Neplanuotos prastovos yra viena didžiausių problemų, su kuria susiduria transporto įmonės. Be nepatogumų vairuotojui, prastovos taip pat reiškia neplanuotas išlaidas, prarastas pajamas, o blogiausiu atveju – ir prarastą reputaciją užsakovo akyse.
„Transporto paslaugų verslas jau dabar turi tenkintis itin nedidelėmis pelno maržomis, tad neplanuotos prastovos transporto įmonėms gali atsiliepti itin skaudžiai. Todėl turime kuo tiksliau žinoti prastovas sąlygojančias priežastis ir padėti klientams bei vairuotojams didinti veiklos efektyvumą ir pelningumą“, – sako Hayderis Wokilas, „Volvo Trucks“ kokybės ir eksploatacinės parengties direktorius.
Siekdami gauti daugiau žinių apie transporto įmonių našumo didinimo galimybes, „Volvo Trucks“ penkerius metus vykdė tyrimą, kuriame buvo analizuojami realūs duomenys, surinkti iš 3500 sunkvežimių. Šių autentiškų statistinių duomenų pagrindu kompanija atliko sudėtingas kompiuterines simuliacijas, leidusias sukurti įvairias situacijas ir analizuoti kaip, kodėl ir kada sunkvežimiai patyrė neplanuotų prastovų. Šio tyrimo tikslas buvo suprasti, dėl ko kyla prastovos ir kaip galima jų išvengti.
„Studija aiškiai parodė, kad galėdami realiu laiku stebėti sunkvežimio darbą bei jo svarbiausių komponentų būklę, galima geriau planuoti techninės priežiūros darbus. Esame tikri, kad prastovas galime sumažinti net 80 proc., jei sunkvežimio techninė priežiūra atliekama laiku ir pagal realią jo būklę,“ – sako Hayderis Wokilas.
Internetu susieti sunkvežimiai gali visiškai išvengti nenumatytų prastovų
Viena iš svarbiausių sąlygų, leidžiančių sumažinti neplanuotų prastovų skaičių, yra galimybė numatyti techninės priežiūros poreikius konkrečiam sunkvežimiui. Tai galima padaryti, kadangi šiuolaikiniai sunkvežimiai yra internetu susieti su serviso centru.
„Turėdamas galimybę nuotoliniu būdu ir realaus laiko režimu stebėti sunkvežimį, technikas gali pasiūlyti atvykti į serviso centrą gerokai prieš įvykstant gedimui bei iš anksto užsakyti reikiamas dalis.
Ne mažiau svarbu yra tai, kad serviso specialistas gali ir atidėti numatytą vizitą į servisą, jei svarbiausi sunkvežimio komponentai dėvisi lėčiau, nei planuota, taip sutaupydamas nemažai laiko transporto įmonei bei vairuotojui,“ – sako Hayderis Wokilas.
Nors „Volvo Trucks“ šioje srityje jau sukaupė daug patirties, Hayderio Wokilo nuomone prevencinės techninės priežiūros vystymas dar yra kūdikystės stadijoje. „Šioje srityje matome milžinišką potencialą. Internetu susieti sunkvežimiai yra tiesus kelias siekiant visiškai išvengti neplanuotų prastovų,“ – sako jis.