinio turinio kūrėjams, jos netinka.
Bet negi tai yra problema? Tikrai ne. Tai net nėra naujas fenomenas. Kai praeito amžiaus 8-9 dešimtmečiuose sparčiai populiarėjo turbinomis ginkluoti automobiliai, „Turbo“ etikėtės buvo klijuojamos visur nuo saulės akinių iki dulkių siurblių. „Pro“ ženklas ilgą laiką pasirodydavo kaip brangiausios programinės įrangos ženklas, nepriklausomai nuo to, ar tos programos apskritai buvo skirtos profesionalams.
Šie žodžiai tokiu būdu yra tiesiog sunaudojami ir netenka didelės dalies savo prasmės. Ką dabar reikš sakinys „Vairuoju „Mustang“? O jei „Ford“ pavers „Mustang“ visų savo elektromobilių marke? Jei tą patį sviesto gabalėlį ištepsi ant didelės riekės duonos, tai skonio kaip ir nepajusi.
Tai nėra naujas fenomenas ir minėti pavyzdžiai nėra vieninteliai. „Citroën“ taip pasielgė su DS, kuris turėjo būti vienintelis, „Ford Puma“ sugrįžo kaip miesto visureigis, o raidės GT automobilių pasaulyje apskritai gali reikšti bet ką. Tai nėra problema. Tačiau kai kuriuos labai erzina.