„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Atnaujintas „Subaru Forester“ neišduoda tradicijų

Visi automobilių gamintojai turi savo tradicijas. BMW ilgą laiką gamino tik užpakaliniais arba visais keturiais ratais varomus automobilius, „Alfa Romeo“ kiekviename modelyje sukuria kokią nors tik saujelei italų suvokiamą nesąmonę, o „Subaru“ jau pusšimtį metų neišduoda opozicinių variklių.
„Subaru Forester“
„Subaru Forester“ / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Opozicinis variklis turi privalumų: žemesnis svorio centras, patogesnis kitų prietaisų išdėstymas, mažesnė vibracija. Turi jis ir trūkumų – bene didžiausią jų galima išsiaiškinti paskambinus automobilių servisui ir paklausus, kiek kainuoja pakeisti bet kurią po kapotu esančią detalę „Subaru“ opoziciniam ir bet kokiam kito gamintojo priekyje sumontuotam varikliui.

„Subaru“ ilgą laiką buvo ištikimi mechaninėms pavarų dėžėms bei benzininiams varikliams ir tik maždaug prieš dešimtmetį sumažino savo užsispyrimą. Sukurti rinkos reikalaujamus produktus pavyko, tačiau natūralu, kad jie buvo žymiai prastesni nei analogus dešimtis metų gaminančių konkurentų.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Subaru Forester“
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Subaru Forester“

Į šių eilučių autoriaus rankas pakliuvo atnaujintas „Subaru Forester“, turintis būtent tokią naujovišką jėgainę: dviejų litrų darbinio tūrio keturių cilindrų dyzelinį variklį ir automatinę, bepakopę pavarų dėžę. Pats „Forester“ atnaujinimas nėra naujo puslapio atvertimas šio modelio istorijoje, greičiau tik nauja pastraipa: šis jau turi navigacinę įrangą, patogiau išdėstytus mygtukus bei pagražintas išorės detales ir išlieka tuo pačiu tvirtu ir patikimu visureigiu.

Tačiau „automatas“ su dyzelinu buvo suporuotas palyginti neseniai. Trumpai paanalizuokime, kokie yra tokio dueto privalumai ir trūkumai.

„Subaru Forester“ esančio opozicinio variklio privalumus patirti nesunku: jeigu garsas neleidžia suabejoti, dyzelinis ar benzininis variklis čia įtaisytas (dyzelinis labai garsus), tai vibracija tokių dvejonių sukelia. Šios iš esmės nėra: užvedant motorą, vibracija vos juntama, o dirbant laisvais sūkiais ar važiuojant praktiškai nejaučiama.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Subaru Forester“
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Subaru Forester“

Ar labai naudingas žemesnis svorio centras automobiliui, kuris iš prigimties turi būti aukštas, spręskite patys. To privalumus pajausti galima, bet tikrai ne kasdieninėmis važiavimo sąlygomis.

Degalų sąnaudos yra dar vienas akmuo į „Subaru“ daržą. Tiek techniniuose duomenyse, tiek realybėje „Forester“ alkis dyzelinui yra daug didesnis nei konkurentų. Galia savo ruožtu nėra išskirtinė. Ar dėl to galima kaltinti palyginti jauną variklį? Vargu, tai panašiau į gamintojo teikiamus prioritetus kitoms technologijoms – pavyzdžiui, „Honda“ dyzelinius variklius gamina taip pat neseniai, tačiau jau turi stulbinančių pasiekimų šioje srityje.

Dalį dyzelinio variklio neekonomiškumo galima „nurašyti“ išskirtinei „Subaru“ savybei – visą laiką varomiems keturiems ratams. Sukti keturis reikia daugiau energijos nei du, ar ne? Būtent todėl daugelis „Subaru“ konkurentų dažniausiai yra varomi dviem ratais, o šiems slystelėjus, įjungiami keturi. Tačiau tai gali pateisinti puslitriu, o ne dviem litrais didesnes sąnaudas.

O kokie reikalai su automatine pavarų dėže? Netgi ypatingai geri, tačiau tik lyginant su kitomis bepakopėmis transmisijomis. Jeigu reikėtų lyginti būtent CVT pavarų dėžes, „Subaru“ laisvai papultų tarp trijų geriausių, jeigu netaptų pačia geriausia.

Jos reakcija į staigius akceleratoriaus paspaudimus yra ženkliai blogesnė nei geriausių BMW ar „Volkswagen“ gaminamų automatinių pavarų dėžių, tačiau savo segmente „Subaru“ yra vienas lyderių. Kita vertus, benzininis variklis su ta pačia pavarų dėže atrodo stipriai prislopintas.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Subaru Forester“
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Subaru Forester“

Jeigu sumąstysite pirkti „Forester“, rekomenduoju rinktis benzininį variklį. Jeigu išsirinksite galingiausią, 240 AG išvystančią jėgainę, susitaikykite, kad mechaninės pavarų dėžės negausite, o „automatas“ šiam varikliui atima didelę dalį smagumo.

O jeigu reikalingas ekonomiškas dyzelinis motoras su automatine pavarų dėže, žvalgykitės į „Volkswagen“ daržą – čia stiprias pozicijas užėmęs naujasis „Tiguan“. Jeigu „Subaru“ kiek per brangus, tačiau keturiais ratais varomo visureigio norisi, aplankykite „Nissan“ saloną – „Qashqai“ gali palikti teigiamą įspūdį. Tačiau atkreipkite dėmesį į konkurentų prošvaisą – būtent ji geriausiai nusako, kokio sudėtingumo kelią gali įveikti automobilis. „Subaru Forester“ čia lygių neturi.

Kita vertus, jeigu jūs galvojate pirkti naują „Forester“, yra didelė tikimybė, jog šiuo metu vairuojate senesnės kartos „Subaru miškininką“, ar išaugote „Impreza“. „Subaru“ fanai pasižymi išskirtine ištikimybe šiam prekės ženklui ir yra susitaikę su visais jo trūkumais – japonų suteikiami privalumai kaip patikimumas, įvaizdis ir erdvumas šių mašinų pirkėjų prioritetų skalėje užima aukštesnę vietą.

Bandomojo „Subaru Forester“ techniniai duomenys
Variklis 2,0 l, 4 cilindrų opozicinis
Degalai Dyzelinas
Didžiausia galia 147 AG
Didžiausias sukimo momentas 350 Nm
Pavarų dėžė Automatinė bepakopė
Transmisija 4WD, su aktyvia sukimo momento paskirstymo sistema
Maksimalus greitis 188 km/val.
Įsibėgėjimas 0-100 km/val. 9,9 sek.
Degalų sąnaudos (mieste/užmiestyje/vidutinės) 7,3/5,4/6,1 l/100 km
Vidutinė CO2 emisija 140 g/km
Ilgis/plotis/aukštis 4 595/1 795/1 735 mm
Ratų bazė 2 640 mm
Prošvaisa 220 mm
Bagažo skyriaus tūris 488-1 564 l
Automobilio masė 1 725
Maksimali leistina masė 2 080 kg
Didžiausia velkama masė 2 000 kg
Padangos 225/60 R17
Kaina 33 890 Eur (aukščiausia komplektacija, XE)
Bazinio automobilio kaina 23 900 Eur

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs