Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Atnaujintas „Toyota Avensis“: dar vienas žingsnis pirmyn

Vieną šalia kitos sudėjus naujojo ir praėjusiais metais pagaminto „Toyota Avensis“ nuotraukas, skirtumų nepastebėti neįmanoma – tai tarsi visiškai naujas modelis.

Radikaliai pakitusi išvaizda, nauji varikliai ir ne viena anksčiau nematyta technologija leidžia šį „Avensis“ vadinti didžiausiu kada nors „Toyota“ išleistu modelio atnaujinimu.

Didžiausio „Toyota“ gaminamo sedano atnaujinimą galima skirstyti į tris dalis: išvaizda, varikliai ir technologijos.

Išvaizdoje pasikeitimai ganėtinai radikalūs, ypač turint galvoje „Toyota“ konservatyvumą. Automobilio užpakalis dabar kiek primena taip pat šviežiai atnaujintą „Auris“, o priekinė dalis – padidintą „Yaris“.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Atnaujintas „Toyota Avensis“
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Atnaujintas „Toyota Avensis“

Variklių gamoje didžiausi pasikeitimai liečia dyzelines jėgaines. Čia – du nauji agregatai, gauti iš BMW koncerno: 1,6 ir 2 l darbinio tūrio. Jie išvysto atitinkamai 112 ir 141 AG bei 270 ir 320 Nm sukimo momentą. Skaičiai nėra maži ir jie pusantros tonos sveriantį „Avensis“ žvaliai stumia į priekį, tačiau verta atkreipti dėmesį, kad maksimalus sukimo momentas pasiekiamas nuo 1 750 iki 2 250 aps./min. Daugelyje konkurentų didžiausias sukamasis momentas išvystomas jau prie 1 500 aps./min., o ir trunka jis ilgiau nei 500 aps./min.

Trečioji dalis – technologijos. Ryškiausias akcentas čia – „Toyota Safety Sense“ sistemų paketas, kurį sudaro trys ankstesniame „Avensis“ neregėti dalykai: automatinis ilgų-trumpų šviesų perjungimas, automatinis stabdymas išvydus kliūtį ir kelio ženklų atpažinimas.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Atnaujintas „Toyota Avensis“
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Atnaujintas „Toyota Avensis“

Ne viskas taip, kaip norėtųsi

Kartais atrodo, kad „Toyota“ atsilieka nuo konkurentų. „Volvo“ automatinio stabdymo sistemą į automobilius montuoja jau trečius metus, automatinį trumpų-ilgų šviesų perjungimą turi kone kiekvienas automobilių gamintojas, o kelio ženklų atpažinimas taip pat nieko nestebina nuo 2014-ųjų. 

Kita vertus, „Toyota“ nemontuoja sistemų, jeigu jos veikia netobulai. Automatinės ilgų-trumpų šviesų perjungimo sistemos daugelyje automobilių naudoti neįmanoma, nes ji veikia pavėluotai ir apakina kas trečią priešais atvažiuojantį vairuotoją. Iki šiol pagirti galima buvo tik „Mercedes-Benz“ bei „Volvo“, kuriuose ši sistema veikia nepriekaištingai, o dabar prie šio sąrašo galima pridėti ir „Toyota“ – čia automatiniu šviesų perjungimu galima pasitikėti. 

Jis neveikia vieninteliu atveju – jeigu priešais atvažiuoja sunkvežimis. Ši sistema reaguoja į šviesos spindulį, o sunkvežimio kabina kalno viršūnėje pasirodo gerokai anksčiau nei jo žibintai. To rezultatas – apakintas ir piktas „fūristas“, tačiau kaip išvengti šio nesklandumo, nei vienas automobilių gamintojas dar nesugalvojo.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Atnaujintas „Toyota Avensis“
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Atnaujintas „Toyota Avensis“

Automatinio stabdymo sistema „Toyota“ modeliuose dar nėra išbandyta nepriklausomuose testuose, tad dar negalima vertinti, ar ji tokia patikima, kaip „Volvo“ bei „Subaru“ esančios sistemos. Kita vertus, „EuroNCAP“ testuose „Toyota Avensis“ pripažintas saugiausiu nauju D klasės automobiliu (saugesniu už „Škoda Superb“, „Ford Mondeo“ ar „Subaru Outback“), o tai pasako jau nemažai.

Trečioji naujovė, kelio ženklų atpažinimas, veikia patenkinamai – taip pat, kaip pas geriausiai šias sistemas ištobulinusius konkurentus, tačiau ja pasitikėti negalima. Sistema ne visada atpažįsta kelio ženklus, žyminčius gyvenvietę – ji gali siūlyti miestelyje lėkti 90 km/val. greičiu. Kartais, kai greičio apribojimas taikomas tik esant slidžiai kelio dangai arba tik sunkiasvorėms transporto priemonėms, ji taip pat pasiklysta. Jeigu važinėjate tik mieste, tuomet kelio ženklų atpažinimo veiks puikiai.

VIDEO: Benediktas Vanagas apie „Toyota Avensis“ saugumo sistemas

Įmonės automobilis

Europoje beveik 9 iš 10 naujų „Toyota Avensis“ savininkų yra juridiniai asmenys. Aukšta išliekamoji vertė, patikimumas ir nebrangi eksploatacija – esminiai kriterijai, verčiantys įmones savo automobilių parką atnaujinti būtent „Toyota“ modeliais. 

Dėl to nelabai patenkinti gali būti privatūs „Avensis“ pirkėjai, norintys kituose tos pačios klasės automobiliuose įprastų dalykų. Pavyzdžiui, automatinės pavarų dėžės, komplektuojamos su dyzeliniu varikliu. Jeigu „Subaru“, „Ford“, „Škoda“, „Mazda“ ir daugelis kitų tą gali pasiūlyti, „Toyota Avensis“ čia yra minusas, atgrasantis dalį pirkėjų. 

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Atnaujintas „Toyota Avensis“
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Atnaujintas „Toyota Avensis“

„Avensis“ komplektuojamas su trimis skirtingos galios benzininiais varikliais (132, 147 ir 152 AG) bei dviem dyzeliniais (112 ir 143 AG). Benzininiai gali būti komplektuojami su mechanine 6 laipsnių arba automatine bepakope pavarų dėže, tuo tarpu dyzeliniai – tik su mechanine.

Šio modelio sedano kaina prasideda nuo 18 tūkst. eurų, o gerai sukomplektuoto viršija 30 tūkst. 

Norite labiau išskirtinio dizaino? „Mazda 6“ ir „Citroen DS5“ jūsų paslaugoms. Tačiau labiausiai rekomenduotina užsukti į „Škoda“ saloną ir apžiūrėti „Superb“ – gali būti, kad renkantis automobilį iki 30 tūkst. eurų, čekiškas modelis pasirodys priimtinesnis už japoną. 

Bandyto „Toyota Avensis“ techniniai duomenys
Kėbulo tipas Universalas
Variklis Dyzelinis 2.0 D4-D, 1 995 cm3
Maksimali galia 143 AG prie 4 000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas  320 Nm prie 1 750-2 250 aps./min.
Pavarų dėžė 6 laipsnių mechaninė
Varomieji ratai Priekiniai
Įsibėgėjimas 0-100 km/val. 9,5 sek.
Maksimalus greitis 200 km/val.
Degalų sąnaudos (miestas/užmiestis/vidutinės) 5,9/4,1/4,8 l/100 km
Vidutinė CO2 emisija 124 g/km
Ilgis/plotis/aukštis 4 820/1 810/1 480 mm
Ratų bazė 2 700 mm
Prošvaisa 140 mm
Apsisukimo spindulys 5,4 m
Bendroji automobilio masė 2 100 kg
Bagažinės talpa 543 - 1 609 l
Bandyto modelio kaina 34 302 Eur
Bazinė automobilio kaina 18 350 Eur

 

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos