Konferencijoje savo išmintimi ir patirtimi dalinsis Dakaro ralio komisarų kolegijos pirmininkas Arnas Paliukėnas, doc. Dr. Vidas Žuraulis, VILNIUS TECH Automobilių inžinerijos katedros profesorius, doc. Dr. Saugirdas Pukalskas, VILNIUS TECH automobilių inžinerijos katedros vedėjas, „Toyota“ dizaineris Tomas Jankauskas, Dr. Corina Apachite, „Continental“ Dirbtinio intelekto ir duomenų programos vadovė ir daugybė kitų mokslo bei technologijų ekspertų.
Išsamią konferencijos programą rasite po šiuo tekstu.
Jei elektra neveikia, ar galima kuo nors kitu pakeisti vidaus degimo variklį?
Jeigu su šiuolaikiniu lengvuoju elektromobiliu jau vairuotojas jau gali gyventi patogiai ir infrastruktūra leidžia keliauti toli, tai sunkusis transportas perėjimui prie švarios energijos dar nėra pasiruošęs. O automobilių sportas, nuo taršos mažinimo netgi kenčia. Kokia ateitis laukia vidaus degimo variklių, ir ar juos dar įmanoma išgelbėti, lapkričio 15 dieną „Vilnius TECH“ universiteto „Plytinės“ rūmuose vyksiančioje „Plug-in 2023“ konferencijoje pasakos ekspertai.
Automobilių sporto neįsivaizduojame be garsiai burzgiančių variklių. Ir panašu, kad tai šiai sporto šakai kiša koją. Pavyzdžiui, Pasaulio ralio kroso čempionatas dar prieš 5 metus buvo sparčiausiai populiarėjančia disciplina: aukščiausioje lygoje varžėsi kelios dešimtys vairuotojų, itin dinamiškas lenktynių formatas surinkdavo dešimtis tūkstančių žiūrovų. 600 AG pasiekiantys visais ratais varomi hečbekai su turbininiais vidaus degimo varikliais vos kilometro ilgio trasoje šokinėjo per tramplynus, skersomis važiavo žvyru, kurį keitė asfalto posūkiai, ir itin aršiai pešėsi tarpusavyje. Išties akį traukiantis renginys.
Tačiau pasaulis keičiasi, prioritetas – tvarumas. Ralio krosas tapo pirmąja pasaulio čempionato disciplina, kuri nusprendė pereiti prie elektros pavaros. Tam šio tipo lenktynės labai tiko: trumpos važiavimų distancijos, elektra turi didelį momentinį sukimo momentą, tad automobiliai galbūt taps net greitesni, be to, daug veiksmo trasoje, tad žiūrovai garso tikriausiai nepasiges. Aukščiausios kategorijos automobiliai tapo elektriniais. Ir didžiausiu augimu pasižymėjusi sporto šaka beveik pranyko iš viešosios erdvės. Paskutiniame etape Pietų Afrikoje prie starto stojo vos 8 automobiliai, žiūrovams nebereikalingos papildomos tribūnos. Europos etapuose daugiau žmonių ateina pažiūrėti senųjų vidaus degimo varikliais varomų modelių kovų, nei naujųjų elektromobilių. Populiarumas krito drastiškai. Elektrinės „Formulės-1“ ekvivalentas „Formula-e“ taip pat eina kryžiaus kelius siekdamas auginti populiarumą, bet tvarus automobilių sportas tiesiog taip nedomina publikos, kaip tradicinės disciplinos.
Konferencijos „Plug-in 2023“ programa
9:00 – 9:30
Kaip automobilių sportas atrodys ateityje? Arnas Paliukėnas, Teisės mokslų daktaras, Tarptautinės automobilių federacijos FIA sporto komisaras.
9:35 – 10:05
Kaip nenužudyti vidaus degimo variklio? Žaliosios degalų alternatyvos
Jurgis Polujanskas, Biodegalų asociacijos prezidentas.
10:10 – 10:40
Ar elektromobiliai išaugo vidaus degimo varikliais varomų automobilių batus? Kokių padangų reikia naujam transportui? Paulius Macevičius, „Continental“ pardavimų vadovas Lietuvoje.
Pertrauka 20 min.
11:00 – 11:30
Elektromobilis patyrė avariją: ar tradiciniai gelbėjimo tarnybų metodai tinka naujos kartos transporto priemonėms? Andrzej Gemra, „Renault Group“ elektromobilumo ekspertas.
11:35 – 12:05
Ką dirbtinis intelektas veikia mūsų automobiliuose? Ir ką jis gali padaryti ateityje? Dr. Corina Apachite, „Continental“ Dirbtinio intelekto ir duomenų programos vadovė.
12:10 – 12:45
Elektromobilių evoliucijos rizikos ir galimybės. Tomas Lizūnas, „Balcia Insurance“ Transporto draudimo produkto vadovas.
Pietų pertrauka 45 min.
13:30 – 14:00
Tvari elektrifikacija. Lūkesčiai, realybė ir kryptis ateičiai. Doc. Dr. Vidas Žuraulis, VILNIUS TECH Automobilių inžinerijos katedros profesorius.
14:05 – 14:35
Ar baterija – loterija? Baterijų ateities perspektyvos. Indrė Tursienė, „Solitek“ produkto vystymo vadovė.
14:40 – 15:10
Lėtas elektromobilių įkrovimas yra greitesnis. Rokas Moraza, „Inbalance Grid“ plėtros vadovas.
Pertrauka 20 min.
15:30 – 16:00
Vandenilis vidaus degimo variklyje? Naujas Vilnius TECH universiteto projektas doc. Dr. Saugirdas Pukalskas, VILNIUS TECH automobilių inžinerijos katedros vedėjas.
16:05 – 16:35
Ateities automobilius kurs dirbtinis intelektas. Tomas Jankauskas, „Toyota“ dizaineris.
16:40 – 17:10
Automobilių evoliucija per „Metų automobilio“ prizmę. Paulius Sviklas, Asociacijos „Lietuvos žurnalistų autoklubas“ valdybos narys.