Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

„Aston Martin“ istorija: nuo meilės lenktynėms iki populiarumo kino ekranuose

„Nuo pat pirmų savo gyvavimo dienų „Aston Martin" automobilių entuziastus nuolat džiugino išskirtiniais bei atsisukti priverčiančiais automobiliais. Žvelgiant į „Aston Martin" istoriją, tai yra tikras britiškos inžinerijos pasididžiavimas. Rafinuotas stilius ir nežabota galia – tai kombinacija, kuriai išties sunku atsispirti", – sako oficialaus „Aston Martin" atstovo Lietuvoje „Exclusive Luxury Auto", priklausančios įmonių grupei „Modus Group" pardavimų vadovas Mantvydas Žilinskas.
„Aston Martin“ istorija
„Aston Martin“ istorija / Gamintojo nuotr.

Pirmieji automobiliai – tik lenktynėms

„Aston Martin" istorija prasideda 1913-iais metais Londone. Automobilių dirbtuvėse mechanikais dirbę Lionelis Martinas ir Robertas Bamfordas buvo tikri automobilių entuziastai. Savaitgaliais jie dalyvaudavo Aston Clintono kaimelio „hill climb" stiliaus lenktynėse. Jose, kaip jau galima suprasti, reikėjo kuo greičiau įvažiuoti į Astono kalvą. Taip Lionelis ir Robertas greitai suprato, kad taisyti ir pardavinėti nuobodžius automobilius yra ne jiems. Pirmas jų žingsnis – sudėti keturių cilindrų „Coventry Simplex" variklį į 1908 metų „Isotta Fraschini" kėbulą . Taip 1915 metais buvo pagamintas pirmas „Aston Martin" automobilis.

Tačiau tais pačiais metais prasidėjo Pirmasis pasaulinis karas ir Lionelis su Robertu, sustabdę verslą, stojo į britų kariuomenės gretas. 1919 metais jie grįžo į Londoną ir jau kitais metais sukūrė naują automobilį. Netrukus iš įmonės pasitraukė Robertas ir Lionelis pradėjo ieškoti partnerių. Taip prie „Aston Martin" savo lėšomis prisijungė lenktynininkas ir inžinierius Louis Zborowskis. „Green Pea", „Razor Blade", ir „Halford Special" vardais pavadinti „Aston Martin" automobiliai jau 1922 metais dalyvavo Prancūzijos „Grand Prix" lenktynėse. Negana to, tais pačias metais Brooklando (Didžioji Britanija) ovalioje trasoje jie pagerino pasaulio greičio ir automobilio ištvermės rekordus.

Kultiniai modeliai ir DB inicialai

Nepaisant to, kad nuo pat 1925 metų „Aston Martin" išgyveno ne pačius stabiliausius laikus, kurti išskirtinių automobilių jie nenustojo. 1947 metais vieną iš jų sukurtų prototipų „Aston Martin Atom" išbandęs Deividas Brownas, nusprendė įsigyti kompaniją. Šis žingsnis buvo toks svarbus „Aston Martin" istorijoje, kad iki šių dienų GT klasės modeliai vadinami DB inicialais.

D.Brownas, kaip ir daugelis dirbę su „Aston Martin", buvo tikras lenktynių mylėtojas. Pirmieji DB serijos automobiliai buvo prabangūs ir skirti važiuoti greitai. Po rafinuotu dizainu ir ikona tapusiomis grotelėmis slypėjo lenktynių trasose ištobulinta inžinerija. Buvo išleisti keli lenktynėms skirti modeliai. Vienas jų – „Aston Martin DBR1" – 1959 metais laimėjo 24 valandų Le Mano, Niurburgringo ir „Tourist Trophy" lenktynes. Iki tol tai buvo pavykę tik „Ferrari".

Pergalės lenktynių trasose padėjo atkreipti ne tik lenktynininkų dėmesį. Vienas svarbiausių momentų ne tik DB serijos, bet ir „Aston Martin" istorijoje – debiutas Jameso Bondo filmų serijoje. „Goldfinger" dalyje pasirodęs stilingas ir prabangus sidabrinis DB5 buvo apginkluotas kulkosvaidžiais ir raketomis, turėjo katapultą ir kitų slaptajam agentui būtinų atributų. Iki pat šios dienos įvairūs „Aston Martin" modeliai sudalyvavo daugiau nei pusėje visų Bondiados dalių.

„Ford" era ir kelionė į naujas rinkas

Iki pat 1991-ųjų „Aston Martin" automobilius gamino rankomis, o kėbulo dalis gamindavo su mechaninėmis staklėmis. Modernios serijinės gamybos laikais tai buvo labai nekonkurencinga. Todėl gamintoją nusipirko „Ford" ir naujoje gamykloje pradėjo gaminti DB7 modelį. Gamyba taip pagreitėjo, kad 1995 metais buvo pagaminta 700 DB7 modelių, 1998-iais pro gamyklos vartus išriedėjo 2000 automobilių, o 2002-iais apimtys išaugo iki 6000 automobilių per metus.

Spartėjant Kinijos ekonomikos augimui visi prabangių ir greitų automobilių gamintojai greitai pastebėjo naują rinką. Tai suprato Davidas Richardsas, kuris su keliais investuotojais 2007 metais nusiperka „Aston Martin" ir nusprendžia verslą plėsti į Rytus. Tuo metu jis buvo baigęs profesionalaus lenktynininko karjerą ir vadovavo lenktynių inžinerijos komandai „Prodrive". Kaip ir reikia tikėtis iš Pasaulio ralio čempiono, pasirinkta strategija buvo unikali. Norėdami Kinijos rinkai pristatyti „Aston Martin" galimybes ilgose kelionėse, jie tai pademonstravo daugiau nei 15 tūkstančių kilometrų kelione nuo Tokijo iki Londono. Projektas buvo toks sėkmingas, kad po trijų mėnesių „Aston Martin" atvėrė atstovybes Šanchajuje ir Pekine.

Plėtra ir nauja era

Šiuo metu „Aston Martin" užtikrintai žengia į naują erą. 2019-ųjų vasarą atidaryta Velse nauja gamykla, kurioje pradėtas gaminti pirmas kompanijos SUV – „Aston Martin DBX" gamybai. Ateityje čia planuojama ir naujų „Lagonda" modelių gamyba.

Reikšmingu įmonės istorijoje įvykiu tapo 2020-iais Kanados milijardieriaus ir automobilių entuziasto Lawrence'o Strolo žingsnis – kartu su investuotojų konsorciumu jis įsigijo dalį „Aston Martin" akcijų ir užtikrino 216 mln. eurų investiciją, o kartu su kitų dalininkų investicijomis, ši suma padidėjo iki beveik 580 mln. eurų. Išlaikyti ir glaudūs ryšiai su „Daimler AG" koncernu, todėl „Aston Martin" automobiliuose ir toliau bus naudojamos naujausios bei pažangiausios technologijos.

„Aston Martin" naujoje eroje ir toliau plečia savo veiklos geografiją. 2021 m. gegužę.„Exclusive Luxury Auto", priklausanti „Modus Group" įmonių grupei, gavo teisę Lietuvoje oficialiai prekiauti „Aston Martin" automobiliais. Čia bus galima ne tik įsigyti, bet ir prižiūrėti savo „Aston Martin" pagal griežčiausias gamintojo specifikacijas. „Aston Martin" salonas duris pravers „Quadrum" verslo centre Vilniuje, kur įsikurs šalia prabangiųjų „Bentley" ir „Maserati" prekės ženklų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos