Radikaliai pakitusi išvaizda, nauji varikliai ir ne viena anksčiau nematyta technologija leidžia šį „Avensis“ vadinti didžiausiu kada nors „Toyota“ išleistu modelio atnaujinimu.
Didžiausio „Toyota“ gaminamo sedano atnaujinimą galima skirstyti į tris dalis: išvaizda, varikliai ir technologijos.
Išvaizdoje pasikeitimai ganėtinai radikalūs, ypač turint galvoje „Toyota“ konservatyvumą. Automobilio užpakalis dabar kiek primena taip pat šviežiai atnaujintą „Auris“, o priekinė dalis – padidintą „Yaris“.
Variklių gamoje didžiausi pasikeitimai liečia dyzelines jėgaines. Čia – du nauji agregatai, gauti iš BMW koncerno: 1,6 ir 2 l darbinio tūrio. Jie išvysto atitinkamai 112 ir 141 AG bei 270 ir 320 Nm sukimo momentą. Skaičiai nėra maži ir jie pusantros tonos sveriantį „Avensis“ žvaliai stumia į priekį, tačiau verta atkreipti dėmesį, kad maksimalus sukimo momentas pasiekiamas nuo 1 750 iki 2 250 aps./min. Daugelyje konkurentų didžiausias sukamasis momentas išvystomas jau prie 1 500 aps./min., o ir trunka jis ilgiau nei 500 aps./min.
Trečioji dalis – technologijos. Ryškiausias akcentas čia – „Toyota Safety Sense“ sistemų paketas, kurį sudaro trys ankstesniame „Avensis“ neregėti dalykai: automatinis ilgų-trumpų šviesų perjungimas, automatinis stabdymas išvydus kliūtį ir kelio ženklų atpažinimas.
Ne viskas taip, kaip norėtųsi
Kartais atrodo, kad „Toyota“ atsilieka nuo konkurentų. „Volvo“ automatinio stabdymo sistemą į automobilius montuoja jau trečius metus, automatinį trumpų-ilgų šviesų perjungimą turi kone kiekvienas automobilių gamintojas, o kelio ženklų atpažinimas taip pat nieko nestebina nuo 2014-ųjų.
Kita vertus, „Toyota“ nemontuoja sistemų, jeigu jos veikia netobulai. Automatinės ilgų-trumpų šviesų perjungimo sistemos daugelyje automobilių naudoti neįmanoma, nes ji veikia pavėluotai ir apakina kas trečią priešais atvažiuojantį vairuotoją. Iki šiol pagirti galima buvo tik „Mercedes-Benz“ bei „Volvo“, kuriuose ši sistema veikia nepriekaištingai, o dabar prie šio sąrašo galima pridėti ir „Toyota“ – čia automatiniu šviesų perjungimu galima pasitikėti.
Jis neveikia vieninteliu atveju – jeigu priešais atvažiuoja sunkvežimis. Ši sistema reaguoja į šviesos spindulį, o sunkvežimio kabina kalno viršūnėje pasirodo gerokai anksčiau nei jo žibintai. To rezultatas – apakintas ir piktas „fūristas“, tačiau kaip išvengti šio nesklandumo, nei vienas automobilių gamintojas dar nesugalvojo.
Automatinio stabdymo sistema „Toyota“ modeliuose dar nėra išbandyta nepriklausomuose testuose, tad dar negalima vertinti, ar ji tokia patikima, kaip „Volvo“ bei „Subaru“ esančios sistemos. Kita vertus, „EuroNCAP“ testuose „Toyota Avensis“ pripažintas saugiausiu nauju D klasės automobiliu (saugesniu už „Škoda Superb“, „Ford Mondeo“ ar „Subaru Outback“), o tai pasako jau nemažai.
Trečioji naujovė, kelio ženklų atpažinimas, veikia patenkinamai – taip pat, kaip pas geriausiai šias sistemas ištobulinusius konkurentus, tačiau ja pasitikėti negalima. Sistema ne visada atpažįsta kelio ženklus, žyminčius gyvenvietę – ji gali siūlyti miestelyje lėkti 90 km/val. greičiu. Kartais, kai greičio apribojimas taikomas tik esant slidžiai kelio dangai arba tik sunkiasvorėms transporto priemonėms, ji taip pat pasiklysta. Jeigu važinėjate tik mieste, tuomet kelio ženklų atpažinimo veiks puikiai.
Įmonės automobilis
Europoje beveik 9 iš 10 naujų „Toyota Avensis“ savininkų yra juridiniai asmenys. Aukšta išliekamoji vertė, patikimumas ir nebrangi eksploatacija – esminiai kriterijai, verčiantys įmones savo automobilių parką atnaujinti būtent „Toyota“ modeliais.
Dėl to nelabai patenkinti gali būti privatūs „Avensis“ pirkėjai, norintys kituose tos pačios klasės automobiliuose įprastų dalykų. Pavyzdžiui, automatinės pavarų dėžės, komplektuojamos su dyzeliniu varikliu. Jeigu „Subaru“, „Ford“, „Škoda“, „Mazda“ ir daugelis kitų tą gali pasiūlyti, „Toyota Avensis“ čia yra minusas, atgrasantis dalį pirkėjų.
„Avensis“ komplektuojamas su trimis skirtingos galios benzininiais varikliais (132, 147 ir 152 AG) bei dviem dyzeliniais (112 ir 143 AG). Benzininiai gali būti komplektuojami su mechanine 6 laipsnių arba automatine bepakope pavarų dėže, tuo tarpu dyzeliniai – tik su mechanine.
Šio modelio sedano kaina prasideda nuo 18 tūkst. eurų, o gerai sukomplektuoto viršija 30 tūkst.
Norite labiau išskirtinio dizaino? „Mazda 6“ ir „Citroen DS5“ jūsų paslaugoms. Tačiau labiausiai rekomenduotina užsukti į „Škoda“ saloną ir apžiūrėti „Superb“ – gali būti, kad renkantis automobilį iki 30 tūkst. eurų, čekiškas modelis pasirodys priimtinesnis už japoną.
Bandyto „Toyota Avensis“ techniniai duomenys | |
---|---|
Kėbulo tipas | Universalas |
Variklis | Dyzelinis 2.0 D4-D, 1 995 cm3 |
Maksimali galia | 143 AG prie 4 000 aps./min. |
Maksimalus sukimo momentas | 320 Nm prie 1 750-2 250 aps./min. |
Pavarų dėžė | 6 laipsnių mechaninė |
Varomieji ratai | Priekiniai |
Įsibėgėjimas 0-100 km/val. | 9,5 sek. |
Maksimalus greitis | 200 km/val. |
Degalų sąnaudos (miestas/užmiestis/vidutinės) | 5,9/4,1/4,8 l/100 km |
Vidutinė CO2 emisija | 124 g/km |
Ilgis/plotis/aukštis | 4 820/1 810/1 480 mm |
Ratų bazė | 2 700 mm |
Prošvaisa | 140 mm |
Apsisukimo spindulys | 5,4 m |
Bendroji automobilio masė | 2 100 kg |
Bagažinės talpa | 543 - 1 609 l |
Bandyto modelio kaina | 34 302 Eur |
Bazinė automobilio kaina | 18 350 Eur |