Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ateitis ateina: „Hyundai“ automobiliuose elektra yra ikona, kuriai verta melstis

Trumpa viešnagė Rygoje kvepėjo ekologija. Pačiame miesto centre „Hyundai“ pristatė naujuosius savo ekologijos ir ekonomijos šauklius. Išbandyti teko hibridinį mažą miesto visureigį „Kona“ ir visiškai elektrinį naująjį „Ioniq“. Tenka pripažinti – ateitis priklauso elektrai. Tik klausimas, ar tada, kada taps nereikalingi hibridiniai automobiliai, tą dieną baigsis vidaus degimo variklių epocha?
Hyundai Ioniq Electric
„Hyundai Ioniq Electric“ / Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr.

„Hyundai“ atstovai pažėrė krūvą informacijos, kurią kiekvienas norintis gali rasti ir internete. Tokie dabar laikai – viskas internete. Tik ne tikras patyrimas, kuris įmanomas tik fiziškai prisilietus ir išbandžius.

Pajunti, kaip dvokia miestas

Iš pradžių labiausiai domino elektrinis „Ioniq“, tačiau suklusti privertė ir „Plug-In“ bei standartinis „Kona“ hibridas. Jei viskas pasaulyje būtų taip paprasta, jau seniai visi važinėtume elektriniais.

Pradėkime nuo to, kad trumpam išbandymui elektrinis „Ionic“ pakliuvo kone geriausios komplektacijos. Su viskuo susipažinti neteko, tačiau akivaizdu, jog prieš tai važiavo kažkas, turintis skonį.

Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./„Hyundai Ioniq Electric“
Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./„Hyundai Ioniq Electric“

Greičiausiai tai buvo neaukštas žmogus, nes sėdynę pristūmė prie pat vairo ir sulenkė trilinką. Taip veikia padėties atmintis, kuri jau seniai nėra jokia naujiena. Bet muzika ir jos garsas parinkti tobulai. Taip pat sužavėjo bendras klimatas važiuojant.

Galite sakyti, kad bet kuriame automobilyje tereikia pasukioti garsą arba nustatyti klimato kontrolę. Bet čia buvo kažkas stipriau. Tik vėliau tai pavyko rasti modelio aprašymuose.

Raktelis gali būti kišenėje arba numestas į vieną iš dėtuvių. Spaudžiame mygtuką. Užsidega prietaisų skydelis. Tai reiškia, kad jau kaip ir užsikūrėme.

Greičių dėžė valdoma vos trimis mygtukais – važiuoti į priekį, riedėti atgal ir stovėti. Lengvas spustelėjimas ir baltas aptakus padaras išrieda į Rygos gatves.

Eismas beprotiškas. Rygoje vyksta nemažai remontų, todėl visi lekia aplinkiniais keliais ir tiltais. Visi nervingi. Nuolat spaudžia iki dugno ir paleidžia juodų dūmų debesis.

Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./„Hyundai Ioniq Electric“
Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./„Hyundai Ioniq Electric“

Nuoširdžiai – tik važiuodamas elektromobiliu suvoki, kaip, po galais, visi aplinkiniai automobiliai dvokia. Jų smarvėje skęsta ir visas miestas. O tu važiuoji ir visiškai neterši.

Greitis ir atstumas – jau elektros pusėje

Kokie visi dūmintojai nervingi ir negalingi. Jei panaudočiau sportinį režimą, tyliai išnykčiau horizonte, o jūs, vyručiai, liktumėte toli už nugaros – net numerių nespėtumėte įsiminti.

O aš per galinio stebėjimo kamerą matyčiau, kaip jūs tolstate. Tai naujiena – galima įjungti galinę kamerą važiuojant į priekį. Tai gali praversti elektrinių transporto priemonių amžiuje. Juk net motociklai kažkada judės be garso. Ir smarvės nebus. Teks orientuotis akimis ir pasitikėti jautriais jutikliais. Jų čia gausu iš visų pusių.

Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./„Hyundai Ioniq Electric“
Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./„Hyundai Ioniq Electric“

Gamintojai sako, kad su šiuo elektromobiliu galėčiau nulėkti apie 300 kilometrų. Faktiškai būtų galima pridėti dar beveik šimtą. Taip rodo daugybė bandymų. Gamintojai tiesiog apsidraudžia?

O štai elektrinė „Kona“, kuri liko stovėti patalpoje, galėtų įveikti ir 500. Tokia gamintojo garantija, o kai kurie šio modelio gerbėjai viršija kone 700 kilometrų.

Čia derėtų prisiminti kai kurių fizikų patarimus – išbandei ribas ir nusiramink. Ličio jonų baterijos tarnaus daug ilgiau, jei krausime daugmaž iki 90 procentų ir naudosime ne iki nulio.

Tai kaip ir euro 100-ui kilometrų nereikia! Po miestą! Po stogu! Su tobulu klimatu ir
fantastiška garso aparatūra!

„Ioniq“ išties puikus automobilis, bet reikia ir sau uodegą pasikelti. Bandau atstovams girtis, kad atvykau dujiniu motociklu, kuris šimtą kilometrų įveikia už pusantro euro. „Neblogai. Šitas baltas vakar rodė devynis kilovatus šimtui“, – skaičiavo jaunas vyras.

Na, tegul sprendžia kiekvienas, ar vidaus degimo varikliai vis dar konkurentai, kad ir kuo jie varomi.

„Degalinė“ namuose?

Apsispręsti, ką pirkti, nebus lengva, ypač jei elektromobilyje yra ir benzininis variklis. Būtent – dabar hibridiniai automobiliai iš tiesų peržengia fantazijos ribas ir jau senokai nebėra tie, kurie padeda lengviau pajudėti prie šviesoforo.

Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./„Hyundai Kona Hybrid“
Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./„Hyundai Kona Hybrid“

Bus be galo sunku apsispręsti, jei teks išbandyti „Plug-In“ versiją. Tai automobilis, kuris vien elektra gali nuvažiuoti kone visą dienos normą pakankamu, o ne minimaliu greičiu.

Tai reiškia, kad šis modelis turi kištuką į elektros lizdą ir galingą bateriją. Iki elektromobilio toloka, tačiau šiame modelyje elektra atlieka visas iki šiol žinotas hibridines funkcijas: padeda pajudėti iš vietos, prideda galios akceleruojant.

Gali siurbti energiją iš elektros lizdo, o gali ir visai snausti, jei kur gavote benzino už elektros kainą.

Ir kas svarbiausia – gali vežti vien elektra. Gali krautis jums važiuojant. Gali siurbti energiją iš elektros lizdo, o gali ir visai snausti, jei kur gavote benzino už elektros kainą.

„Kona“ hibridas pateko stebėtinai paprastos komplektacijos. Apie tai galima spręsti iš to, jog užvesti reikėjo paprastu raktu. Nežiūrint į tai, variklis neužsivedė. Užsives, kai reikės.

Šis jau neturi kištuko į elektros lizdą ir pasikrauna pats važiuodamas. Tokia hibridinė elektros sistema padeda degalų sąnaudas sumažinti ketvirtadaliu. Tuo metu vidutinės sąnaudos siekė vos 3,6 litro mieste. Vis mažiau smarvės ir CO2

Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./„Hyundai Kona Hybrid“
Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./„Hyundai Kona Hybrid“

Beje, tuo pačiu metu buvo pristatyta ir krovimo sistema, kurią galima įsirengti ir namuose. Prietaisas neužima daug vietos ir gali būti nešiojamas viena ranka. „IONIQ Electric“ pristatomas su 7,2 kW integruotu įkrovikliu, kuris kintamosios srovės galią iš sieninio lizdo paverčia nuolatinės srovės galia, įkraunančia automobilio variklį.

Kol kas „pakrovimo“ laiku įprastiniai degalai dar laimi, tačiau panašu, kad svarstyklės jau ir čia krypsta elektros naudai. Ar tikrai netingėsite važiuoti į degalinę, kai baigsis degalai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs