„Aston Martin“ krosoveris DBX: prabanga su sportinio automobilio dvasia

„Aston Martin" ilgiau nei šimtmetį gamino išskirtinai tik prestižinius sportinius automobilius. Tačiau gamintojas verčia naują savo istorijos lapą ir pristatė savo naująjį SUV modelį DBX. Planuojama, kad sparnuotąjį britų prekės ženklą jis pakels į naujas aukštumas visame pasaulyje. Lietuvoje modelis pasirodė gegužės mėnesį.
„Aston Martin“ krosoveris DBX
„Aston Martin“ krosoveris DBX / Aston Martin nuotr.

„Dėl DBX modelio jaučiamės panašiai kaip „Aston Martin". Jiems tai visiškai naujas modelis, kuris gerokai skiriasi nuo gamintų iki tol, mums tai pirmi metai, kai pradedame prekiauti „Aston Martin". Neabejoju, kad DBX susilauks daugiausiai simpatijų Lietuvoje, nes net ir būdamas itin praktiškas, tiesiog spinduliuoja šio britų gamintojo grožio pajautimu ir sportiškumu", – pasakoja „Modus Group" valdomos „Exclusive Luxury Auto" pardavimų vadovas Mantvydas Žilinskas.

Modelis naujas, vertybės – tos pačios

DBX istorija prasideda nuo visiškai švaraus lapo. 2015 metais buvo sukurti pirmi brėžiniai, o po kelių metų jam skirta nauja „Aston Martin" gamykla. Jo kėbulas pagamintas naudojant klijuoto aliuminio technologiją. Ją „Aston Martin" naudoja sportinių modelių gamybai, todėl DBX konstrukcija lengva ir itin standi. Ši nauja platforma leidžia mėgautis ypatinga DBX dinamika kelyje ir bekelėje. Taip pat jis suprojektuotas taip, kad tiek vairuotojas, tiek keleiviai galėtų mėgautis vienu erdviausių salonų šiame segmente.

Tuo tarpu salone naudojamos medžiagos leidžia susikurti tokį interjerą, kuris geriausiai atspindėtų vairuotojo asmenybę: išskirtinės kokybės medis, kompozitinės medžiagos ir metalinės apdailos. Kai kurios medžiagos čia panaudotos pirmąkart automobilių rinkoje. Kaip, pavyzdžiui, medžiaga pagaminta iš 80 proc. vilnos arba lino kompozitas, kuris be savo išskirtinės išvaizdos dar yra atmaina anglies pluoštui. Šios apdailos supa vairuotojo vietą, kur ryškiausiai matos 12 colių informacinis ekranas, pakeitęs įprastą prietaisų skydelį. Atmosferą salone padeda sukurti specialus apšvietimas, kuris turi 64 skirtingas spalvas.

„Aston Martin" dizaineriams teko nelengva užduotis – perkelti sportinių automobilių eleganciją į SUV pasaulį. Tačiau jau iš tolo matyti, kad DBX yra tikras „Aston Martin": nuo ikoniškųjų DB grotelių ir skulptūriškų profilio linijų iki į galinius žibintus įsiliejančio galinio aptako, kuris primena „Vantage" modelį.

Kaip ir sportiniuose automobiliuose – daugelį linijų čia padiktavo aerodinamika. Pavyzdžiui, dieniniai DBX žibintai yra integruoti į oro įsiurbimo angas, kurios nukreipia orą virš priekinio rato bei aušina stabdžius. Oras nekliudomai gali judėti virš stogo ir galinių sparnų, kurie srautą nukreipia į galinį aptaką. Šis sprendimas padidino automobilio stabilumą, o galinis stiklas nusivalo savaime, jei važiuojama pakankamai greitai. Negana to, aerodinaminiai sprendimai pasitarnavo ir keleivių komfortui: „Aston Martin" inžinieriai pasiekė, kad triukšmas salono nepasiektų net važiuojant greitai.

Duoklė sportiškumui

Adaptyvioji pneumatinė pakaba veikia kartu su elektrine kėbulo stabilumo sistema „eARC". Pastaroji posūkiuose slopina kėbulo svyravimą, todėl DBX savo dinamika primena sportinį automobilį. Tuo tarpu elektra valdomi amortizatoriai gali akimirksniu keisti savo kietumą, pagal vairuotojo pasirinkimą arba kelio sąlygas. Ši sofistikuota adaptyviosios pneumatinės pakabos, amortizatorių ir „eARC" sistema užtikrina maksimalų komfortą ir dinamiką, net kai su DBX važiuoja 5 keleiviai ir visi jų daiktai. „Aston Martin DBX" prošvaisą galima padidinti 45 arba sumažinti 50 mm. Vairuotojas tai gali rinktis ne tik pagal tai, kokiais keliais važiuoja, tačiau ir praktiškumo sumetimais, pavyzdžiui, norint lengviau sukrauti lagaminus.

„Aston Martin DBX" turi 4 litrų V8 variklį su dviguba turbina. Pastarasis montuojamas į sportinius DB11 ir „Vantage" modelius. Jo 550 AG galia buvo specialiai suprogramuota, kad atitiktų DBX dinamiką. Įsibėgėti iki 100 km/val. jam užtruks tik 4,5 sekundės. Be jokios abejonės, „Aston Martin" garso neįmanoma supainioti su niekuo kitu. Tačiau vienu klavišo paspaudimu išmetimo garsas gali būti sumažintas iki rafinuotesnio skambesio. Negana to, DBX variklis turi cilindrų išjungimo technologiją, kuri važiuojant ramiai leidžia naudoti tik pusę variklio cilindrų ir tai gerokai sumažina sąnaudas ir emisijas.

Tam, kad DBX važiuotų kaip tikras sportinis automobilis, jo visų varančiųjų sistema veikia kartu su aktyviu centriniu ir elektra valdomu galiniu riboto slydimo diferencialu. Tuo tarpu būtent Šiam modeliui sukurta vairo sistema, sureguliuota taip, kad į vairuotojo komandas reaguotų kaip sportinis automobilis. Būtent dėl to „Aston Martin DBX" leidžia mėgautis vairavimu bet kokiomis sąlygomis.

Prisitaiko prie gyvenimo būdo

Akivaizdu, kad DBX dvasia yra sportinė, tačiau jis niekada nenustoja būti praktišku SUV. Net ir standartinėje komplektacijoje vairuotojui padeda visos įmanomos aktyvaus saugumo sistemos. Galima ne tik pasirinkti unikalią spalvą ar apdailas, tačiau ir originalių aksesuarų pagalba automobilį pritaikyti savo būdui. Pavyzdžiui, pasirinkus „Pet" paketą, automobilio bagažinėje bus sumontuotas nešiojamas plautuvas, kuris pravers po pasivaikščiojimo su šunimi. Taip pat galima rinktis „Snow" paketą, kuris turi specialius šildytuvus slidininko batams, kad kitą nuotyki galėtumėte pradėti maksimaliai maloniai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs