„Ferrari F355“
Kai kurie automobiliai būna tokie tobuli, kad juos pakeičiantiems modeliams tenka sunki užduotis – ne tik pakartoti pirmtako sėkmę, bet ją dar ir pagerinti. Taip nenutiko su „Ferrari 348“. Kartais šis modelis pavadinamas blogiausiu kada nors sukurtu „Ferrari“ automobiliu.
Tačiau jis evoliucionavo į stulbinantį F355, kuris turėjo 3,5 l darbinio tūrio V8 variklį, išvystantį 375 AG. Kėbulas bei važiuoklė buvo gerokai patobulinti, tad F355 nei viena vieta nepriminė nesėkmingo savo pirmtako. F355 buvo toks sėkmingas modelis, kad net ir šiandien kalbama, jog jis išgelbėjo tuomet kūrybingų idėjų trūkumą jautusią „Ferrari“ kompaniją.
„Peugeot 208 GTi“
Kai 306 GTi modelis pasirodė niekam tikęs, žmonės „nurašė“ „Peugeot“ kaip nesugebančius pagaminti smagaus „hot hatch‘o“ – paskutinis toks jų automobilis buvo legendinis 205 GTi. Tačiau nepraėjo nei šimtmetis ir pasirodė 208 GTi. Jis turi aštrų variklį, jautrią ir gerai suderintą važiuoklę, ir „Peugeot“ vėl vadinamas visaverčiu „hot hatch‘ų“ gamintoju.
Pertrauka greitų automobilių gamyboje pasijuto: 208 GTi nėra toks šaunus automobilis kaip, pavyzdžiui, „Ford Fiesta ST“, tačiau tai – didelis žingsnis į priekį.
Be 208 GTi, „Peugeot“ savo gamoje turi RCZ-R bei 308 GTi modelius, kurie pasiruošę patvirtinti seną teiginį, kad geriausi „hot hatch‘ų“ gamintojai – prancūzai.
„Jaguar F-Type“
Po ilgų metų bandant kurti retro išvaizdą turinčius, tačiau technologiškai nepažangius automobilius (pvz., X ir „S-Type“), „Jaguar“ prieš kelis metus privertė automobilių gerbėjų širdis plakti stipriau pristatydami XJ bei XF sedanus. Tačiau automanų širdys vis dar liūdėjo, kadangi sportiškiausias „Jaguar“ automobilis buvo keturių durų sedanas.
Laimės valanda atėjo. Naujasis „F-Type“ turi aliumininę važiuoklę, beprotiškus V6 ir V8 (542 AG) variklius ir stulbinančią išvaizdą. Lenktynių trasoje jis niekada nepavys „Porsche 911“, bet tai niekam ir nerūpi. „F-Type“ yra būtent toks automobilis, kurio receptą daktaras išrašė „Jaguar“ kompanijai 2010-aisiais.
„Volkswagen Golf GTi MkV“
Ketvirtos kartos „Golf GTi“ kiek sumenkino GTi vardą „Volkswagen“ automobiliuose. Šios trys raidės buvo pridedamos prie septynių modelio versijų, iš kurių viena turėjo 2 l darbinio tūrio atmosferinį variklį, išvystantį 115 AG ir įsibėgėjantį iki 100 km/val. per daugiau nei 10 sekundžių. Neblogas GTi, ar ne?
Tačiau „Volkswagen“ pasitaisė. Penktos kartos „Volkswagen Golf GTi“ yra fantastiškas automobilis, savo laiku sulaukęs pagyrų iš viso pasaulio žurnalistų už puikias valdymo savybes ir labai lankstų 2 litrų darbinio tūrio variklį su turbina.
„Mazda MX-5“
Trečios kartos „Mazda MX-5“ nebuvo blogas automobilis. Jis vis dar turėjo „fun to drive“ faktorių ir kainavo mažiau už daugelį sportiškų automobilių, tačiau tai nebebuvo tas labai lengvas ir fantastiškai valdomas MX-5. Jį netgi buvo galima užsisakyti su elektra pakeliamu stogu.
Ketvirtoji karta yra visiškai kitokia – ji tarsi grįžo prie ištakų. Automobilis yra 30 cm trumpesnis už trečios kartos MX-5 ir apie 100 kg lengvesnis – tuščio naujausios kartos MX-5 masė yra apie 1000 kg. Naujoji MX-5 neturi elektra pakeliamo stogo, kaip ir „hard-top“ versijos. Jokio svorio pertekliaus. Automobilių entuziastai tai įvertins.
„Toyota GT86“
„Toyota“ per savo istoriją yra pagaminusį gausybę fantastiškų automobilių. Vidurnaktį prikeltas automanas išvardins „Supra“, „Celica GT4“, MR2, „Corolla AE86“ modelius, tačiau visi jie dingę jau dešimtmetį. Taip, daug metų iki GT86 atsiradimo „Toyota“ gamino tik nuobodžius šeimyninius sedanus ir hečbekus bei pelnė ne vieną nuobodžiausio automobilių gamintojo titulą.
Viskas radikaliai pasikeitė 2012-aisiais, kai „Toyota“ kartu su „Subaru“ pristatė savo bendros kūrybos vaisių – GT86 (arba „Subaru BRZ“). Puikiai valdomas, užpakalinius varančius ratus, blokiruotę bei atmosferinį variklį turintis automobilis susilaukė begalės pagyrų visame pasaulyje. Nors šis modelis yra peikiamas dėl negalingo atmosferinio variklio, kitos jo ypatybės užglaisto šį trūkumą. Kone svarbiausia jų – kaina.
„Ford Mustang“ (V karta)
Šiandien yra aptarinėjamas šeštosios kartos „Mustang“ modelis – legendinės „Pony“ automobilių klasės įpėdinis. Tačiau „Mustang“ šlovės laurai priklauso būtent penktosios kartos automobiliui.
Trečia karta priminė „Ford Sierra“, ketvirtoji buvo šiaip negraži, o penktosios kartos „Mustang“ grįžo prie ištakų: agresyvi išvaizda, galingas V8 ir pripažinimas visame pasaulyje.
„Honda Civic Type-R“
Mažai žmonių šiame pasaulyje yra vairavę naujausios kartos „Honda Civic Type-R“, tačiau galima neabejoti, kad „Honda“ pažadai yra išpildyti. Vien jo kūrimas patvirtina faktą, kad „Honda“ nori garsėti kaip mokanti gaminti greitus hečbekus, o 302 AG variklis tai patvirtina.
Naujasis „Type-R“ truputį primena „Toyota GT86“. Pastarasis modelis žymi „Toyota“ grįžimą į smagių automobilių kūrimą lygiai taip pat, kaip „Civic Type-R“ – „Honda“ norą pasivaržyti. Vis tik pastaraisiais metais sportiškų „Honda“ modelių iš esmės nebuvo, o dar visai nesena istorija prisimena modelius kaip „Prelude“, „Integra“, VTi, CRX ar NSX. Beje, naujos kartos NSX kūrimas taip pat jau „prie pabaigos“ – dar keli štrichai, ir jį išvysime „Honda“ salonuose.