Todėl „Nissan Qashqai“ reikia pasitempti, norint išsaugoti lyderio pozicijas.Vienoje pirmadienį pristatytas atnaujintas jau antros kartos „Nissan Qashqai“, o bandomuosiuose važiavimuose dalyvavo ir 15min žurnalistas.
Kaip „kiškiui“ pavyko tapti lyderiu? Ko gero, priežastys buvo kelios. Visų pirma, 2007 m. „Qashqai“ buvo krosoverių pionierius, suderinęs SUV ir hečbeko funkcionalumus. Antra, „Nissan“ puikiai derino kainodarą (tarpas nuo hečbeko iki SUV), siūlydamas šiek tiek palankesnę kainą nei konkurentai. Bet kas toliau?
Krosoverius dabar kepa kas netingi – nuo „Hyundai“ iki „Seat“. Ir, bent jau Lietuvoje, pastaruoju metu būtent miesto visureigiai („Seat Ateca“ ir „Nissan Qashqai“) renkami „Metų automobiliais“. Tad abejonių nelieka – šio segmento automobiliai artimiausią penkmetį tikrai bus gerai perkami.
Ką padarė „Nissan Qashqai“ inžinieriai, norėdami pratęsti savo šlovės akimirkas? Paklausė vairuotojų, ką reikėtų „kiškyje“ patobulinti. Net ir patys ištikimiausi kaškajininkai atkreipė dėmesį į ne pačią idealiausią garso izoliaciją (ypač sėdint gale) ir išsakė pageidavimų rinktis prabangesnės komplektacijos modelius. Todėl nuo šių metų rudens atnaujintų „kiškių“ gama pasipildo nauja prabangia „Tekna+“ versija, kuri dar aukščiau kelia C-SUV krosoverių segmento prabangos kartelę.
Bandymai Austrijoje
15min žurnalistas Vienoje vykusio atnaujinto II kartos „Qashqai“ pristatymo metu išbandė tiek „Tekna“, tiek aukščiausios komplektacijos „Tekna+“ modelius. Jų kaina kol kas neskelbiama – paaiškės liepos mėnesį.
Pirmą kartą pristatomos „Tekna+“ komplektacijos modelis tikrai maloniai nustebino: „Napa“ odos 3D rašto sėdynės su tikrai patogiu šoniniu prilaikymu, 8 garsiakalbių „Bose“ garso aparatūra (išbandėme – veikia puikiai), sidabro spalvos bėgeliais ir veidrodėliais, elektra valdomomis priekinėmis sėdynėmis su dviem atminties mygtukais.
Dar viena naujovė – „kiškis“ nuo šiol tampa dar patogesniu penkiaviečiu. Ypač renkantis komplektaciją su naujosiomis „Tekna+“ sėdynėmis.
Ir dar apie bagažinę. Galinės sėdynės sulankstomos santykiu 60/40, tokiu būdu iš 430 l bagažo erdvę padidinant iki 1598 l.
Ir dar – naujoviškas bagažinės dugnas (Nissan’s innovative Flexible Luggage Board System). Atskiras jo plokštumas (lentynas) galima sudėlioti į 18 padėčių.
Esminiai pakeitimai
O jei pati prabangiausia komplektacija jūsų nevilioja, jei ieškote tik praktiškumo ir funkcionalumo? Tuomet atnaujintas II kartos „Qashqai“ vilios papildomai užsakomais adaptyviniais žibintais, reaguojančiais į vairo pasukimus. Tai – nauja modelio funkcija, užsakoma kartu su full LED žibintais.
Kitas dalykas, kuris iškart krenta į akis – naujas „kiškio“ veidas. „Qashqai“ priekis tapo dar labiau panašesnis į „X–Trail“. Labiausiai pasaulio internautus sujausmino ne naujas priekinis buferis, kuriame dabar daugiau kėbulo spalvos, o holograminis „Nissan“ ženklas (anksčiau buvo fiziškai apčiuopiamas). Taip nutiko todėl, kad net ir bazinėje komplektacijoje esanti avarinio stabdymo sistema, tiksliau jos radaras, sutiktų kuo mažiau kliūčių, skenuodamas aplinką.
Dar vienas „Nissan“ užpatentuotas niuansas, kurį pamatysite tik pasilenkę ir pažvelgę po priekine automobilio dalimi. Tai variklio apsauga su nukreipėjais (difuzoriais). Daugiausiai triukšmo į automobilio saloną patenka per automobilio apačią. Todėl ši detalė su nukreipėjais, išskirstydama oro srautą po automobiliu, tuo pačiu sumažins ir keliamą triukšmą.
Atnaujinto „Nissan Qashqai“ patobulinimai labiausiai matomi salone. Tai – aukštesnė salono apdailos kokybė ir vairas. Gal ir nelogiška jį lyginti su, tarkime „Audi R8“ vairo forma (ji vadinama D forma), tačiau šioje vietoje sportiškas dizainas tikrai netrukdo. Netgi atvirkščiai: ir įsėsti į saloną lengviau, ir dar „kietesnis“ jautiesi posūkiuose.
Ir dar vienas labai asmeniškas pastebėjimas – garso izoliacija. Ji tikrai labai pagerėjo. Bent jau važiuojant iki 130 km/val, vėjo švilpimo nesigirdėjo. Gal todėl, kad automobilio kūrėjai į priekines dureles ir už galinių ratų arkų įdėjo dar daugiau ir geresnės kokybės garso izoliavimo medžiagos. Papildomai užsandarinta sritis aplink galinių ratų arkas, o galinių durelių stiklas dabar storesnis – nebe 3,15 mm, o 3,85 mm. Taip užtikrinamas didesnis komfortas gale sėdintiems keleiviams.
Jei atvirai, būtent vairas, apdaila ir triukšmo slopinimas nustebino labiausiai.
Dar vienas svarbus dalykas – pakabos darbas, važiuojant per duobes. Ji sureguliuota naujai, sumažinus vieno rato amortizavimo koeficientą ir pakeitus guminius komponentus. Tai papt padidintas nuo apvirtimo saugančios sijos standumas, siekiant išlaikyti vairavimo charakteristikas.
Šių metų Ženevos automobilių parodoje pristatytas naujasis „Nissan Qashqai“ prekyboje Lietuvoje pasirodys nuo 2017 m. rugsėjo.
Naujovė – žingsnis link autonominio valdymo
Dar viena naujiena apie „Qashqai“. Nuo 2018 m. pavasario ir šiame modelyje bus diegiama sistema „ProPILOT“.
Ji kontroliuos vairą, greitėjimą ir stabdymą važiuojant viena greitkelio juosta, esant didelėms eismo spūstims bei važiuojant pastoviu dideliu greičiu. Technologija pagrįsta trimis sistemomis – pagalbine eismo juostos išlaikymo (LKA), išmaniąja pastovaus greičio palaikymo (ICC) bei autonominio vairavimo eismo spūstyse (TJP). Intuityviai naudojama technologija „ProPILOT“ bus aktyvinama mygtuku, esančiu ant „Qashqai“ vairo. Informacija bus rodoma prietaisų skydelyje.