„Nors dar tik pirma rimta diena, turėjau visko. Ir rankenėlė sulaužyta, ir liemenė iššovus, ir vairas kreivas. Bet lyg ir viskas gerai, esu finiše. Greičio ruožas buvo sudėtingas. Daug kalnų, daug stačių nusileidimų. Ir kritau viename visiškai hard enduro tipo nusileidime. Vidury ruožo, po degalų pylimo, pavijau austrą, kuris vakar buvo antras. Taip ir važiavom kartu, truputį nuo jo pabėgau, bet paskui paklydau, manau ten ir praradau daugiausiai laiko“, – pasakoja Arūnas.
Nuo lyderio Arūnas Gelažninkas atsilieka 14min 5 sekundės. Pirmoje vietoje šiandien – vienas iš lyderių, slovakas Štefan Svitko, iki trečiosios vietos turi
„Tikiuosi negausiu baudų, nes į vieną punktą tikrai atvažiavau ne iš tos pusės, bet lyg ir viską surinkau. Galiausiai austras nesustojo įsipilti kuro, ir kai važiavom kartu, jis tiesiog sustojo. Finišuodamas ir kritau. Šiaip viskas gerai, motociklą sutvarkysim. Reiks pakeisti rankenėles, vairą patiesinti ir pakeisti liemenės užtaisus, kad veiktų“, – sako sportininkas.
Rytoj motociklininkų iš viso laukia 343 kilometrai, iš jų net 210 km greičio ruožų. Organizatoriai kelio knygose pažymėję daugybę įspėjamųjų ženklų, tai leidžia suprasti apie dar sudėtingesnę, trečią dieną.
Primename, kad Graikijos ralis vyksta jau 11 metus iš eilės. Arūnas yra pirmasis Lietuvos atstovas, dalyvaujantis šiame ralyje.
Graikijos ralyje - motociklininkų žvaigždynas
Šiame ralyje yra dalyvavę gera sauja Dakaro dalyvių, pavyzdžiui, KTM komandos vadovas Jordi Viladomus, lenkų lyderis Maciej Giemza, 5 vietą Dakaro ralyje iškovojęs slovakas Štefan Svitko, Wesley Pitensas taip pat dalyvauja ir kiti stiprūs sportininkai.
Būtent Svitko, kuris ir Dakaro Ralyje važiuoja be gamyklinės komandos ir yra stipriausias iš visų „sau dirbančių“ motociklininkų, Graikijos ralį laimėjo tris kartus. Todėl Balkanų pusiasalio trasose jaučiasi kaip namie.
„Tikėjausi enduro tipo trasų, kalnų, matau, kad greičio ruožai – techniški. Žinau savo silpnąsias vietas, todėl mano kaip profesionalo tikslas – jas tobulinti. Čia galioja taisyklė, kad motociklininkai nuolat privalo išlaikyti maksimaliai aukštą lygį. Deja, mums niekada neužteko ir neužteks vos kelių varžybų per metus“, – prieš startą sakė Arūnas Gelažninkas.
Pandemija vis dar smarkiai kiša pagalius į ratus
Lietuvis šį ralį vertina kaip treniruotę prieš Dakaro ralį. Deja, kol kas tikslaus ir aiškaus atsakymo ar dalyvaus Dakare, vienintelė Lietuvos motociklininkų komanda neturi. Ir visa tai dėl pasaulinės COVID-19 pandemijos padarinių.
„Tai puiki treniruotė pasiruošimui, nes reiks važiuoti septynias dienas. Savaitė važiavimo galima sakyti – pusė Dakaro ralio. Todėl tai puiki treniruotė jei tik pavyks startuoti 2022 Dakaro ralyje“, – viliasi Arūnas.
Graikijos ralis vyksta jau 11 kartą. Šio ralio organizatorius Lietuvos motociklininką dalyvauti ralyje kvietė dar 2019 metais po to, kai Arūnas laimėjo „Tuareg“ ralį Alžyre. Dėl įvairių aplinkybių į ralį Arūnui pavyko atvykti tik šiais metais.
Šis ralis skirtas tik motociklininkams, todėl laikomasi šiek tiek kitokių saugumo taisyklių. Trasos – siauros ir slidžios, todėl lietus trasą padarytų pavojingesne. Dėl šios priežasties organizatoriai itin atidžiai stebi oro sąlygas. Per septynias dienas sportininkai iš viso nuvažiuos 1430 kilometrų, iš kurių 1171 kilometras – greičio ruožų.