Aišku, kaip ir kiti elektromobiliai, „Model S“ ir „Model X“ neturi didelės kelių pavarų transmisijos. Tas pavaros pasirinkimas yra labiau susijęs su judėjimo kryptimi - vairuotojas turi nuspręsti, ar važiuos pirmyn, ar atgal, ar stovės vietoje. Ir šios rankenėlės atnaujintų „Model S“ ir „Model X“ salone nebėra.
Šie automobiliai neteko daugybės rankenėlių, bet jų funkcijos buvo perkeltos į, panašu, jutiminius mygtukus ant to keisto vairo. Čia yra ir posūkių signalai, ir valytuvų mygtukas, ir garsinis signalas. Šių funkcijų išdėstymas ant vairo nėra naujiena, o štai bet kokio pavarų perjungimo jungiklio nebuvimas yra unikalus sprendimas.
Elonas Muskas atskleidė, kad „Model S“ ir „Model X“ tokio mygtuko neturi apskritai - jis nėra kur nors paslėptas ar beveik nematomai integruotas į salono dizainą. „Tesla“ kompanijos vadovas atskleidė, kad automobiliai patys žinos, kur nori važiuoti vairuotojas. Tikriausiai tai pasiekiama naudojant jutiklių surinktus bei GPS duomenis (jei stovite prie sienos, tikrai nenorėsite važiuoti į ją). Kai jūs norėsite važiuoti atbulomis, važiuosite atbuli, kai norėsite judėti pirmyn - važiuosite pirmyn.
Keista? Iš tikrųjų sunku įsivaizduoti, kaip automobiliai visada tiksliai atspės, ko nori vairuotojas. Yra situacijų, kur tas spėjimas yra labai paprastas (stovėjimo aikštelėse), bet tikrai yra situacijų, kur galimi keli pasirinkimai. Muskas atskleidė, kad vairuotojas galės apeiti sistemą pateikdamas savo pageidavimą ekrane. Greičiausiai judėjimo krypties pasirinkimas dažnai bus vykdomas būtent per jį.
„Tesla“ siekia sukurti autonominius automobilius ir link to juda kryptingai. Greičiausiai dėl to „Model S“ ir „Model X“ turi keistą vairą - jis yra mažesnis, nes ateityje jo svarba bus daug mažesnė. Kada nors automobiliui pačiam reikės nuspręsti, kuria kryptimi važiuoti, todėl tos sistemos jau ruošiamos. Tik įdomu, ar tikrai tai nesukels saugumo problemų.