Jei ne užsimerkęs, tai bent primerkęs akis iš malonumo Vienos (Austrija) apylinkėmis myniau atnaujinto antros kartos „Škoda Superb“ akseleratorių. Ir tikrai nejutau, kad važiuoju „Škoda“. Bent jau ne ta, kuria esame įpratę važinėti „ir į darbą, ir į sodą“ (tekstas iš senos reklamos).
Stulbinamu populiarumu pasižymintis limuzino klasės automobilis „Škoda Superb“ savo patikimumu ir komforto įranga užkariavo ne tik vokiečių, bet ir vis labiau pasaulyje dominuojančių kinų simpatijas. Net ir trečios kartos superbas (2015 m.) bus gaminamas dar ilgesnis – atsižvelgiant į Azijos rinkos reikalavimus. Nieko nuostabaus, – juk Kinija yra šalis, kurioje nuperkama daugiausia prabangių prekės ženklų. Apie juos užsiminiau ne veltui – „Superb“ tikrai gali toks tapti. Nes „Škoda“ limuzinas, nors ir gerokai pigesnis už savo konkurentus BMW, AUDI, MERCEDES, paliko iš tiesų labai gerą įspūdį. Turint omeny, kad, atnaujindami senesnius modelius, konstruktoriai dažniausiai pašalina smulkius trūkumus, „Škoda Superb“ „face-lift“ variantas turėtų pavilioti ir ne vieną bavariškų automobilių gerbėją.
Pagražinimai ir komfortas: kodėl žurnalistai čiupinėjo žibintus
Iškart į akis krenta pasikeitę automobilio priekiniai ir galiniai žibintai, naujos formos vairas, puiki apdaila. Daugelis žurnalistų tiesiog čiupinėjo galinius sedano žibintus, bandydami suprasti technologinį sprendimą (žibintas tarsi perskeltas per pusę, abi dalys sumontuotos skirtingu kampu).
Siūlomu patogumu (ir žemesne kaina) „Škoda“ lipa ant kulnų gerokai prabrangesniais iki šiol laikytiems konkurentams. Džiuginanti salono erdvė sėdint priekyje ir gale, iš galo elektra reguliuojama priekinė keleivio sėdynė (labai geras funkcionalumas apkūniam arba ilgakojui keleiviui, norinčiam sėdėti gale). Dar – automatinė automobilio statymo sistema, lankstus (dviem skirtingais būdais atidaromas) sedano bagažinės dangtis (kad galėtumėte įdėti ir didesnį daiktą). Žinoma, šio limuzino dizainas gal kiek konservatyvokas. Tačiau, sėdėdamas viduje, juk žvelgi į kitus, o ne į savojo automobilio „raumenis“.
Sėdėdamas viduje, juk žvelgi į kitus, o ne į savojo automobilio „raumenis“.
Beje, standartinėje komplektacijoje montuojama „Start-Stop“ ir stabdymo energijos regeneracijos sistemos. Tai taip pat padeda ne tik tausoti gamtą, bet ir gerokai sutaupyti degalams.
Atnaujintos „Škoda Superb“ raumenys
O raumenys ir sąnariai veikia puikiai. Teko bandyti du skirtingus automobilius su mechaninėmis pavarų dėžėmis. Pirmas – itin populiarus 2 l TDI (125 kW). Antrasis – 1,4 TSI (92 kW). Kiek netikėta, kad važiavimas abiem modeliais buvo itin dinamiškas ir taupus. Važiuojant bandymų režimu (taigi netaupant), dyzelinis variklis suvartojo vidutiniškai 5,2 l/100 km. Benzininis – 7,2 l/100 km.
Važiavimo malonumas, valdymo tikslumas. Šie epitetai puikiai dera atnaujintam „Superb“. Automobilis tarsi prilipęs prie kelio, važiavimas net ir dideliu greičiu nekelia didelių rūpesčių. Net nežinau, jei atvirai, ko jam dar trūksta. Juolab kad ir variklių gama stulbinama: nuo itin ekologiškų 1,4 TSI iki reikliam verslininkui ar mėgstančiam didelius galingus variklius vairuotojui – 3,6 FSI.