Naujasis „Ateca“ žymiai prisidėjo prie SEAT pardavimų augimo. Nuo liepos mėnesį prasidėjusių oficialių pardavimų kompanija pardavė 24 200 vnt. savo pirmų istorijoje visureigių. Dėl sėkmingos „Ateca“ pardavimų pradžios SEAT automobilių pardavimo rodiklis ūgtelėjo 5,3 proc.
Vis dėlto „Ateca“ nebuvo vienintelis kompanijos modelis, galintis pasigirti rekordiniais pardavimais. Jam įkandin sekė „Alhambra“ bei „Leon“. Abu modeliai 2016 metais pasiekė geriausius savo istorijoje pardavimų rezultatus. Tarsi specialiai savo 20-mečio proga populiarusis vienatūris padidino savo pardavimus dviženkliu skaičiumi – 13,6 proc. (30 700 vnt.). „Leon“ modelio pardavimai šoktelėjo 3,0 proc. (165 000 vnt.). Tai geriausias šio modelio pardavimų rezultatas nuo 1999 m., kada buvo pristatytas pirmos kartos „Leon“. Dar vieno, ikona tapusio, „Ibiza“ modelio pardavimai, lyginant su 2015 m., šiek tiek krito (-0,9 proc. – 152 000 vnt.).
„Mūsų produktų sėkmės istorija tik prasideda. Praėję metai dar sykį mus pradžiugino puikiais rezultatais. Naujojo „Ateca“ modelio startas suteikė mums galimybę pasitikti ateitį optimistiškai – šis modelis jau tapo trečiuoju prekinio ženklo kertiniu akmeniu“, - sakė SEAT prezidentas Luca de Meo.
„Su atnaujintais „Leon“, penktos kartos „Ibiza“ bei naujuoju „Arona“ modeliu mes išsikėlėme tikslą dar labiau padidinti savo pardavimus. Panašu, kad 2017 metai bus labai ypatingi visai SEAT kompanijai“, - tvirtino jis.
Vakarų Europoje – 320 000 parduotų transporto priemonių
SEAT automobilių pardavimai Vakarų Europos regione peržengė 319 900 vnt. ribą. Tai reiškia, kad, lyginant su 2015 metais (312 800 vnt.), pardavimai pakilo 2,2 proc. Dėl šio augimo reikėtų ypač padėkoti Austrijai (+12,9 proc.), Švedijai (+31,3 proc.) ir Portugalijai (+17,0 proc.). Tai geriausias šio regiono rezultatas nuo 2007 metų.
Praėjusius metus SEAT baigė puikiai ir 5 didžiosiose Europos šalyse. Vokietijoje, kuri sudaro didžiausią rinkos dalį, kompanijos pardavimai pakilo 2,5 proc. (90 000 vnt.), o Ispanijoje (antroje pagal dydį rinkoje) – 0,1 proc. (77 200 vnt.). Jungtinė Karalystė ir Prancūzija savo pardavimų rodiklius pagerino 0,5 proc. (47 400 vnt. ir 22 500 vnt.), o Italija džiaugiasi net 3,9 proc. augimu (16 500 vnt.).
Didžiausi istoriniai rekordai – Turkijoje ir Izraelyje
Augimas Lenkijoje (+22,0 proc.) ir Vengrijoje (+11,1 proc.) svariai prisidėjo prie puikaus pardavimų rezultatų Rytų Europos regione – čia pardavimai pakilo 8,2 proc. (28 200 vnt.), lyginant su 2015 metais (26 100 vnt.). Tai geriausias rezultatas regione nuo 2008 metų. Kompanija taip pat ypatingai džiaugiasi rekordiniais pardavimais Čekijoje (3,2 proc.).
Tačiau Čekija nėra vienintelė šalis-rekordininkė. 2016 metais SEAT istorinius rekordus užfiksavo ir Turkijoje bei Izraelyje. Turkijoje pardavimai ūgtelėjo 41,7 proc. (19 700 vnt.) -jos gyventojus pasiekė 5800 automobilių daugiau negu 2015 metais. Izraelyje pardavimų augimas siekė 6,2 proc. Šioje šalyje namus rado 8 000 SEAT modelių. Meksika - ketvirta pagal rinkos dydį šalis – džiaugiasi 1,5 proc. augimu (24500 vnt.).
2016 metais SEAT pradėjo rinkodaros veiksmus Singapūre ir Mauricijuje. Šios dvi šalys sėkmingai prisijungė prie kitų dviejų naujausių, tik 2015 metais SEAT rinkos gretas papildžiusių šalių – Moldavijos ir Palestinos.
SEAT kompanija tikisi sėkmės istoriją pakartoti ir 2017 metais ir deda didžiules viltis į naująjį „Ateca“ modelį, sausio mėnesį atstovybes pasieksiantį atsinaujinusį „Leon“, ikona tapusį „Ibiza“ modelį, be to, greitai publikai bus parodytas visiškai naujas „Arona“.
„Ateca“ modelio sėkmė turėjo didžiulę įtaką kompanijos finansiniams rezultatams. Per pirmuosius 9 praėjusių metų mėnesius kompanijos veiklos pelnas siekė 137 mln. EUR, tai reiškia, kad jis buvo 11 kartų didesnis, lyginant su tuo pačiu periodu 2015 metais.
Atsinaujinęs atstovybių tinklas
2016 metus SEAT kompanija užbaigė suspėjusi atnaujinti 60 proc. t.y. daugiau nei 1700 savo atstovybių. Naujas jų stilius simbolizuoja kompanijos vertybes, kuria malonią ir atvirą svečiams bei darbuotojams aplinką.
Lietuvoje – dvigubai išaugę pardavimai
Nors Lietuvos rinka dėl savo itin mažų apimčių nėra itin svarbi SEAT automobiliams, tačiau šių automobilių importuotojai Lietuvoje, UAB „Autojuta“ taip pat džiaugiasi ženkliai išaugusiais pardavimais.
„Naujasis „Ateca“ modelis nustebino neįtikėtinu populiarumu. Nuo pat pirmos dienos, kai tik gavom šį automobilį Lietuvoje, žmonės reiškia didelį susidomėjimą. Kadangi „Ateca“ Lietuvą pasiekė tik antroje praėjusių metų pusėje, tikimės, kad kitais metais SEAT pardavimai dar labiau padidės”, – sako UAB „Autojuta“ SEAT padalinio vadovas Nerijus Gečas.
Pernai SEAT automobilių populiarumas padidėjo 204 procentais – pirkėjai įsigijo 147 įvairių modelių SEAT automobilius.