„Nemuno žiedo“ infrastruktūra
Visų pirma, norėčiau priminti gerbiamiems „Autoplius Fast Lap“ lenktynių organizatoriams, kad šiai dienai VšĮ „Nemuno žiedas“ neturi net teorinės galimybės pasiūlyti daugelio paslaugų, kurias galima gauti išsivysčiusių valstybių lenktynių trasose, kadangi jų tiesiog nėra mūsų komplekse. Užuot skundęsi, galėtumėte kartu pasidžiaugti progresu, nes perėmus vadovavimą nebuvo net pačių elementariausių trasai būtinų atributų.
Mes plečiame savo teikiamų paslaugų paketą, investuodami į naujas paslaugas bei įsigydami inventorių, kurio sėkmingai naudojasi lenktynių organizatoriai. Kaip pavyzdį galiu pateikti itin svarbią renginių organizatoriams paslaugą „Wi-Fi“ internetą – tai, ko negali pasiūlyti Poznanės lenktynių trasa Lenkijoje, atitinkanti tarptaurinės automobilių sporto federacijos FIA „grade III“ lygį.
„Nemuno žiedo“ kainodara
Tai, jog viešojoje erdvėje pasirodė teiginiai, jog mūsų trasa yra brangiausia trasa Baltijos šalyse, nėra tiesa. Mūsų trasos nuomos kaina yra žemiausia visose Baltijos šalyse – bazinė žiedinių lenktynių trasos nuoma, į kurią įeina visas kompleksas, išskyrus naujai įrengtą „Drit“ trasą, yra 900 eurų už vieną renginio dieną. Norint papildomai išsinuomoti ir „Drift“ trasą, reikia sumokėti dar 300 eurų už vieną renginio dieną.
Skaičiai čia labai paprasti – jei renginyje apsilanko 4000 žiūrovų ir važiuoja 150 dalyvių, mokestis už lenktynių trasą sudaro mažiau nei 2 proc. visų iš bilietų surinktų pajamų
Tačiau, jei organizuojate ne tik lenktynes, bet ir pramoginį renginį, turite suprasti, kad papildoma infrastruktūra teks pasirūpinti patiems. Taip, deja, mūsų trasa neturi tiek biotualetų, kiek reikia individualiai „Fast Lap“ lenktynių organizatoriams, kurių renginiuose apsilanko nuo 3 iki 5 tūkstančių žiūrovų, taip pat neturime ir scenos, kuri yra reikalinga šiam renginiui. Be abejo, kitų šalių lenktynių trasos tai turi. Iškyla tik vienas klausimas – ar neatrodo absurdiška, kuomet bilietas į lenktynes kainuoja 10 eurų, o trasos nuomos kaina yra viso labo 900 eurų? Skaičiai čia labai paprasti – jei renginyje apsilanko 4000 žiūrovų ir važiuoja 150 dalyvių, mokestis už lenktynių trasą sudaro mažiau nei 2 proc. visų iš bilietų surinktų pajamų. Mes manome, kad tai neadekvatu, todėl VšĮ „Nemuno žiedas“ tokią kainodarą taiko tik jei į renginį įėjimas yra nemokamas.
Jei į renginį įėjimas yra mokamas, mes manome, kad yra sąžininga bei proporcinga prisidėti prie šio objekto išsaugojimo didesne nei bazine suma. Mes nepasisakome už fiksuotą aukštą kainą mūsų klientams ir siūlome lanksčią atsiskaitymo už suteiktas paslaugas sistemą – sutartą dalį už parduotų į renginį bilietų skaičių. Tuomet mes siūlome kompromisą arba fiksuoti didesnę trasos nuomos kainą, kadangi įėjimas į lenktynes žiūrovams yra mokamas, arba prisidėti prie trasos vystymo kitais būdais.
Taip ir įvyko šį kartą – renginio organizatoriai „Autoplius Fast Lap“ sutiko dalį sumos sumokėti į VšĮ „Nemuno žiedas“ sąskaitą bei už kitą dalį lėšų atlikti trasos saugumo gerinimo darbus. Šiuo atveju reikėtų suprasti vieną labai svarbų dalyką – tai tokiame kontekste yra pateikiami faktai apie „Autoplius Fast Lap“ vykdomus darbus. Jei dalis atsiskaitymo už VšĮ „Nemuno žiedas“ suteiktas paslaugas yra sumokama pavedimu į įstaigos banko sąskaitą, o dalis atsiskaitymo už paslaugas yra sumokama barteriniais mainais, t.y. įrengiant 92 metrus apsauginių atitvarų, šiuo atveju, mūsų nuomone, yra tiesiog įvykdomi įsipareigojimai už trasos nuomą vienokia ar kitokia forma.
Labai svarbu paminėti ir trasų nuomų įkainius, kurie yra kitose valstybėse – kaip pavyzdį galiu pateikti Čekijos „Most“ lenktynių trasą, kurios nuomos kaina savaitgaliui yra 53 000 eurų. Čekijos lenktynių trasą pasirinkau neatsitiktinai – šalies makroekonominiai rodikliai yra panašūs į Lietuvos, taigi, tikriausiai niekam net nekyla abejonių ar klausimų kiek gali kainuoti išsinuomoti, pavyzdžiui, Vokietijos „Hockenheim“ lenktynių trasą. Taip, Čekijos „Most“ yra FIA „Grade II“ lygį atitinkanti lenktynių trasa, tačiau nuomos kaina skiriasi daugiau nei 29 kartus!
Pavyzdį norėtųsi pateikti labai paprastą – Autoplius.lt portale už 1000 eurų mes galime nesunkiai rasti „Mercedes-Benz 123” modelio automobilį o už 29 kartus didesnę sumą mes randame taip pat „Mercedez-Benz” , tačiau tai GL 350 modelis.
Taigi, jei Jums automobilyje už 1000 eurų labai norėsis, pavyzdžiui, geros garso ir vaizdo sistemos, deja, ją reikės įsigyti papildomai. Taigi, reikėtų suvokti, ką mes perkame ir kiek už tai mokame.
„Nemuno žiedo“ investicijos
„Nemuno žiedo“ trasos atveju iš vienos pusės yra reikalaujama atlikti darbus ir pateikti trasą, atitinkančią aukščiausius standartus, tačiau kita vertus kaina, už kurią yra nuomojama lenktynių trasa, net dalinai neatperka sąnaudų, kurios yra patiriamos paruošiant mūsų trasą pagal LASF saugaus eismo varžybų komiteto įpareigojimus. Juk per visą sezoną „Nemuno žiede“ įvyksta 2 LASF žiedinių lenktynių etapai, kurie mūsų trasai sugeneruoja mažiau nei 10 proc. pajamų, reikalingų investuoti į trasos priežiūrą? Kokiais finansavimo šaltiniais tuomet mums atlikti likusius daugiau nei 90 proc. darbų?
Žemiau pateikiame diagramą, atvaizduojačią tik investicijų į infrastruktūros darbus šiais metais, apimtis:
Investicijos į VšĮ „Nemuno žiedas“ infrastruktūrą 2015 m. sausį-rugpjūtį | ||
---|---|---|
Finansavimo šaltinis | Suma | Procentai nuo visos sumos |
Ūkinė-komercinė VšĮ „Nemuno žiedas“ veikla | 60 000 Eur | 71 proc. |
Kūno kultūros ir sporto rėmimo fondas | 22 000 Eur | 26 proc. |
LASF žiedinių lenktynių organizatorių investicijos | 3 000 Eur | 3 proc. |
Informacinis šaltinis: VšĮ „Nemuno žiedas“
Suprantama, tai labai jautri tema automobilių bei motociklų sportą kultivuojantiems sportininkams bei renginių organizatoriams, taip, sutinku, kad negalima visko vertinti tik iš finansinės perspektyvos, juk kalba eina apie sporto šakos vystymą valstybėje. Tačiau kyla labai paprastas klausimas – kokiomis lėšomis atlikti numatytus darbus? Natūralu, kad tokiu atveju mes esame priversti ieškoti kūrybiškų ir kartais renginių organizatoriams nepatinkančių sprendimo būdų, kokiais finansavimo šaltiniais atlikti numatytus darbus, kadangi ojektas šiai dienai neatitinka jokių reikalavimų, keliamų lenktynių trasoms ir kasmet į jo priežiūrą privalome investuoti dešimtis tūkstančių eurų.
VšĮ „Nemuno žiedas“ pajamų struktūra | ||
---|---|---|
Pajamų šaltinis | Suma | Procentai nuo visos sumos |
VšĮ „Nemuno žiedas“ organizuoti renginiai ir treniruotės | 34 000 Eur | 57 proc. |
VšĮ „Nemuno žiedas“ ir „Taikos drag'ai“ organizuojamų renginių pajamos | 8 000 Eur | 13 proc. |
Reklamos sutartys | 7 000 Eur | 12 proc. |
Kitų renginių organizatorių sugeneruotos pajamos | 11 000 Eur | 18 proc. |
Informacinis šaltinis: VšĮ „Nemuno žiedas“
Tikiuosi organizatorių supratingumo ir nuoširdaus noro prisidėti prie visų mylimo „Nemuno žiedo“. Juk visi žinome, kokioje situacijoje teko perimti trasą ir kokia patobulėjusi, net ir slegiama milžiniškų skolų, ji yra dabar. Noriu dar kartą pabrėžti – esame atviri visiems konstruktyviems pasiūlymams ir maloniai laukiame ne tik „Autoplius Fast Lap“ lenktynių organizatorių, tačiau ir kitų organizatorių prisidėjimo prie vienintelės Lietuvoje žiedinių lenktynių trasos išsaugojimo.
Taip pat noriu pateikti visuomenei sąrašą 100 VšĮ „Nemuno žiedas“ nuveiktų darbų. Šį sąrašą galite rasti „Nemuno žiedo“ tinklalapyje paspaudus čia. Noriu akcentuoti, kad tai tik darbų, atliktų per 2015 metų pirmuosius 8 mėnesius, sąrašas. Tebūnie tai tik 100 atliktų darbų per mažiau nei metus sąrašas, tačiau tegul jie tampa simboliu lenktynių organizatoriams, kad neatsižvelgiant į viešojoje erdvėje pasirodančią, mūsų nuomone, ne visuomet teisingai pateikiamą informaciją apie mus, rezultatą mes pasiekiame.