Didieji pasikeitimai įvyko po kapotu. Prancūzai pasistengė ir sukūrė vieną ekonomiškiausių ir draugiškiausių aplinkai variklių rinkoje – 1,6 litro darbo tūrio dyzelinį motorą, generuojantį 100 arklio galių. Gamintojas skelbia, kad šis automobilis išmeta vos 79 gramus anglies dvideginio, nuvažiavęs vieną kilometrą.
Taip pat „Peugeot“ atsisakė kelių benzininių ir dyzelinių variklių.
Bandytas modelis
Pabandysiu glaustai išvardyti, kokią įrangą turėjo mano bandytas modelis: LED dienos žibintai, oro kondicionierius, greičiui jautrus ir kintamo galingumo vairo stiprintuvas, rūko žibintai, sistema „Active city brake“, ir keletas kitų, įprastų saugos sistemų – ABS, ESP.
Bandyto automobilio kaina – daugiau nei 17 tūkst. eurų. Sužinojęs šį skaičių, aiktelėjau. Atstovai skelbia, kad bazinis 208 nekainuoja nė 10 tūkst. eurų, o šis, su, sakyčiau, tikrai skurdoka įranga, kainuoja netgi septyniais tūkstančiais daugiau.
Pagrindinis 208 konkurentas „Metų automobilio 2016“ rinkimuose buvo „Hyundai i20“. „Hyundai“ vien bazinėje įrangoje siūlo kur kas daugiau negu „Peugeot“, tačiau ir kainuoja dviem tūkstančiais eurų brangiau. Verta paminėti ir tai, kad mano bandytas „Peugeot“ neturėjo oda aptrauktų sėdynių, lietų ratlankių, tačiau LED žibintai – bazinėje įrangoje.
Tai, ko gero, vienintelis minusas, kurį pastebėjau – brangi papildoma įranga. Dalykas, kuris man ypač patiko, tai degalų bako talpa, ypač palyginti su degalų sąnaudomis. Visų „pežukų“ bakuose gali plaukioti iki 50 litrų degalų. Kadangi visų modelių vidutinės sąnaudos neviršija 5 litrų šimtui kilometrų, galime daryti išvadą, kad su šiuo miesto vikruoliu galėsite nuvažiuoti apie 1000 kilometrų neužsukdami į degalinę.
Be to, kaip jau minėjau vaizdo įraše, šios degalų sąnaudos gali būti dar mažesnės – tai neseniai vykusiame „Eco Cup“ įrodė žurnalistai, sugebėję pasiekti 2,7 l/100 km degalų sąnaudas.
Automobilio vidus
„Peugeot“ teigia atlikę keletą pakeitimų viduje. Anot gamintojų, dėl šių pakeitimų tarpinė tarp vairo ir sėdynės jausis dar patogiau. Jie sumažino vairo dydį, nuleido jį truputį žemiau, o prietaisų skydelį pakėlė vos aukščiau. Visa tai pavadinta išties skambiu pavadinimu – „i-cockpit“.
Prieš sėsdamas prie automobilio vairo galvojau, kad jausiuosi kaip prie rašomojo stalo – rankos bus gana žemai, o dešinė ranka pavargs, nes nėra porankio. Dėl dešinės rankos aš klydau. Ji nepavargo, bet vairui esant žemoje padėtyje, sėdėti nebuvo itin patogu. Tačiau visą laiką buvusi ištiesta nugara man tik padėkojo.
Sportiškoji versija
GTi versija atgimė visai neseniai: sėkmingos praeities su „205 GTi“ įkvėpti prancūzai atkūrė sportiškąją versiją ir pritaikė ją „Peugeot 208“ kėbule.
Kol kas yra siūlomos trys GTi komplektacijos – „GTi“, „GTi Prestige“ ir „GTi by Peugeot motorsport“. Visos šios modifikacijos turi vienodą, 1,6 litro darbo tūrio benzininį motorą, įkinkytą draugijoje su turbina, išvystantį 208 arklio galias (simboliška, ar ne?). Turėdamas tokį variklį, sportiškasis liūtukas iki 100 km/val. įsibėgėja per kiek daugiau nei 6 sekundes, o degalų suvartoja vos apie 5,4 litro šimtui kilometrų. Žinoma, šis kainuoja kur kas daugiau nei bet kuris kitas 208: jo kaina Lietuvoje prasideda nuo 23 tūkst. eurų.
Automatinė avarinė stabdymo sistema „City Brake“
Ši sistema kainuos 494 eurus. Ar ji veikia, galite pažiūrėti vaizdo siužete straipsnio viršuje. Daugelis jūsų, pažiūrėję vaizdo įrašą, iš karto pasmerks šią sistemą ir sakys, kad pinigai už tokią įrangą – tiesiai į balą.
Tačiau nereikia pamiršti, kad tai yra „Assistance“ (liet. – pagalbininkas) – nereikia pasikliauti vien automobilio sistemomis. Pats gamintojas taip pat negarantuoja, kad „City brake“ visada sustabdys.
Tačiau yra ir kita medalio pusė. Gamintojo teigimu, ši sistema nereaguoja į pėsčiuosius ir dviratininkus. Mūsų taikinys automobilio sistemos bandyme Dėžius nėra toks platus kaip automobilis, tačiau jis stovėjo nejudinamas nei vėjo, nei ko kito, tad automobilio sistema Dėžių turėjo traktuoti kaip nejudantį objektą, prieš kurį turi stabdyti. Kodėl pirmu važiavimu automobilis nesustojo – nežinia.
Žinoma, reikia paminėti ir tai, kad vaizdo įraše užfiksuotas automobilio greitis – spidometro rodmenys, kurie paprastai yra 3–5 km/val. per dideli. Pirmuoju bandymu spidometras rodė 11 km/val. greitį, o „Peugeot“ teigia, kad automatinio stabdymo sistema veikia nuo 10 iki 30 km/val.
Bet kokiu atveju, bandymo rezultatui šios paklaidos didelės įtakos neturi – eisme stebuklų iš bet kurios automatinio stabdymo sistemos tikėtis nereikėtų – žmogaus atidumui pakaitalo dar nėra.
Apibendrinimas
„Peugeot 208“ yra puikus pasirinkimas norint ypač ekonomiškai judėti miesto gatvėmis, taip pat, nepagailėjus daugiau pinigų, galima susikomplektuoti išties prabangiai atrodantį miesto mažylį, kadangi 208 siūlo ir odinį vairą su sėdynėmis, ir panoraminį stoglangį su LED apšvietimo apvadu.
Vienintelis nuviliantis dalykas – papildomos įrangos kainos yra išties nemažos, (gamyklinė signalizacija kainuoja 343 eurus, centrinis porankis – 100, o jeigu nenorite baltos arba pilkos spalvos automobilio, tai kainuos nuo 292 iki 454 eurų).Trijų durų „Peugeot 208“ daugelis papildomos įrangos pasirinkimų net negalimi.
Palyginimui – „Hyundai i20“ modelis daug ką siūlo pigiau. Pavyzdžiui, nudažyti automobilį kita spalva, negu gamintojo siūloma spalva, kainuoja 250 eurų.
Galinio vaizdo kamera bandytam 208 kainuoja 555 eurus, o kartu su „park assist“ sistema – 943 eurus (galima tik su „Allure“ komplektacija), kai i20 galinę kamerą kartu su berakte užvedimo sistema ir dar chromuotomis išorinėmis rankenomis nupirksite už 850 eurų.
Tačiau tokias papildomos komplektacijos kainas atremia tai, kad bazinis „Peugeot 208“ kainuoja mažiau nei konkurentai „Renault Clio“ ar jau minėtasis „Hyundai i20“.
Bandyto automobilio techniniai duomenys:
Variklis | 1.6 BlueHDi 100 AG |
Pavarų dėžė | Mechaninė, 5 laipsnių |
Variklis (cm3) Degalų tipas | 1560, dyzelinis |
Variklio galia (AG) | 100 |
Sukimo momentas (Nm. aps./min.) | 254/1750 |
Maksimalus greitis (km/val.) | 187 |
Aukštis (mm) | 1471 |
Plotis (mm) | 1739 |
Ilgis (mm) | 3973 |
Ratų bazė (mm) | 2538 |
Nepakrauto automobilio masė (kg) | 1265 |
Krovumas (kg) | 400 |
Bazinio automobilio kaina (Eur) | 9952 |
Bandyto automobilio kaina (Eur) | 17150 |