„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Atostogos automobiliu: kada saugiklis gali sugadinti visą kelionę?

Kartais populiaru manyti, kad planuojantis atostogas automobiliu – galima sutaupyti. T.y. galima pamiršti brangius lėktuvų bilietus, ilgus laukimo laikus oro uostuose ar brangius antkainius, kuriuos užsideda kelionių organizatoriai. O be to – keliaujant automobiliu gali daugiau pamatyti ir sustoti ten, kur patinka. Tačiau tai dažnai būna tik pirmas įspūdis.
Šalies kontrastai
Šalies kontrastai / A.Šašio nuotr.

Išvažiavus į tolimą kelionę automobiliu, ji labai greitai gali pasibaigti šalikelėje ir iš karto net nebus aišku, kodėl.

Apie tai, kokie netikėtumai gali ištikti kelyje, ką būtina įvertinti važiuojant į pietines Europos šalis bei kaip paruošti automobilį tolimoms kelionėms kalbamės su bendrovės „Melga“ Kauno servisų vadovu Ginu Maksevičiumi.

Smulkmenos, kurios gali brangiai kainuoti

Ruošiantis kelionei, pasak G.Maksevičiaus, visada sunkiausia yra įvertinti smulkmenas, kurios paprastai nėra matomos plika akimi, o paaiškėja tik kelionės metu.

„Žmonės kartais tiesiog neįvertina, kad, pavyzdžiui, padangos guzas gali iškilti iš vidinės pusės ir jo nepamato, nes tokius guzus galima pamatyti tik pakėlus automobilį. O guzas – tai pažeistas kordas, trūkę siūlai. Todėl reikėtų bent jau prieš važiuojant pasitikrinti, net jei prieš mėnesį važiavote per kelias duobes ir visą tą laiką važinėjote nedideliais atstumais mieste. Nes tai nėra tas pats, kas važiuoti ilgai, dideliais atstumais ir autostradų greičiais“, – pataria G. Maksevičius.

Pavyzdžiui, vairuodami automobilį „Pegeout 307“, jei jame perdegs galinio lango valytuvo saugiklis, negalėsite užvesti variklio – neleis kompiuteris

Ekspertas siūlo vairuotojams atkreipti dėmesį ir į ratų geometriją (ar tolygiai dėvisi padangos, ar netraukia vairo į vieną ar kitą pusę važiuojant) bei ratų slėgį. G Maksevičius primena, kad visa informacija apie tai, koks turi būti ratų slėgis, paprastai randama ant degalų užpylimo dangtelio. Taip pat ekspertas pabrėžia, jog reikia gerai išmanyti savo automobilį, nes nemaloniai nustebinti gali ir jis.

„Vairuotojams, rimtai išsiruošusiems į ilgą kelionę, patariame sukomplektuoti ir komplektus su atsarginėmis lemputėmis, kadangi tokios smulkmenos, kaip perdegusi lemputė ar saugiklis nuo karščio, kai nebeveikia koks nors galinio matymo valytuvas, kartais gali sukelti netgi labai rimtų problemų. Pavyzdžiui, vairuodami automobilį „Pegeout 307“, jei jame perdegs galinio lango valytuvo saugiklis, negalėsite užvesti variklio – neleis kompiuteris“, – įspėja G.Maksevičius.

Pavojai, tykantys pietinėse valstybėse

Kalbėdamas apie keliones automobiliu, G.Maksevičius pataria įvertinti tai, kad kitose valstybėse gali kilti nenumatytų pavojų, net jei automobilis paruoštas kelionei: „Yra buvusi tokia situacija, kai vairuotojo automobilio stabdžių trinkelių dar buvo likę per mažo piršto storį, tačiau kai jis išvažiavo į kalnuotą vietovę – jų nebebuvo. Žmogus pakankamai agresyviai važiavo, todėl trinkeles, kurių kelionei būtų pakakę, sunaudojo daug greičiau“.

Kaip vieną svarbiausių automobilio dalių, išvažiavus svetur, G.Maksevičius nurodo akumuliatorių. Pasak eksperto, jei akumuliatorius senas, nuo karščio jis gali „nusprogti“ lygiai taip pat, kaip ir nuo šalčio. Jeigu žinote, kad akumuliatoriui yra ketveri ir daugiau metų, ekspertas pataria apsilankyti servisuose, kur yra diagnostinė įranga ir, neišmontavus jo iš automobilio, galima atvažiavus paprašyti nemokamai patikrinti akumuliatoriaus būklę.

Visi gamintojai deklaruoja, jog važiuoti per didelę liūtį nepatartina, jei protektoriaus gylis yra mažiau nei 3 mm

Antras pagal svarbumą dalykas, į kurį būtina atsižvelgti prieš keliaujant – padangos.

„Jei važinėsite pietiniuose kraštuose, kad ir toje pačioje Vokietijoje, ten dažnai būna trumpalaikės, bet stiprios liūtys. Visi gamintojai, nesvarbu, kad leidžiama naudoti padanga yra iki 1,6 mm protektoriaus gylio, deklaruoja, jog važiuoti per didelę liūtį nepatartina, jei protektoriaus gylis yra mažiau nei 3 mm. Jei taip yra, rekomenduojama pasikeisti padangas arba būtina tai įvertinti: mažinti greitį, nelėkti, ypač Vokietijoje, kur autostradose greitis yra neribojamas, nes tai tikrai yra pavojinga – protektorius nespės iš po padangos išstumti vandens ir pasekmės gali būti negrįžtamos“, – pabrėžia G. Maksevičius.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Vilnius-Ženeva su „Volvo XC60“
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Greitkelis Šveicarijoje

Kaip pasiruošti iš anksto?

Ekspertas, ruošiantis ilgai kelionei automobiliu, ragina iš anksto apgalvoti įvairias situacijas: „Pravartu įsidėti padangų remonto komplektą. Tokie komplektai būna pardavinėjami ir degalinėse, o juos sudaro arba padangas sandarinančių putų balionėlis, arba spec. siūlai ir yla, kad, jei važiuojant pasimaišytų koks vinis, nereikėtų stovėti ir laukti, o būtų galima pačiam susiremontuoti.“

Būna, kad žmonės pamiršta pasižiūrėti tokį elementarų dalyką kaip ar turi su kuo atsukti ratą

Anot G.Maksevičiaus, per neapsižiūrėjimą vairuotojai kartais papuola į tuo pat metu juokingas bei graudžias situacijas.

„Būna, kad žmonės pamiršta pasižiūrėti tokį elementarų dalyką kaip ar turi su kuo atsukti ratą, su kuo pakelti automobilį ir ar raktas atitinka varžto galvutę. Ypatingai jei mašina pirkta nenauja ir buvo komplektuota kur nors turguje, labai galima situacija, kad varžtai ar veržlės bus vienokio dydžio, o rato atsukimo raktas – kitokio“, – atkreipia dėmesį G. Maksevičius.

Paklaustas, ar servisai gali padėti vairuotojui pasiruošti ilgalaikei kelionei, G.Maksevičius tokias apžiūras prilygina technikinėms apžiūroms. Jei pastarosios neseniai praeitos – tikrintis prieš kelionę nėra būtina, bet patartina.

„Kai žmogus sako, kad važiuos į kelionę, tada patikriname visą važiuoklę, variklio skyrių, ar nėra kažkokių tepalo nutekėjimų, ar vairo kolonėlė – tvarkinga, ar nėra suplyšusių pusašių, apsauginių gumų. Tai yra ta vadinamoji vizualinė apžiūra. Taip pat tokiais atvejais būtina patikrinti stabdžius, ar tolygiai stabdo, ar rankinis veikia, kuris ypač reikalingas važiuojant į pietines šalis, kuriose tenka įriedėti į įkalnę. Paprastai toks patikrinimas mūsų servise užtrunka apie 40 minučių“, – vardina G. Maksevičius.

Paskutinė viltis – draudimas

Galiausiai, jei vis tik kelionės metu tektų atsidurti šalikelėje, ekspertas pabrėžia, kad dažniausiai servisai atvykti į pagalbą nebegalės, tad vairuotojams belieka pasikliauti savo draudimu.

„Jeigu automobilis apdraustas kasko draudimu, dažniausiai Europos Sąjungos šalyse pagalba rūpinasi draudimas, bet rekomenduotina prieš kelionę tai pasitikrinti. Kita vertus, nutikus nelaimei, negalima pamiršti, kad stovėti kelkraštyje leidžiama ne visose autostradose, tad gali tekti ieškoti, kas nutemptų automobilį į reikiamą vietą, o tai gali kainuoti didelę sumą pinigų. Pavyzdžiui, Vokietijos autostradoje kaina siekia 120 Eur. ir daugiau. Bet net ir tokiu atveju vis tiek tenka gaišti laiką, laukti, o iš tiesų nuo to, pasiruošus kelionei iš anksto, galima apsisaugoti. Kad ir susikomplektuojant automobilį, įskaitant ir atsarginius lempučių bei saugiklių ar padangų pradūrimo rinkinius – jie tikrai neužima daug vietos“, – apibendrina G.Maksevičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų