Ką Lietuvoje veikia „Rolls-Royce“ atstovas? Mūsų šalyje šis gamintojas neturi nei įgaliotų atstovų, beveik nėra jokios rinkos. Artimiausias šios markės automobilių priežiūros centras yra tik Varšuvoje.
„Skirtingai nuo masinių gamintojų, mes matome ir vertiname kiekvieną atskirą klientą. Lietuvoje dabar yra keletas galimų pirkėjų ir mums jie yra labai svarbūs. Be to, mūsų klientai gyvena tarptautinį gyvenimą, savo vasaras praleisdami prie Viduržemio jūros ar kitose Europos vietose, kuriose jie turi galimybę pasinaudoti „Rolls-Royce“ atstovybių paslaugomis“, – pasakoja F.Tiemannas.
Jis nieko neprasitarė apie kokius nors galimus šios markės žengimo į Lietuvą planus. Tačiau papasakojo, kad net būdamas viešbutyje Vilniuje, sulaukė nauju „Rolls-Royce“ susidomėjusio viešbučio gyventojo dėmesio. Tai, pasak svečio, jau pateisina jo apsilankymą Vilniuje.
„Rolls-Royce“ gali būti gal septintasis automobilis garaže. Mūsų klientai turi kasdienį aukštos klasės sedaną, kabrioletą, visureigį, gal „Ferrari“ arba „Lamborghini“ ir dar keletą automobilių. „Rolls-Royce“ jiems nėra kasdienė transporto priemonė“, – pasakoja F.Tiemannas.
„Kiekvieno „Rolls-Royce“ automobilio pardavimo proga finansų ministras gali iššauti šampano butelį“, – šypsodamasis pasakoja kompanijos atstovas. Jis kalba apie tai, kad už kiekvieną parduotą automobilį sumokama per 50 tūkstančių eurų mokesčių.
Prabangių automobilių pirkėjai žino, kad papildoma įranga gali dvigubai padidinti bazinę kainą. Ar su „Rolls-Royce“ yra taip pat?
Gamintojo atstovas į tai atsako, kad čia situacija yra kiek kitokia. Visa „Rolls-Royce“ įranga siūloma bazinėje versijoje ir už tai pirkėjams nereikia papildomai mokėti.
Tačiau kiekvienas klientas nori sukurti savo, individualų, automobilį, o tai kartais kainuoja tikrai nemažai. Pavyzdžiui, kėbulo spalvos kaina gali skirtis dešimtis kartų. O juk „Rolls-Royce“ siūlomoje spalvų paletėje yra 44 tūkstančių atspalviųǃ Kai kurie klientai nori odinius salono apmušalus pakeisti šilku, o dureles ir stogą papuošti vienetiniais kinų meistrų piešiniais.
F.Tiemannas sako, kad būtent tokie projektai labiausiai padidina galutinę kainą. Kai kurie klientai nori specialių aksesuarų, bagažinėje įrengtų prabangių pikniko rinkinių. Viena klientė norėjo kapoto galą puošiančią „Ekstazės Dvasios“ figūrą padengti deimantais. „Tuo atveju figūrėlė buvo brangesnė už visą likusį automobilį“, – prisimena pašnekovas.
„Auksu dengtas automobilis? – Tokio nesame pagaminę. Mes siekiame, kad viskas, ką mes darome, atitiktų aukščiausius reikalavimus. O viso automobilio padengimas auksu dar nėra įsisavintas“, – prisipažįsta jis.
Kaip „Rolls-Royce“ modelis, „Wraith“ yra netikėtos išvaizdos automobilis. Nuožulni galinė kėbulo linija buvo sutinkama tarpukario modeliuose, tokiuose, kaip 1939 metų „Rolls-Royce Wraith“. Vokietijoje, Berlyne veikusioje kėbulų gamintojo ateljė buvo pagaminti vos du automobiliai su tokiais kupė kėbulais. Ir vienas jų dabar yra Lietuvoje. Jis po karo buvo atvežtas į Sovietų Sąjungą ir Stalinas ją kaip apdovanojimą įteikė V.Molotovui. Vėliau šis automobilis važinėjo tuometiniame Leningrade, paskui atkeliavo į Rygą ir pagaliau atsidūrė Lietuvoje. Tačiau tai – atskira istorija.
Dabartinis „Wraith“ yra visų laikų galingiausias „Rolls-Royce“ modelis. Jis sukurtas „mažojo“ limuzino „Ghost“ pagrindu ir kartu yra mažiausias šios markės automobilis. Jo ilgis siekia 5,27 metro, ratų bazė – 3,1 metro, o minimalus svoris siekia 2 360 kilogramų. Solidžiam komplektui parinktas įspūdingas, 6,6 litro tūrio, V12 tipo variklis su dvigubu turbopripūtimu.
Seniau „Rolls-Royce“ neskelbdavo variklių galios, tepasakydavo, kad ši yra „pakankama“. Dabar galia nebėra slepiama ir ji yra daugiau, nei pakankama: 632 AG ir 800 Nm. Daugiau nei dvi tonas sveriantis kupė nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 4,6 sek., o maksimalus greitis siekia 250 km/val. Visa tai leidžia važiuoti net labai greitai, bet masyvus automobilis tikrai yra sutvertas ne tam.
Kam jis sutvertas, galima suprasti patekus į britiška prabanga dvelkiantį saloną. Tai padaryti galima lengvai ir elegantiškai, atidarius dideles, prieš važiavimo kryptį atveriamas duris. Atrakinant duris, virš radiatoriaus grotelių pakyla „Ekstazės Dvasios“ figūrėlė, kuri, automobilį užrakinus, vėl saugiai pasislepia. Didelės durys sklandžiai uždaromos mygtuko paspaudimu.
Būtų banalu kalbėti apie aukščiausios klasės natūralias medžiagas: tai – tarsi savaime suprantamas reiškinys. Po kojomis patiesti minkštutėliai kilimėliai iš Kalifornijoje augintos avies vilnos tiesiog reikalauja nusiimti batus.
Durelių arkose paslėpti du skėčiai, kurių spalvos yra suderintos su salono spalvomis. Stogo dangoje įrengtas švytinčių diodų žvaigždynas. Jam panaudota 1 300 diodų, o tokio grožio įrengimas trunka 8 valandas. Kai kurie klientai pageidauja, kad stoge būtų perteiktas žvaigždynas, danguje matytas jų gimimo minutę. Ir „Rolls-Royce“ meistrai tai padaro. Specialus valdiklis leidžia ryškinti arba silpninti šios šviesos intensyvumą.
Vairuotojo postas suplanuotas, siekiant apsisaugoti nuo informacinių perkrovų. Iš motininio koncerno – BMW – „pasiskolinta“ „iDrive“ daugiafunkcinė sistema leidžia kontroliuoti daug automobilio parametrų ir pagalbines sistemas, o jos ekranas gali būti uždengiamas nuleidžiama užsklanda. Erdviame salone pakanka vietos keturiems suaugusiems, o jų bagažas turėtų be vargo tilpti 470 litrų talpos bagažinėje.
Sėdėti prie „Wraith“ vairo reiškia visiškai atitrūkti nuo realybės. Milžiniška variklio galia, nuostabiai kelio nelygumus sugerianti pakaba, puiki garso izoliacija, aukščiausios klasės apdaila, garso aparatūra – visa tai kartu automobilio vairuotoją ir keleivius nukelia į kitą pasaulį. Į karališką galios, prabangos, elegancijos ir visiško komforto pasaulį.
Kaip sugrįžti į realybę? Ogi prisilietus prie stabdžiųǃ Ne, jie pakankamai galingi, bet didelė automobilio masė primins apie save kiekvieną kartą, stabdant arba įveikiant greitesnį posūkį. Beje, aktyvaus vairavimo mėgėjui nepatiks ir menkas vairo mechanizmo informatyvumas.
Galingiausias „Rolls-Royce“ modelis nėra sportinis automobilis. Jis net ir neturėjo toks būti. Pasak F.Tiemanno, tai yra laisvalaikio automobilis, leidžiantis atitrūkti nuo kasdienybės.
Patikėkite, atitrūkimas garantuotasǃ Tiesą pasakius, ar galima tikėtis kažko mažiau iš automobilio, kurio kaina siekia beveik 300 tūkstančių eurų?
„Rolls-Royce“ pirkėjų paprastai nedomina nuolaidos, akcijos ir degalų sąnaudos. Suprantama, kad tai – smulkmenos, kurios neturėtų kvaršinti šios markės klientų galvų.
Bet negalima nepagirti 12 cilindrų variklio gebėjimo saikingai deginti benziną: visiškai realu su šiuo automobiliu važinėti 100 km kelio naudojant apie 15 litrų benzino. Na taip, eismo spūstyse sąnaudos gali pakilti iki 24 l/100 km. Tačiau užmiestyje realu naudoti mažiau nei 10 l/100 kmǃ Įvertinant galią ir masę, šie skaičiai atrodo netgi pagirtinai.
„Wraith“ pradėtas gaminti 2013 metais ir 2014-ieji buvo pirmieji pilni jo gamybos metai. Jis pernai tapo geriausiai parduodamu „Rolls-Royce“ automobiliu.
Šį rezultatą gerai papildo faktas, kad 2014-aisiais gamintojas pardavė daugiau nei 4 tūkstančius automobilių. Tai yra geriausias rezultatas per visą veiklos istoriją. Na taip, automobilių pramonėje toks skaičius atrodo visiškai nereikšmingas, bet juk „Rolls-Royce“ nėra tiesiog automobilis. F.Tiemannas tvirtina, kad gamintojas neturi ketinimų ženkliai didinti gamybos apimtis, gaminant plačiam klientų ratui skirtus prabangius automobilius.
Bandyto „Rolls-Royce Wraith“ techniniai duomenys |
|
---|---|
Variklis |
V12, 6 592 cm3 su dvigubomis turbinomis |
Pavarų dėžė |
8 laipsnių automatinė |
Transmisija |
Galiniai varomi ratai |
Galia |
632 AG prie 5 600 aps./min. |
Sukimo momentas |
800 prie 1 500 – 5 500 aps./min. |
0-100 km/val. |
4,6 sek. |
Maks. greitis |
250 km/val. |
Degalų sąnaudos (miestas/užmiestis/vidutinės) |
21,2/9,8/14 l/100 km |
CO2 emisija |
327 g/km |
Ilgis/plotis/aukštis |
5 270/1 945/1 505 mm |
Ratų bazė |
3 115 mm |
Prošvaisa |
150 mm |
Tuščio automobilio masė |
2 360 kg |
Maksimali leistina masė |
2 810 kg |
Bagažinės talpa |
470 l |
Padangos |
285/45 R21 |
Kaina |
296 860 Eur |