„Model S“ ir „Model X“, kaip ir daug kitų įvairių gamintojų elektromobilių, turi ne tik pagrindinę bateriją, kuri užtikrina automobilio judėjimą pirmyn, bet ir mažą akumuliatorių. Taip – modernus elektromobilis „Model S“ turėjo šį tą bendro su paprastu benzininiu automobiliu – 12 voltų akumuliatorių. Ir tai keldavo rūpesčių.
Elektromobiliai turi tuos senamadiškus švino-rūgštinius akumuliatorius. Jie kuriami tradiciniams įkrovimo-iškrovimo ciklams, kuriais pasižymi standartiniai automobiliai su vidaus degimo varikliais. Taigi nemažai „Tesla“ automobilių vairuotojų skųsdavosi, kad jų elektromobiliai dažnai reikalauja naujo akumuliatoriaus. Bet tai keičiasi.
„Tesla“ neseniai atnaujino savo didžiausius modelius – „Model S“ ir „Model X“ gavo naujas baterijas, keletą dizaino patobulinimų ir ličio jonų 12 voltų baterijas. Tai patvirtino kompanijos vadovas Elonas Muskas, kuris taip pat pasidžiaugė, kad ličio jonų baterijos yra talpesnės ir geriau suderinamos su pagrindinėmis elektromobilių baterijomis. E.Muskas teigia, kad „Tesla“ seniai turėjo žengti šį žingsnį, bet kartu pasidžiaugė, kad jis pagaliau žengtas.
Kam elektromobiliams tie senamadiški akumuliatoriai?
Na, daug ne tokių energijos ištroškusių prietaisų – žibintai, kompiuteriai, informacinės ir komforto sistemos – yra integruojami į 12 voltų tinklą. Taip yra dėl to, kad tos detalės yra imamos iš tiekėjų, kurie jas gamina ir kitiems automobilių gamintojams.
12 voltų sistemos yra automobilių pramonės standartas. Taigi tas vienas papildomas akumuliatorius yra reikalingas tai 12 voltų sistemai, kad „Tesla“ galėtų negaminti savo langų reguliatorių, valytuvų mechanizmų, ABS, kompiuterių ir kitų prietaisų, o komplektuoti juos iš tiekėjų.