Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Atitinkantis mados kanonus „Chevrolet Trax“

„Chevrolet Trax“ yra dabar madingiausios mažų padidinto pravažumo automobiliukų, skirtų miesto džiunglėms, klasės atstovas – paklausa auga ne dienomis, bet valandomis. Tai berods sparčiausiai plintanti automobilių klasė Europoje.
„Chevrolet Trax“
„Chevrolet Trax“ / Gamintojų nuotr.

Ar „Chevrolet“ laiku spėjo į šį traukinį? To išsiaiškinti buvau išgabentas į Kroatiją.

Keičia įvaizdį

„Chevrolet“ Europoje vis dar turi utilitarinių nepretenzingų ir kiek nerangių automobilių įvaizdį. Iš pradžių jį formavo Amerikoje gaminti didžiuliai monstrai, o pastaruoju metu tai daro iš bankrutavusios „Daewoo“ perimtos gamyklos Korėjoje. Visi „Chevrolet“ produktai, kurie buvo parduodami Europoje iki šiol, ne didžiavosi didžiuliu kryžium ant radiatoriaus aušinimo grotelių, o buvo priversti jį nešti.

„Trax“ pirmas automobilis, kuris nesikūprina nuo nešamos naštos, o lyg „bachūriukas“ gali didžiuotis savo aukso spalvos kryžiumi ant krūtinės. Tai puikiai atrodantis automobilis, kuris gali kardinaliai pakeisti „Chevrolet“ automobilių įvaizdį Europoje, o tuo pačiu ir mūsų šalyje.

Gamintojų  nuotr./Chevrolet Trax
Gamintojų nuotr./„Chevrolet Trax“

„Chevrolet Trax“ yra tas automobilis, kurį pardavėjui turėtų būti nesunku parduoti, net jeigu ši automobilių markė mūsų šalyje ir nėra pripažinta. Tiesiog jeigu ieškote kažko, kas atrodo didelis ir solidus, tačiau iš tikrųjų būtų mažas ir manevringas miesto automobilis, kuriuo nebaisu šturmuoti šaligatvio bortelius – prašom jums „Trax“. Tokių automobilių pasirinkimas nedidelis. Tiems, kas nenori radikalaus „Juke“ ir kurie nenori permokėti už tą patį produktą, tik su „Opel“ ženkliuku, rinksis „Trax“.

Pigesnis „Opel Mokka“

Iš esmės savo važiavimu nuo „Mokka“ modelio šis automobilis visai nesiskiria. Nekalbant apie tai, kad juose montuojami identiški varikliai ir pavarų dėžės – iš esmės tai toks pat automobilis, tik su kitokiu išorės dizainu ir truputį kitokiu interjeru.

Automobilio išorę kūrę dizaineriai nesivaikė jokių naujų mados vėjų – jie tiesiog kaip pagrindą pasiėmė vieną populiariausių šiuo metu „Chevrolet“ modelių Europoje – „Captiva“ – ir padarė jos sumažintą variantą. Kam ieškoti naujovių, jeigu viskas ir taip puikiai sekasi? Jie teisūs – automobilis malonus akiai, neatstumiantis ir tai tas retų atvejų, kai automobilis atrodo kur kas didesnis negu yra iš tikrųjų.

Per visą priekį besipuikuojantis „Chevrolet“ kryžius kreipia dėmesį, vėliau pastebi raumeningas ratų arkas ir didelius žibintus.

Gamintojų  nuotr./Chevrolet Trax
Gamintojų nuotr./„Chevrolet Trax“

Varikliai į „Trax“ montuojami identiški „Mokka“ modeliams: galima pasirinkti vieną iš trijų agregatų – siūlomi du benzininiai (1,6 l ir 1,4 l su turbina) ir vienas dyzelinis (1,7 l). Baziniai variantai siūlomi tik su priekiniais varančiaisiais ratais, tačiau norintys visų varančiųjų ratų sistemos galės ją užsisakyti sumokėję papildomai. Tiesa, su silpnesniu benzininiu 1,6 l (115 AG) varikliu tokia sistema nebus parduodama. Silpnesnysis benzininis variklis bus montuojamas tik su penkerių pavarų mechanine greičių dėže – visos kitos, tiek automatinės, tiek ir mechaninės pavarų dėžės, yra šešių laipsnių.

Automatinė pavarų dėžė kol kas montuojama tik kartu su 1,7 l dyzeliniu varikliu ir tik su priekiniais varančiaisiais ratais. Tiek mechaninės, tiek ir automatinės pavarų dėžės pasižymi pagirtinu ir savalaikiu pavarų perjungimu.

Kelyje – ramybė ir užtikrintumas

Automobilis kelyje elgiasi visai neblogai ir ramiai važiuojant yra ir komfortiškas, ir ekonomiškas. Tik greitkelių režimais važiuojant dyzelinis variklis triukšmauja nepadoriai. Prie variklio triukšmo prisideda ir kaukti nuo maždaug 110 km/h pradedantys šoniniai veidrodėliai. Jie dideli ir manevruojant mieste yra puikus privalumas, kuris užmiestyje tampa trūkumu – didoko aerodinaminio triukšmo šaltiniu.

Posūkiuose tai ne tas automobilis, kuris „užveda“ greitam ar sportiškam važiavimui – kėbulas kiek per daug svyruoja, tačiau prisiminkite, kad nevairuojate „Nismo“. Kiek geriau posūkiuose elgiasi priekiniais ratais varomos versijos, nes tokie automobiliai yra 1 cm žemesni, nors skirtumo beveik nesijaučia – vis vien tai ramiam važiavimui skirti automobiliai. Tiesa, nors automobiliu greitai važiuoti nepavyks, už kantrybę jums bus atlyginta degalų ekonomija – tiek 1,4 l benzininis, tiek ir 1,7 l dyzelinis variklis yra ekonomiškas. 1,6 l benzininio nepavyko išbandyti, bet praradau nedaug – tai senas, silpnas, neekonimiškas – jau atgyvenęs agregatas.

Gamintojų  nuotr./Chevrolet Trax
Gamintojų nuotr./„Chevrolet Trax“

Kroatijoje keliai mūsų maršrute pasitaikė lygūs, tad kaip automobilis elgiasi važiuojant Kauno gatvėmis pasakyti sunku. Nors pavienius nelygumus „Trax“ sugeria ramiai ir užtikrintai.

Interjeras kokybiškas, bet atrodo pigiai

Beje, jeigu „Chevrolet“ išorė, palyginus su „Opel“, gali pasirodyti net solidesnė, tai apie interjerą to nepasakytum. Vidus atvirai pigesnis ir ne toks organiškas.

Labiausiai trikdo centrinės konsolės apačioje esantis pilkas plastikas. Iš pradžių galvojau, kad tai kėbulo spalvą atkartojantis motyvas, būdingas daugeliui dabartinių nedidelių automobilių. Tačiau vairavau vyšninės spalvos automobilį, o vidus pilkas. Klaida? Patikrinus dar kelis skirtingų spalvų „Trax“ interjerus supratau, kad visgi tai ne pilka plastmasė – taip norėta imituoti metalą. Nesigavo... O ir šiaip interjero plastmasės galėtų būti geresnės kokybės – dauguma jų kietos kaip Puntukas. Pusseserės „Mokka“ interjero plastmasė kokybiškesnė.

Sėdint prie vairo dėmesį traukia „motociklinis“, anot „Chevrolet“ dizainerių, prietaisų skydelis, kuris naudojamas visuose mažesniuose „Chevrolet“ modeliuose. Gal jis ir primena motociklą, bet šviečiant saulei įžiūrėti ką rodo spidometras nelengva. O ir papildomi indikatoriai nepasižymi išskirtiniu matomumu. Bet prie to priprasite.

Centrinės konsolės pagrindinis akcentas – didelis lietimui jautrus ekranas. Valdyti jį paprasta ir nieko nereikia mokytis papildomai – su jo valdymu lengvai susitvarkys net ne visas klases baigęs vairuotojas.

Prabangiausiose versijose montuojama „MyLink“ išmanioji sistema, kuri „susišneka“ su mobiliuoju telefonu, per jį galima atsisiųsti keletą aplikacijų, kurių su laiku tik daugės. Kol kas aplikacijų pagalba galima valdyti navigacinę sistemą bei klausytis muzikos ar žiūrėti nuotraukas (kai automobilis stovi).

Viduje automobilis gan praktiškas ir jauna šeima, turinti ne daugiau kaip vieną vaiką, čia susikraus mantą net atostogų kelionei. Smulkmenoms skirtos dvi daiktadėžės priekyje, mėgstantiems kaupti daiktus pravers ir stalčiukai po priekinėmis sėdynėmis. Bagažinė ne itin didelė, bet prireikus galima pervežti net Sabonį. Tiesa, tik gulomis. Kaip įrodymas Kroatijoje į automobilį buvo paguldytas popierinis krepšininkas.

Gamintojų  nuotr./Chevrolet Trax
Gamintojų nuotr./„Chevrolet Trax“

Šis automobilis skirtas galutinai patraukti Europos pirkėjų dėmesį – tokio charizmatiško modelio „Chevrolet“ gamoje dar nebuvo. Nors jis nėra visai tobulas, tačiau lengvai gali tapti hitu Europoje. Žinoma, jeigu „General Motors“ koncernas jo užsakymų dirbtinai neslopins. Mat jo brangesnioji pusseserė „Mokka“ kol kas yra tikras karštas pyragėlis – vos prasidėjus prekybai jau užsakyta daugiau kaip 100 000 „Opel Mokka“ modelių. Jeigu ši paklausa nemažės, galima prognozuoti, kad „Trax“ į parduotuves neskubės – juk tai iš esmės toks pat, tik pigesnis automobilis.

Techniniai „Chevrolet Trax 1.7D AWD MT“ duomenys

Maksimalus greitis: 183 km/h

Įsibėgėjimas: nuo 0 iki 100 km/h per 9,4 sek.

Degalų suvartojimas: mieste/užmiestyje/bendrai 5,6/4,5/4,9 l/100 km

Išmatavimai: ilgis/plotis/aukštis 4248/1766/1674 mm

Prošvaisa: 168 mm

Masė: 1429 kg

Variklio darbinis tūris: 1686 kub. cm

Maksimali galia: 130 AG esant 400 aps/min

Maksimalus sukimo momentas: 300 Nm esant 2000-2500 aps/min

Oro pasipriešinimo koeficientas (Cx): 0,36

Kaina: 72 881 Lt. (bazinė kaina 51 312 Lt.)

Gamintojų  nuotr./Chevrolet Trax
Gamintojų nuotr./„Chevrolet Trax“

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?